KLS Selectie PO1

Status
Not open for further replies.
Nog 2 laatste vragen: hoeveel opgaven moet je maken voor de rekenvaardigheidstest binnen hoeveel tijd? Ik las iets van 60 vragen binnen de 20 min, dat is slechts 20sec voor 1 vraag :1855:

Opzich geen groot probleem, maar probeer maar (als voorbeeld):

96/583 binnen die tijd op te lossen (wellicht nog iets te simpel). Daar ik al heb vernomen, dat er ook nog E bestaat >>> geen van allen is juist (dus een beetje schatten gaat eigenlijk al niet meer).

Verder: komen er nog cijferreeksen voor? Zoals

2-4-8-16 etc? (vind ik persoonlijk makkelijk maar goed, just for sure)
 
Rekenvaardigheid zijn 40 vragen binnen 25 min. Het klopt dat je kunt kiezen voor de optie: "geen van allen".

Ja, er komen ook cijferreeksen in voor. De hoeveelheid is echter minimaal.


Groeten,
 
Even een message van mij..

Maandag 7 jan a.s. ga ik voor po1. Een leuke datum lijkt me. Wie gaat er nog meer deze dag?

Ik voel me redelijk voorbereid, omdat ik zo nu en dan wel eens oefeningen ging maken en uiteraard veel op het forum rond sneus. Maar deze laatste week ben ik van plan om er echt goed voor te zitten en veel uit te rusten.



Groetjes
 
Vandaag PO1 gehaald met 25 punten. Moet zeggen dat ik meer punten had verwacht maar goed. Het was best goed te doen, alleen de tijdsdruk zoals jullie allemaal al vertelden:)

Op naar po2 dus, misschien kan ik daar de 25 punten goed-praten:)
 
Ik ben ook al een tijdje (2 weken ongeveer) door met iets van 26 punten, maar ik had een 7 of iets dergelijks voor technischinzicht. Het schijnt zo te zijn, dat ik maar enkele fout had (iets van 5 ofzo van de 65). Het schijnt erg streng gecontroleerd te worden (het technische inzicht testje dus). Maar dan is het toch onvermijdelijk, dat mensen veel vaker 3-en op dit gebied gaan scoren >>> en dus afzakken, als je al zo weinig fout mag hebben voor een ''7''?

Of is het zo, dat in het hogere segment, strenger wordt gecontroleerd en als je een 5 hebt of iets dergelijks je dan tussen de (ik zeg maar wat) 15/20 fout mag hebben?

Zou iemand mij hier uitsluitsel over kunnen geven, iemand die bijv. een 5 had gescoord op het technisch inzicht testje en weet hoeveel fout hij destijds had gemaakt?

Ben namelijk een heeeeel nieuwsgierig type,,, en misschien is het wel nuttige info voor de anderen na ons :grijns:
 
Vandaag PO1 gehaald met 25 punten. Moet zeggen dat ik meer punten had verwacht maar goed. Het was best goed te doen, alleen de tijdsdruk zoals jullie allemaal al vertelden:)
Op naar po2 dus, misschien kan ik daar de 25 punten goed-praten:)
25 punten is geen slechte score, misschien verwacht je een hogere score doordat je hier vaak 30+ scores hoort, maar dat komt misschien doordat mensen met hoge scores dit sneller/vaker zullen noemen, dan mensen met een matige score. ;) 25 de gemiddelde score, en genoeg om door te gaan naar de volgende ronde, dus daar valt niets aan goed te praten!

@skyisthelimit, het enige wat ik je kan vertellen over scores is dat ik voor logisch systematisch redeneren een negen kreeg, met één (domme) fout, en voor ruimtelijk inzicht en verbaal redeneren een 8 met twee fouten (dacht ik).
Aangezien jij met 5 fouten een 7 kreeg, en als we aannemen dat de punten/fouten formule voor alle onderdelen hetzelfde is, neem ik aan dat het bij de hoogste punten ongeveer zo zit:
0-1 fout: 9 punten
2-3 fout: 8 punten
4-5 fout: 7 punten
Misschien gaat dit liniair zo door, met 6-7 fouten een 6, 8-9 fouten een 5, etcetera (schrijf je dat zo?). Maar ik betwijvel of het IAP dat systeem zal vrijgeven. :huilt:
Als meer mensen hun punten/fouten doorgeven zullen we er achter komen! :grijns:
 
@nielzzzo,

Die schaal met fouten ten opzichte van het puntenaantal loopt niet lineair. Zo weet ik dat ik bij de ene test met twee fouten een 9 ontving, en bij de andere test met 1 fout een 8 ontving (of zoiets). Ik kreeg dan ook uitgelegd dat de score per test aan is gepast op het gemiddelde dat ervoor gehaald wordt. Dus bij een relatief moeilijk onderdeel zal de foutmarge een stuk ruimer liggen.
 
