KLS Selectie PO1

Status
Not open for further replies.
Woehoe! Aanstaande 30 augustus ga ik naar Houten voor mijn PO1, spannend! Ik heb zo'n beetje alle testjes al gedaan en alles wel gelezen, dat zit wel goed dus. Toch had ik nog één vraagje, waar ik denk ik het antwoord al wel op weet! Als je 45 punten haalt, kan het toch ook zo zijn dat je 1 foutje had?

Groeten
 
Ja. De puntentelling zegt iets over tot welke 'groep' score je behoort. Een 9 betekent bijvoorbeeld dat je voor dat punt bij de beste 4% zit (door de jaren heen). Je hoeft dus niet foutloos te zijn om een 9 te halen voor een onderdeel.
 
En ik ga overmorgen (woensdag 15 augustus) voor mijn PO1 naar Houten. In België is het dan wel een feestdag (OLH Hemelvaart). Blijkbaar is dit geen vrije dag in Nederland...

Ik heb ook zo alle links gedaan online, maar ook 4 boeken gelezen en oefeninen daarin gemaakt en systemen gezocht. Ook nog een programmaatje 'Rekensommen' gebruikt voor het rekenen nog eens goed te oefenen (zo elke dag deed ik dat wel kwartier). Ook staartdelingen eens opgezocht want in België gebruiken we deze term niet:s ...
Morgen neem ik volledige rust om me helemaal rustig te laten worden. Oefenen heeft dan nog maar weinig zin denk ik; je kan niet blijven oefenen he...

Mvg,
 
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, maar moet zeggen dat ik er al heel veel van heb geleerd! Echt bedankt voor alle goede informatie die jullie hierop hebben geplaatst!

Aankomende maandag heb ik mijn PO1, waar ik best zenuwachtig voor ben, vanwege het technisch inzicht. Nu heb ik wel natuurkunde gehad in mijn vakkenpakket, maar ben ik toch bang dat ik veel ben vergeten.

Ik heb dan ook deze test gedaan, waarvan word gezegd dat hij te simpel is:
http://www.mb-design.nl/smeot/capaciteiten.htm

Er waren inderdaad veel makkelijke vragen (over de tandwielen enzo) maar nu vroeg ik me af of ze bij de PO1 ook vragen stellen over

Hoeveel ampere, zoveel mA is,
in welke volgorde welk materiaal het best geleid,
Over toerenaantallen, (op welke machine het aangegeven moet zijn)

en bij deze vraag kreeg ik het helemaal spaans benauwd:

Een staaf materiaal van 1 meter lang wordt over de gehele lengte gelijkmatig verwarmd van 20 °C tot 420 °C. Indien de uitzetting van het materiaal per graad celcius verwarming 0,01 mm/m°C is, hoeveel is dan de uitzetting van de staaf?

0,4 mm
4 mm
0,04 mm

Zitten er ook dit soort vragen in de testen van de KLS?
 
Annika_

ik heb zelf de selectie van de KLS nog niet gedaan, maar toch kan ik je met redelijk veel zekerheid vertellen dat vragen zoals ''hoeveel ampere hoeveel mA is, er niet in voorkomen. het gaat om technischINZCIHT. Een vraag met hoeveel ampere hoeveel dit en dat is, is een WEETvraag.


bij die vraag over die staaf, lijkt me ook niet echt een vraag die er in voor komt aangezien dit meer mij een rekenvraag lijkt
 
Het gaat om inzicht, geen kennis als wetten enzo.
Je moet kunnen inzien dat dam X sterker is dan dam Y, de tandwielen op een bepaalde manier draaien, je op manier Q meer weerstand krijgt dan op manier P, etc...
Erg algemene dingen dus. Als je de vragen over ampere, verwarmen etc.. weglaat uit die test, krijg je een test die een goed beeld van die bij PO1 geeft.
 
Heey Annika, ik moet ook aankomende maandag voor PO1.. Welke locatie moet jij? ik moet om half 10 in Den Haag zijn.

