KLS Selectie PO1

Status
Not open for further replies.
Beste airworkers,

Ik heb vandaag mijn PO-1 gehaald.
Iedereen bedankt voor de adviezen.
Probeer tijdens PO-1 stevig door te werken maar blaas jezelf niet op.
Je moet immers 5 testen maken en je krijgt pas na 3 testen een rustpauze.

Groeten w.ing
 
Gefeliciteerd man!

Heb je nog tips/advies? En vertel eens over je ervaring? Hoe was je dag en hoe vond je het?

Groetjes!

De dag heb ik als zeer kort ervaren. Voor je het weet is het over en zit je te wachten op de uitslag.

Buiten de goede tips die in deze topic staan vermeld moet je gewoon goed uitgerust zijn en goed nadenken over de vragen zodat je niet de instinkers aankruist ;)
 
Yo, wou ff mededele dat k 5 dec keuring heb!!!
Ken nie wachte...
En dat deze topic echt superrr relax is!!
Mijn dank is groot!!

Mzzlss
 
Komen er trouwens nog steeds syllogismen voor? Iets zoals:

Stelling 1: Sommige huiseigenaren zijn niet belgisch.
Stelling 2: Geen van de mathematici is een huiseigenaar.

De conclusie is: Sommige mathematici zijn niet belgisch.

Vind dit nog steeds erg pittig :eek:

Die dingen kwam ik wel tegen, en met mijn buitenlandse taaltje was dat dus al helemaal hel!

Ik was er gelukkig wel goed doorheen gekomen. Ik had 26 d8 ik.

Over technisch inzicht, als je op school goed bent in wiskunde en natuurkunde (N&T) dan hoef je je er niet zoveel zorgen over te maken. Wat dat betreft zal het een beetje simpel voor je zijn. Heb je dit niet zo goed gedaan, dan kan je maar beter even oefenen. 1 vraag (het is typisch ik weet t) waar ik maar niet uit kwam was of olie op water dreef of water op olie. Dat is dus een kadootje voor jullie ;)
 
Die dingen kwam ik wel tegen, en met mijn buitenlandse taaltje was dat dus al helemaal hel!

Ik was er gelukkig wel goed doorheen gekomen. Ik had 26 d8 ik.

Over technisch inzicht, als je op school goed bent in wiskunde en natuurkunde (N&T) dan hoef je je er niet zoveel zorgen over te maken. Wat dat betreft zal het een beetje simpel voor je zijn. Heb je dit niet zo goed gedaan, dan kan je maar beter even oefenen. 1 vraag (het is typisch ik weet t) waar ik maar niet uit kwam was of olie op water dreef of water op olie. Dat is dus een kadootje voor jullie ;)


Heheh,
Je ziet dat het olie altijd naar boven komt omdat het zich niet mengt met het water.
Zou je toch zeggen dat olie dreef op het water?
Of zie ik iets verkeerd?
 
Heheh,
Je ziet dat het olie altijd naar boven komt omdat het zich niet mengt met het water.
Zou je toch zeggen dat olie dreef op het water?
Of zie ik iets verkeerd?

Olie is hydrofoob. Elk watermolecuul heeft een positieve en negatieve aantrekkingskracht aan weerszijden. Olie heeft dit niet, het is apolair. Resultaat is dat het niet kan mengen. Het is tevens lichter als water en het drijft dus inderdaad op water.
Zoiets dacht ik....
 
klopt.
maar iedereen zou het eigenlijk moeten weten, dat olie op water drijft. kijk maar eens naar die olierampen waarbij er op een groot oppervlak olie op het water ligt en aanspoelt, etc. Of bij actiefilms (actiespellen) waarbij er ook een of andere ramp is en er olie op water drijft. Als je scheikunde hebt weet je het ook en zo zijn er nog een heleboel manieren hoe je er achter gekomen zou kunnen zijn. Zo ben ik er tenminste achtergekomen toen ik nog een klein kind was. Zo'n film waarbij een gastje onder de olie zwom die in de fik stond.
 
klopt.
maar iedereen zou het eigenlijk moeten weten, dat olie op water drijft. kijk maar eens naar die olierampen waarbij er op een groot oppervlak olie op het water ligt en aanspoelt, etc. Of bij actiefilms (actiespellen) waarbij er ook een of andere ramp is en er olie op water drijft. Als je scheikunde hebt weet je het ook en zo zijn er nog een heleboel manieren hoe je er achter gekomen zou kunnen zijn. Zo ben ik er tenminste achtergekomen toen ik nog een klein kind was. Zo'n film waarbij een gastje onder de olie zwom die in de fik stond.

Heheh, free willy :kerst:
 
Die dingen kwam ik wel tegen, en met mijn buitenlandse taaltje was dat dus al helemaal hel!

Ik was er gelukkig wel goed doorheen gekomen. Ik had 26 d8 ik.

Over technisch inzicht, als je op school goed bent in wiskunde en natuurkunde (N&T) dan hoef je je er niet zoveel zorgen over te maken. Wat dat betreft zal het een beetje simpel voor je zijn. Heb je dit niet zo goed gedaan, dan kan je maar beter even oefenen. 1 vraag (het is typisch ik weet t) waar ik maar niet uit kwam was of olie op water dreef of water op olie. Dat is dus een kadootje voor jullie ;)

Even voor de duidelijkheid!! Jij hebt dus WEL syllogismen gehad? Dus iets in deze richting:

Stelling 1: Geen van de acteurs is een slaapwandelaar.
Stelling 2: Alle spanjaarden zijn slaapwandelaars.

juist/onjuist

of iets meer in deze richting:

alle beren zijn van hout - sommige beren zijn scherp

A) alle scherpe dingen zijn van hout
B) tenminste sommige scherpe dingen zijn van hout
C) geen scherp ding is van hout
D) geen houten ding is scherp

Als je hier antwoord op zou kunnen geven aub?
 
