KLS Selectie PO1

Status
Not open for further replies.
Gefeliciteerd en succes met PO2!

+1 :D

Ook gefeliciteerd, en succes met PO2!. Laat je ons weten hoe het gaat etc..

ps. Had je nog veel geoeffend? Misschien een belangrijke/gouden tip ?

Hoe ging je dag verder? Wat vond je van de toesten ?
:)
 
+1 :D

Ook gefeliciteerd, en succes met PO2!. Laat je ons weten hoe het gaat etc..

ps. Had je nog veel geoeffend? Misschien een belangrijke/gouden tip ?

Hoe ging je dag verder? Wat vond je van de toesten ?
:)

Heb alle testen eens afgelegd die in deze topic staan op de eerste pagina, al die links.
Voor de rest kan je eigenlijk niet veel meer doen dan dat, behalve weten dat een ONS 100gram is, in België gebruiken we dat totaal niet.
En van staartdelingen zijn er slechts een 3tal

Het valt allemaal reuze mee hoor, ook qua tijd, heb toch alles mooi op tijd kunnen invullen. De enigste test die ik echt moeilijk vond was het ruimtelijk inzicht, dat waren er 60 op 25min maar per figuur steek je er toch wat tijd in.
Daar heb ik er een paar moeten gokken.

We waren met 6 en daar viel eentje van af, die kwam net een punt tekort.

Het was voor mij een lange dag, om 04.30 eruit, trein om 05.22 naar Den Haag HS. Maar was 5 minuten te laat daar door een vertraging van 1.20min.
Dan vertrek je al eens vroeg :)
En was rond 17.30 terug thuis.

Bij PO2 ga ik een dagje op voorhand in een hotel. Ik voelde de vermoeidheid toch een klein beetje en PO2 zal mentaal zeer vermoeiend zijn en het duurt ook tot een uur of 17 dus. En met kleine oogjes daar staan bij de psycholoog maakt geen goede indruk :)

Alvast veel succes vr de volgende PO1'ers ;)
 
Tomanhouche -

Verstandige beslissing om voor de volgende selectiefasen een hotelletje te boeken. Vooral als je een lange dag te gaan hebt. Heb zelf gemerkt dat dit een hoop rust met zich mee brengt, zeker als je afhankelijk bent van het OV.

Succes met je voortgang.
 
Heeft iemand die Mensa thuistest weleens gedaan eigenlijk? Ik was namelijk blij verrast met de uitkomst eigenlijk:

eachte kandidaat,

Uit de resultaten van de Mensa-thuistest blijkt dat uw intelligentie waarschijnlijk boven het 98e percentiel ligt. Dit betekent dat u, wat betreft uw intelligentie, bij de bovenste twee procent zou behoren. De thuistest is echter geen officiële, geijkte test en geeft alleen een indicatie. Voor toelating tot Mensa moet de Mensa-eindtest worden afgelegd onder toezicht van een psycholoog.

Wij menen dat u een heel goede kans maakt te slagen voor de Mensa-eindtest. Wel komen daarbij meer aspecten van intelligentie aan de orde dan in de thuistest het geval was, zodat we nooit met zekerheid kunnen zeggen dat u in beide gevallen een even hoge score haalt.

U kunt zich opgeven voor deelname aan één van de testdagen die wij regelmatig in Utrecht organiseren. Deelname aan een testdag kost 37,25 euro. Wilt u meer informatie ontvangen over deelname aan een testdag, dan kunt u het onderstaande formulier invullen. U ontvangt dan een bevestigingsbrief waarin wordt uitgelegd wat u moet doen om een uitnodiging te ontvangen.

De testdagen worden meestal om de twee maanden op een zaterdag georganiseerd.

Met vriendelijke groet

namens de Selectiecommissie van de Vereniging Mensa Nederland

Dat is toch aardig goed? Aangezien hier wordt aangegeven dat het een aardig pittige test is.
 
Nee, bij de bovenste 2 procent horen is slecht :dozey:

Houd er wel rekening mee dat de instantie graag heeft dat jij een betalende test komt doen. Misschien dat de uitkomst dus iets gunstiger uitvalt daardoor.

Het valt me op dat je continu bevestiging zoekt van je eigen kunnen. Bereid je optimaal voor bij de selecties en (probeer) zelfverzekerd over te komen.

Succes verder!
 
Mwa weet je wat het meer is, die testjes op internet zijn, zoals jij al zegt, makkelijk te beinvloeden door de makers er van. En is makkelijk een positieve draai aan te geven in hun voordeel. Vandaar dat ik enige vorm van vergelijking, en dus ook bevestiging, met lui die de selectie al wel gedaan hebben, wel fijn zou vinden. Ik snap ook wel dat bij de bovenste 2 % goed is, maar ik vroeg mij af of dit gewoon een "normale" uitkomst is die bijna iedereen hier haalt, of dat het toch iets zegt.