Verder wil ik iedereen bedanken die hier nuttige informatie heeft neergezet over de PO1. Ben erg benieuwd

Groetjes, John Noppe
 
Hey iedereen, morgen de grote dag voor PO1

Nu heb ik nog een paar vraagjes.. Ik hoop dat niemand het erg vind dat ik ze stel aangezien er hier op de site heel veel informatie over te vinden is. Krijg je vragen als 8275/7 of houden ze het wat makkelijker als 84/7

Verder ben ik ook benieuwd naar de moeielijkheids graad van de woord analogieën, krijg je normale woorden daarbij? Niet dat ze verwachten dat je een lopende woordenboek ben die elk woord kent ;)

En nog één laatste vraagje over de puntentelling, er zijn dus rond de 50 vragen per onderdeel. Ik las dat je bij sommige onderdelen bij 1 fout al 1 punt kwijt ben. Dat betekend dat je maar 4 fout mag maken op dat onderdeel terwijl er een kans is dat je die test niet afkrijgt. Klopt dat?

Met vriendelijke groet,

John Noppe
 
De puntentelling gaat niet volgens 1 fout - 1 punt.
Zo wordt het omschreven:
'De prestaties op de testonderdelen werden vergeleken met een KLM FA normgroep. Procentueel is de omvang weergegeven, van het aantal personen uit de normgroep, die dezelfde score hebben behaald.'

Zo betekent een 9 dat je bij de beste 4% van de normgroep zit, die ook deze score hebben. Je kan zelfs enkele fouten hebben en toch een 9 halen.
 
Helemaal eens met Devilish_Smile, ik had 1 fout bij het onderdeel lochisch redeneren met figuren reeksen, en ik kreeg toch nog een 9 voor dat onderdeel. Dus het is zeker niet 1 fout=1 punt.
 
Hee iedereen!
K heb mn PO1 gehad hoor... en gezakt :S

Nu vind ik het echt heel flauw want mijn punten totaal was 31 !!!

Logisch redenatie vermogen = 9
Ruimtelijk inzicht = 8
Technisch inzicht = 3
Woord analogieën = 7
Rekenvaardigheid = 4

Sommige mensen gaan door met 26 punten!
Dan is het toch een beetje flauw dat ik niet doorben...

Misschien mag ik zodra ik de natuurkunde cursus heb gedaan het nog eens proberen, omdat blijkt dat ik die cursus eigenlijk had moeten doen, met het profiel dat ik had...
Degene die daar over beslist zit alleen een week in amerika nu, dus over een week hoor ik het... Spannend hoor!

ennnn nog even voor jou John:
Gefeliciteerd ! Echt top dat je door bent :)
 
Dankje Annika, hoop dat jij het ook voor mekaar krijgt om het volgend jaar nog een keer te proberen!

Voor de andere mensen, bedankt voor de hulp! ronde 1 is gelukt.. dinsdag de 4de voor ronde twee.. Ben benieuwd :D

Groetjes!
 
Hee iedereen!
K heb mn PO1 gehad hoor... en gezakt :S

Nu vind ik het echt heel flauw want mijn punten totaal was 31 !!!

Logisch redenatie vermogen = 9
Ruimtelijk inzicht = 8
Technisch inzicht = 3
Woord analogieën = 7
Rekenvaardigheid = 4

Sommige mensen gaan door met 26 punten!
Dan is het toch een beetje flauw dat ik niet doorben...

Misschien mag ik zodra ik de natuurkunde cursus heb gedaan het nog eens proberen, omdat blijkt dat ik die cursus eigenlijk had moeten doen, met het profiel dat ik had...
Degene die daar over beslist zit alleen een week in amerika nu, dus over een week hoor ik het... Spannend hoor!

ennnn nog even voor jou John:
Gefeliciteerd ! Echt top dat je door bent :)
Dat is jammer, technisch inzicht en rekenvaardigheid zijn wel wat onder het gemiddelde :( Ik vond rekenvaardigheid en technisch inzicht ook het moeilijkst, waren ook me laagste cijfers ;)
Ik had me PO1 precies 1 week geleden, ik had deze cijfers:
Logisch redenatie vermogen = 9
Ruimtelijk inzicht = 8
Technisch inzicht = 6
Woord analogieën = 8
Rekenvaardigheid = 5
Dus dat leek er wel erg op ;) Veel succes als je het opnieuw mag proberen, en anders misschien bij een andere luchtvaart school! Het scheelde niet zo veel, dus dat lukt je vast wel.
 