Chucky bedankt! Is er ook nog voortgang bij jou? Al begonnen in Eelde?

Waar hebben jullie kunnen zien dan hoeveel fouten jullie hadden?
Ik had alleen mijn totalen aantal punten gezien, en de individuele cijfers gekregen.
Of krijg je dat pas bij het rapport na fase 2?
 
Ik kreeg bij PO1 mijn toetsen terug. Daarachter zit het correctiemodel. Daar staat ook op vermeld hoeveel fout je hebt per onderdeel. Misschien hebben ze dat na mij afgeschaft, aangezien ze bij mij nogal een grote fout hebben gemaakt. Kreeg bij twee fouten een 6 voor mijn technisch inzicht, in plaats van de 8 die ik verdiende. Is uiteindelijk wel recht gezet, maar het is fijn als je het allemaal zelf even kan controleren...
 
Ik heb samen met iemand van het IAP de antwoorden kunnen bespreken, waarbij hij ook zo'n correctieformulier erbij had zoals Sweetsurrender zegt. Daarbij heb ik even kunnen kijken hoeveel ik fout had. Je rapport na fase twee geeft alleen het aantal punten dat je hebt gehaald, verder gaat die vooral over PO2.
 
Hmm, dat is jammer dat ik niet zoiets kon inzien. Want je weet het maar nooit, net zoals SweetSurrender he tal aangeefft, misschien heb je maar 2 fouten gehaald, en toch een laag cijfer omdat ze toch even iets verkeerd keek ?

Maar goed, daar is verder niets aan te doen denk ik. Iemand binnenkort nog naar PO1?
 
Hey, ik ben nieuw hier.. helaas had ik deze website nog niet ontdekt voordat ik PO1 had! hahah

maarrrr ik ben wel door :D (alle 6 de mensen die die dag aan de beurt waren trouwens!)

ik was afgelopen maandag (18 feb) en had deze scores:

figurenreeksen 8
analogien 6
technisch inzicht 8
ruimtelijk inzicht 8
rekenvaardigheid 3........ oops!

ik had echt wat meer sommen verwacht die je met een beetje logisch redeneren wel op kon lossen, zoals verhaaltjessommen.. ik had totaal geen breuken, staartdelingen of decimalen geoefend en dat was voor mij al ruim 6 jaar geleden dat ik dat voor t laatst gedaan heb!! (oja ik moet wisB en natuurkunde nog ff halen ;))

bij mij zeiden ze dat je voor technisch inzicht minstens een 3 moest hebben, dus dat zit bij mij gelukkig wel goed.

ik heb a.s. dinsdag (26 feb) al mijn PO2.. wel HEEEL erg snel!! ik lees hier dat diverse boeken handig zijn ter voorbereiding hiervan.. maar omdat t zo snel al is, heb ik daar niet eens tijd meer voor om uberhaupt te bestellen ofzo!

hoop maar dat dat goed gaat....

groetjes, Tosca
 
Ik ben nu al begonnen met mijn natuurkunde en wiskunde. (geeft wel een beetje extra motivatie). 3 maart heb ik mijn po1. Heb er wel zin in maar ben toch erg zenuwachtig
 
@TOES,

één tip, zorg dat je voor de COVA al begonnen bent met het studeren van je Natuurkunde en Wiskunde!!!

Yes, ga ik zeker doen. Ik was al begonnen met een Binas door te bladeren haha! Maar me inschrijven voor een cursus wisB of natuurkunde is misschien een beetje veel van het goede.. als ik niet door mag dan zit ik er aan vast..

Misschien dat ik een van de twee toch gewoon alvast ga doen hoor, nooit verkeerd natuurlijk, een extra diploma. Ik neem aan dat dat ook behoorlijke blijk van interesse is toch??
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top