En ik vind mijzelf behoorlijk zelfverzekerd, maar ik denk dat iedereen wel blij is met enige vorm van bevestigingen die bijdragen aan de zekerheid hoe goed jij waarschijnlijk een test gaat maken. Ik ga pas over 1,5 a 2 jaar de selecties enzo doen, aangezien ik nu aan een contract vast zit. En heb dus zat tijd om mij voor te bereiden op de selecties. Van daar dat ik zo veel mogelijk informatie wil verzamelen over hoe de gemiddelde persoon die door de selecties heen komt scoort op bepaalde onderdelen, en hoe ik me daar aan meet.


En bedankt trouwens!
 
De tijdsdruk is ook een groot verschil.
De meeste testen op internet hebben geen tijdslimiet en als die er wel is, is die vaak redelijk ruim. Bij PO1 zijn de testen niet echt moeilijk, je hebt gewoon niet al te lang om na te denken.
Té zelfverzekerd zijn is ook niet goed, kan je het alleen maar verprutsen omdat je denkt het toch wel te kunnen (en slecht voorbereiden).
 
Zo, net terug van selectie 1, er waren 4 vd 7 door, waaronder ik ook! :)

Ze had nog nooit zulke hoge scores gezien als die van mij (2x 9/9 en 3x 8/9), wil natuurlijk niet zeggen dat die er niet waren (andere medewerker ofzo), maar daar ben ik toch best trots op!

Komende woensdag deel 2.
 
Zo, net terug van selectie 1, er waren 4 vd 7 door, waaronder ik ook! :)

Ze had nog nooit zulke hoge scores gezien als die van mij (2x 9/9 en 3x 8/9), wil natuurlijk niet zeggen dat die er niet waren (andere medewerker ofzo), maar daar ben ik toch best trots op!

Komende woensdag deel 2.

Zo, erg netjes hoor!:airforce: Gefeliciteerd!:kerst:
 
Heel netjes, nu nog kijken of je ondanks je uitstekende resultaten psychologisch goed in elkaar steekt en natuurlijk, of je aanleg hebt om te vliegen!

Zit maar te geinen, heel netjes gedaan proficiat!
 
Heel netjes, nu nog kijken of je ondanks je uitstekende resultaten psychologisch goed in elkaar steekt en natuurlijk, of je aanleg hebt om te vliegen!

Zit maar te geinen, heel netjes gedaan proficiat!

Denk je dat ik mijn moordneigingen maar beter niet kan noemen dan? :grijns:

Inderdaad, er zijn nog genoeg mogelijkheden om af te vallen, maar dit geeft wel goede hoop!
 
Gefeliciteerd Pirke met je hoge score! Een score van 42 punten hoor je hier indd niet dagelijks langskomen, dus wees daar indd trots op!

Het kan wel een kritische vraag opleveren als je 'gemiddelde' cijfers tijdens je HAVO/VWO of studie hebt gehaald. Bij mij kreeg ik direct een stempel op m'n voorhoofd gedrukt met 'verminderde zelfdiscipline' tijdens m'n PO2 omdat ik betere cijfers zou moeten kunnen halen........


Off the record: Er is laatst ene PH-Chucky geweest die 43 puntjes voor z'n PO1 heeft gehaald.....
 
Haha, opschepper! :grijns: Maar dat is ook erg netjes ja, ik zal hun gedachtegang in m'n achterhoofd houden als ik m'n cijferlijsten laat zien. Gelukkig staan alleen de voldoendes erop en heb ik heel veel naast m'n studie gedaan om alles goed te praten :) Oja, ik heb mijn wilde jaren ondertussen wel gehad, dat ik de laatste jaren serieus bezig ben kan ik goed aantonen :D

Op welke onderdelen had jij eigenlijk geen 9 punten? Ik had voor die figurenreeksen, technisch inzicht en rekenen allemaal een 8, woordanalogieën en ruimtelijk inzicht een 9.
 
Bij de PO1 krijg je veel vragen in korte tijd. Maar zijn die vragen dan soms ook hele verhaaltjes of is het gewoon een simpel zinnetje en een paar antwoorden waaruit je kunt kiezen?
 
Ik kan eigenlijk niet echt zeggen dat het vragen zijn, zeker bij de figurenreeksen en het ruimtelijk inzicht: er staat niet eens een woord bij :) Je krijgt van tevoren uitleg en daarna krijg je 50 keer dezelfde "vraag" met net andere plaatjes. Bij het rekenen staat er iets bij in de vorm van: "vermenigvuldig" en dan "7 * 9 =" met 5 mogelijke antwoorden.

Eigenlijk alleen bij het technisch inzicht krijg je elke keer een echte vraag van 1 korte zin die bij een plaatje hoort.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top