KLS Selectie Deel 2

Status
Not open for further replies.
Ik moet zeggen ik stond er ook van te kijken hoor daar niet van. Maarja de conclusie die je hieruit kan trekken? Je kan geen conclusie trekken. Aangezien je niet weet of het positief of negatief was. Maar mijn gevoel was goed in combinatie met die 10 minuten.
 
Ik moet zeggen ik stond er ook van te kijken hoor daar niet van. Maarja de conclusie die je hieruit kan trekken? Je kan geen conclusie trekken. Aangezien je niet weet of het positief of negatief was. Maar mijn gevoel was goed in combinatie met die 10 minuten.

Zoals ik je zo hoor praten zal het wel goed komen;).. maaar het zegt echt helemaal niks hoe lang het gesprek duurt. Ik heb verhalen gehoord van mensen die er net zoals jij 10 /15 minuten zaten en die waren aangenomen, maar ook van mensen met die tijd en die niet waren aangenomen..
Bij mij duurde het gesprek zo'n 15 minuten maar omdat ik zelf nog een paar vragen had liep ik uiteindelijk na een half uur de kamer uit:)
 
Hij is al door...
Maar alsnog is een gesprek van 10 minuten wel erg kort, aangezien ze willen kijken of je bij de school past enz. (ook als voorgaande selectiefasen ontzettend goed zijn gegaan). Maargoed, never mind :p:
 
Hehe ja ik ben al door :p. Ook al de medische keuring gehad. Maar aangezien er een achterstand is met het utigeven van de medische certificaten duurt het wat langer. Maar het klopt wel dat die 10 minuten niks zeggen maar in combinatie met mijn gevoel was het voor mijzelf goed. Maarja ik zat ook met spanning te wachten op de brief hoor :D.
 
Nou ik heb de COVA achter de rug maar werkelijk geen idee wat de uitslag nou is (ja oke, ik heb het gehaald of niet) maar je kunt er echt niks mee, hun reactie's op je antwoorden enzo. