Selectieve luistertest...?

craig20

New member
Hallow allemaal,

Ik ben hier vrij nieuw en heb even de search functie gebruikt maar hier niets over tegengekomen. Ik heb echter een brandende vraag. De selectieve luistertest van Tjeerd Schouten waar bij staat Klu, wordt it alleen bij de selectie toegepast voor de luchtmacht of ook bij de (verchillende) vliegscholen zoals bijv de KLS,NLS,EPST of iets dergelijks..?

Heeft er iemand ervaring met deze test? Hij lijkt me vrij pittig eerlijk gezegd.

Met vriendelijke groeten,

Craig20
 
Hij is inderdaad pittig en je mag maar weinig fouten maken. Vroeger, in de tijd dat de keuringen nog in Soesterberg gebeurden, zat deze ook in de selectie van de KLS, voor zover ik weet (ervaring vorig jaar) wordt deze nu niet meer gedaan. Verder weet ik van EPST zeker dat deze test niet in de selectie-procedure zit en van de NLS bijna zeker. Alleen de luchtmacht en binnenkort weer de luchtverkeersleiding op Schiphol gebruiken deze test. Dus het antwoord is "Nee".
Heel veel succes!

Groet,

687
 
De echte selectieve luistertest voor de KLu gaat langzamer en er wordt ook duidelijker gesproken vind ik.
Ga dus niet zenuwachtig worden als deze oefentest je niet lukt :)

Groeten,

Chris
 
Ik heb die test bij de Klu gehad, maar ik vond hem helemaal niet moeilijk. Ik scoorde hier ook heel hoog (jammer dat ik voor de rest niet hoog scoorde) Verder bij de KLS heb ik het niet gehad, en bij stella ga ik het ook niet krijgen.
 
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik zat al helemaal te stressen op @#$%^& test!
Goed om te weten dat ik die strax niet krijg.
 
Relax

Relax

Hey, ik heb de test van Tjeerd gedownload. De vijfde keer dat ik hem maakte had ik er 11 goed van de 24. Ik heb dinsdag met carnaval de luistertoets bij de KLU gehaald met 23 goeie. Dus dat komt wel goed.
 
Hallo ik heb een vraag want ik heb de test van tjeerd gedownload, ik kan alles goed verstaan maar in die tijd nauwelijks opschrijven gaat het ook minder snel bij die van de KLU. En het is wel lastig om 8 van die cijfers en letters te onthouden. Maar moet je ze ook invullen of moet je ze bij de KLU naderhand opzeggen.
 
Nope, het gaat zeker niet langzamer! Je moet van het oor waarop je je moet focussen alleen de cijfers of juist alleen de getallen opschrijven. Een van beiden. Dus dat scheelt...
 
@ frans, je moet ze bij de klu gelijk opschrijven. Ik heb de po1 ook gedaan, ben er niet door heen gekomen maar ik heb de luister test wel gehaald, ik had maar 2 fout op de 24. Een tip voor je, die ik zelf ook van iemand anders hebt, aan de hand van welke toon je hoort ga met je hoofd in die richting hangen. Hoor je dus een hoge toon (rechteroor luisteren) ga dan met je hoofd naar rechts hangen. Het werkte voor mij;) Succes!

Nog een tip voor je, deze post kun je beter maken in de koninklijke luchtmacht sectie van dit dit forum. Ik denk dat op dat gedeelte meer mensen zitten die testen van de luchtmacht hebben gedaan. Hier staan ook al in diverse topics nuttige informatie te vinden over de po1, o.a. de selectieve luistertest.
 
Last edited:
De test zelf

De test zelf

hee allemaal,

ik heb eindelijk een acount waar mee ik kan posten. heb al veel rond gesurfd hier kan alleen nergens een link vinden van het programmatje van de selectieve luistertest die het doet. zou iemand mij aan dit programmatje van tjeerd kunnen helpen.

alvast bedankt :airforce:

groetjes,

bart wolfs
 
Back
Top