KLS Selectie PO1

Status
Not open for further replies.
Vragen ze ook de momentenwet, ampére etc? Welke wetten zou ik écht moeten leren? Neem aan dat magnetisme etc. niet voorkomt :passed:
Het is een technischinzicht test, niet een technischkennis test ;)

Je staartdeling:
17/645\
Tijdens de test gaat het om meerkeuze vragen, je kan aan deze opgave met wat wiskundig inzicht zien dat het antwoord rond de 40 zal liggen, als je dan (bijvoorbeeld) 4 opties krijgt:
a) 0,4
b) 40
c) 11000
d) 20

dan zal je natuurlijk het antwoord makkelijk kunnen zien. Dit heb ik natuurlijk wel een beejte overdreven, en het echte antwoord is natuurlijk niet precies 40, maar tijdens deze test kan je al veel doen met schatten, de keuze tussen 40 en 0,4 zou best nog wel voor kunnen komen bij deze test.
Ik zou je adviseren om behalve je staartdelingen goed te oefenen, ook te proberen om antwoorden te schatten. Je zou dubbelop kunnen oefenen; bedenk sommen, schat het antwoord, en ga daarna de staartdeling maken om je antwoord te controleren.

Ps. voor verdere uitleg over staartdeling zou je bijvoorbeeld hier kunnen kijken:
http://www.xs4all.nl/~wjsn/tekst/staartdeling.htm
http://nl.wikipedia.org/wiki/Staartdeling
of natuurlijk onze grote vriend google, waarmee ik deze pagina's natuurlijk ook heb gevonden: Staartdeling
 
Het is een technischinzicht test, niet een technischkennis test ;)

Je staartdeling:
17/645\
Tijdens de test gaat het om meerkeuze vragen, je kan aan deze opgave met wat wiskundig inzicht zien dat het antwoord rond de 40 zal liggen, als je dan (bijvoorbeeld) 4 opties krijgt:
a) 0,4
b) 40
c) 11000
d) 20

dan zal je natuurlijk het antwoord makkelijk kunnen zien. Dit heb ik natuurlijk wel een beejte overdreven, en het echte antwoord is natuurlijk niet precies 40, maar tijdens deze test kan je al veel doen met schatten, de keuze tussen 40 en 0,4 zou best nog wel voor kunnen komen bij deze test.
Ik zou je adviseren om behalve je staartdelingen goed te oefenen, ook te proberen om antwoorden te schatten. Je zou dubbelop kunnen oefenen; bedenk sommen, schat het antwoord, en ga daarna de staartdeling maken om je antwoord te controleren.

Ps. voor verdere uitleg over staartdeling zou je bijvoorbeeld hier kunnen kijken:
http://www.xs4all.nl/~wjsn/tekst/staartdeling.htm
http://nl.wikipedia.org/wiki/Staartdeling
of natuurlijk onze grote vriend google, waarmee ik deze pagina's natuurlijk ook heb gevonden: Staartdeling

Schatten gaat meestal niet op, daar je ook een E hebt als bijv ``geen van allen is goed`` heb ik gehoord namelijk... en dan gaat schatten niet neem ik aan?
 
Weet je zeker dat die optie er is bij rekenvaardigheid? Want ik kan het me niet herrinneren (ik heb die test al gehad, en vooral me antwoorden geschat). Zijn er andere die deze optie hebben gezien?
 
Weet je zeker dat die optie er is bij rekenvaardigheid? Want ik kan het me niet herrinneren (ik heb die test al gehad, en vooral me antwoorden geschat). Zijn er andere die deze optie hebben gezien?

DiTo heeft me dat gemeld via de pm.... bij de rekenvaardigheidstest. Kijk, dan is het opeens een heel ander verhaal, maar daar zullen ze met de normering wel rekening meehouden lijkt...
 
Ik weet zeker dat er bij rekenvaardigheid de optie "geen van bovenstaande" was. Dat was alleen in April 2007, maar ik neem aan dat dit nu nog hetzelfde is.

Had toen nog een vraag waar je antwoorden had in de trant van 2,134 21,34 213,4 en 2134. Ik dacht dus het goede antwoord te hebben, bleek achteraf dat het "geen van allen" was omdat het 21,70 was.. (of zoiets...)
 
Ik weet zeker dat er bij rekenvaardigheid de optie "geen van bovenstaande" was. Dat was alleen in April 2007, maar ik neem aan dat dit nu nog hetzelfde is.