Even voor de duidelijkheid!! Jij hebt dus WEL syllogismen gehad? Dus iets in deze richting:

Stelling 1: Geen van de acteurs is een slaapwandelaar.
Stelling 2: Alle spanjaarden zijn slaapwandelaars.

juist/onjuist

of iets meer in deze richting:

alle beren zijn van hout - sommige beren zijn scherp

A) alle scherpe dingen zijn van hout
B) tenminste sommige scherpe dingen zijn van hout
C) geen scherp ding is van hout
D) geen houten ding is scherp

Als je hier antwoord op zou kunnen geven aub?

Zal ik het dan maar even voor de duidelijkheid zeggen...
NEE, GEEN syllogismen. wel woord analogieen.
 
Misschien dat ie het bij DFA wel heeft gehad, dat denk ik eerder. Heb namelijk nooit wat gehoord over syllogismen bij de KLS.
 
Je hoeft niet te schreeuwen :p ik ben niet dom ofzo, want Pattyboy10 zegt namelijk dat hij het wél is tegengekomen, scroll naar boven... :1855:

Dat was niet schreeuwen , dat was meer iets van kernwoorden duidelijk naar voren laten komen. Je moet het in iedergeval niet opvatten als schreeuwen.
 
Even een vraagje tussendoor, duurt PO1 ongeveer 3 uur? Of kan het ook zijn dat het langer gaat duren?

En weet iemand toevallig een goed adres voor een betaalbaar pak? :D
 
Even een vraagje tussendoor, duurt PO1 ongeveer 3 uur? Of kan het ook zijn dat het langer gaat duren?

En weet iemand toevallig een goed adres voor een betaalbaar pak? :D

Ongeveer 3 uur, de testen duren 25 of 30 minuten (waarvan je er 5 krijgt). Ook nog een kleine pauze tussendoor en daarna wachten op de uitslag.

Goedkoop pak? misschien een SuitSupply pak kopen? Voor 200/250 heb je een prima pak. Voor budget kun je ook altijd nog naar de C&A....
 
Morgen PO1

Morgen PO1

Hallo iedereen!:)

wou even laten weten dat ik morgen (10 december) mijn PO1 heb en dat deze site me enorm geholpen heeft, k hoop dat ik t ga halen want die testjes gingen best goed....

BEDANKT dus :)
 
Door

Door

Hallo alweer:)

Heb maandag mijn PO1 gehad en ondanks de gewijzigde trein tijden en dergelijke ben ik niet te laat gekomen (wat mijn grootse angst was:)) ....
Testjes vielen allemaal erg mee en de testen die op dit forum staan lijken er erg veel op. De tijd waarin ze afgelegd moesten worden vond ik ook best te doen...

maar goed het beslissende woord kwam... enn..... IK BEN DOOR :yeehaa:

De 28e moet ik weer naar het IAP in Den Haag om dan mijn PO2 te doen.... Op naar het forum over PO2 dus :)

Greetz!
 
Ik heb toch nog 2 vraagjes:

en wel over het ruimtelijk inzicht en het logisch redenatievermogen.

Ruimtelijk inzicht: wat moet ik me hier bij voorstellen? Is dit vrijwel identiek aan dit soort dingen: http://www.mindgame.nl/ruimtelijk-inzicht ?? Of zitten de vlakken ``uitelkaar`` en moet je aangeven wat als enige kan? Met uitelkaar bedoel ik dit: http://www.intermediair.nl/iq_test.jsp?id=77561

Logisch redenatievermogen: is dit vrijwel identiek aan dit >>> http://www.intermediair.nl/iq_test.jsp?id=77673 ??

Of kan ik nog verassingen verwachten :p het geld is al afgeschreven en ik wacht nog op een afspraak voor PO1 :p Is het trouwens altijd druk op z`n PO1-dagje? Ik dacht namelijk dat dat IAP niet alleen voor de KLS werd gebruikt....
 
Last edited:
Dag skyisthelimit,

Voor zowel ruimtelijk inzicht, als logisch en systematisch denken is het inderdaad zoiets als je zelf al aangeeft. Bij het ruimtelijk inzicht zie je een uitgevouwen figuur en daarnaast in elkaar gevouwen figuren. De vraag is dus: Welk figuur krijg je, als je het platte figuur in elkaar vouwt?

Het IAP werkt inderdaad niet alleen voor de KLS. Je komt in een 'lokaal' terecht, waar je met alle mede kandidaten de testen maakt. De opkomst is verschillend, maar ik geloof dat er meestal zo'n ± 12 mensen komen. Maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.

Er zijn niet echt verrassingen. Het is gewoon zoals het in de kennisbak staat.
Veel succes en als je je hoofd koel houdt is het goed te doen. Probeer af en toe eens op de klok te kijken en je tijd in de gaten te houden. Sta gewoon niet te lang stil bij een vraag. Dan moet het denk ik wel goed komen.

Nogmaals succes ermee en laat nog even weten of het is gelukt.

Groeten,
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top