Hey Nielzo!
Gefeliciteerd dat je doorbent!

K weet dat het onder het gemiddelde is, maar ik heb echt zoiets van: mn totaal aantal punten is hoog genoeg, dan betekend het toch wel dat ik het echt kan!
Bovendien heb ik een Natuurkunde achterstand, dus dat verklaard die 3, en k denk inderdaad echt wel dat ik het kan!
K hoop gewoon dat ik t mag herkansen, want zoals ik al zei, ze schatten de kans toch wel redelijk groot dat dat inderdaad mag!
Duim maar voor me ;)
ik zal voor jou PO2 duimen haha

Laat het me weten hoe het ging!
 
ikzelf had voor een rekenvaardigheid een 3! en m'n totaal lag op 24 punten.. ook maar net aan!

Maar je kan aan mij een voorbeeld nemen dat ook al heb je 24 punten het niet hoeft uit te maken bij de volgende selecties, want met genoeg motivatie en wilskracht lukt het je gewoon en kom je door de selecties heen! (ikzelf ben ook aangenomen.. Met 24 punten.. en een 'matig' PO2 )
 
Hey Nielzo!
Gefeliciteerd dat je doorbent!

K weet dat het onder het gemiddelde is, maar ik heb echt zoiets van: mn totaal aantal punten is hoog genoeg, dan betekend het toch wel dat ik het echt kan!
Bovendien heb ik een Natuurkunde achterstand, dus dat verklaard die 3, en k denk inderdaad echt wel dat ik het kan!
K hoop gewoon dat ik t mag herkansen, want zoals ik al zei, ze schatten de kans toch wel redelijk groot dat dat inderdaad mag!
Duim maar voor me ;)
ik zal voor jou PO2 duimen haha

Laat het me weten hoe het ging!
Mijn PO2 heb ik afgelope donderdag gehad (dus 3 dagen erna), en die heb ik ook gehaald :D Ik wacht nu op het raport van PO1 en PO2 en een uitnodiging voor de GVSS. Maar je zit inderdaad wel met je totaal aantal punten hoger dan de meeste (zelfs met een lage score voor twee onderdelen), dus daaruit blijkt dat je wel wel degenlijk over een paar hersenen beschikt! Nog maar even werken aan het hoofdrekenen en je technisch inzicht en dan komt het helemaal goed met je ;)
Ik zal zeker voor je duimen als je mag herkansen, en vergeet niet te vertellen hoe dat afloop :rt:
 
Gefeliciteerd jeffA380! Echt goed dat je door bent!
Wel raar dat ze mij niet doorlieten met een totaal van 31 punten :S
jij had tenslotte ook een 3 en je mocht wel door!
Tis zo frustrerend :(
(k ben natuurlijk wel blij voor jou haha )
 
Mijn PO2 heb ik afgelope donderdag gehad (dus 3 dagen erna), en die heb ik ook gehaald :D Ik wacht nu op het raport van PO1 en PO2 en een uitnodiging voor de GVSS. Maar je zit inderdaad wel met je totaal aantal punten hoger dan de meeste (zelfs met een lage score voor twee onderdelen), dus daaruit blijkt dat je wel wel degenlijk over een paar hersenen beschikt! Nog maar even werken aan het hoofdrekenen en je technisch inzicht en dan komt het helemaal goed met je ;)
Ik zal zeker voor je duimen als je mag herkansen, en vergeet niet te vertellen hoe dat afloop :rt:

Dankjewel! K zal het zeker laten weten!
K kan niet wachten tot het maandag is, dan ga ik even bellen!
Bij de IAP zeiden ze namelijk dat een 3 echt te laag was, vooral op technisch inzicht OF rekenvaardigheid, en nu blijkt dat jeffA380 gewoon door is met ook een 3!

Ach ja, voornu kan ik er ff niks aan doen!

Laat het me weten hea, van je PO2! K ben benieuwd!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top