Had toen nog een vraag waar je antwoorden had in de trant van 2,134 21,34 213,4 en 2134. Ik dacht dus het goede antwoord te hebben, bleek achteraf dat het "geen van allen" was omdat het 21,70 was.. (of zoiets...)

Mijn fout dus ;) Sorry daarvoor. Maar in iedergeval, ik bedoelde te zeggen dat je met goed schatten al behoorlijk ver komt, ik denk dat iedereen die de test al heeft gehad het er daarmee in iedergeval eens kan zijn. (Natuurlijk zal je bij sommige sommen wel wat verder moeten rekenen. Maar qua tijd die je voor alle opgaven hebt, kan schatten erg handig zijn. Ik heb mijn PO1 er in iedergeval mee gehaald.)
 
ik hoorde trouwens dat zo nu en dan de testen digitaal worden afgenomen.. Kan iemand dit bevestigen? Zijn er plannen om het ipv schriftelijk digitaal af te nemen?

Mag er dan nog wel een kladpapier gebruikt worden?
 
Komen er trouwens nog steeds syllogismen voor? Iets zoals:

Stelling 1: Sommige huiseigenaren zijn niet belgisch.
Stelling 2: Geen van de mathematici is een huiseigenaar.

De conclusie is: Sommige mathematici zijn niet belgisch.

Vind dit nog steeds erg pittig :eek:
 
Sky,
Zoals boven vermeld, inderdaad een test van je technisch INZICHT. Ik heb hem gemaakt in 6 vwo, toen een 7 volgens mij gehaald, uit de 9, terwijl ik alleen in de 4de een jaartje natuurkunde heb gehad en daar toen keihard op ben blijven zitten. Ga dus geen spoedcursus natuurkunde doen, ik vrees dat het niet al te veel zal helpen...
 
ik hoorde trouwens dat zo nu en dan de testen digitaal worden afgenomen.. Kan iemand dit bevestigen? Zijn er plannen om het ipv schriftelijk digitaal af te nemen?

Mag er dan nog wel een kladpapier gebruikt worden?
Tijdens PO2 worden twee van de drie testen op de computer afgenomen, tijdens PO1 is volgens mij nog alles op papier. (Toen ik de testen deed dan, in augustus)

Komen er trouwens nog steeds syllogismen voor? Iets zoals:

Stelling 1: Sommige huiseigenaren zijn niet belgisch.
Stelling 2: Geen van de mathematici is een huiseigenaar.

De conclusie is: Sommige mathematici zijn niet belgisch.

Vind dit nog steeds erg pittig :eek:
Daar komt iets van terug in het onderdeel Verbaal Renederen volgens mij. Weet ik niet 100% zeker.
 
Laatst poste er iemand die zei dat er geen syllogismen voor kwam.

Maar ik meen dat iedereen niet de zelfde toets krijgt toch? Er zijn vast meerdere toetsen in de omloop. Dus misschien is het zo dat er bij de ene veel breuken in staat, en bij de andere weer syllogismen staan.

Of iets in die richting..
 
Bij mij kwamen er ook geen syllogismen in voor. Ik heb PO1 begin van de maand gehad. Dus zou denk ik niet intussen verandert zijn :p:

A&F
 
Kijk maar in de voorbeelden die overal gegeven worden, nergens staan syllogismen...
altijd:
... staat tot bakker als vlees staat tot ...
(brood - slager)
(geen idee hoe dat heet :p, vergeten :confused:)

Dus mij lijkt het absoluut niet het geval.
 
Kijk maar in de voorbeelden die overal gegeven worden, nergens staan syllogismen...
altijd:
... staat tot bakker als vlees staat tot ...
(brood - slager)
(geen idee hoe dat heet :p, vergeten :confused:)

Dus mij lijkt het absoluut niet het geval.

Dat is volgens mij Dubbele Analogien, en die komen wel voor geloof ik!
Maar de syllogismen weet ik nog niet, ik heb namelijk po1 nog niet gehad!
Misschien iemand die hier meer over kan vertellen?
 
@ Erky:
Aan 'geloof ik' heeft niemand iets...zeker niet als je er helemaal geen ervaring mee hebt gehad!
 
Gefeliciteerd man!

Heb je nog tips/advies? En vertel eens over je ervaring? Hoe was je dag en hoe vond je het?

Groetjes!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top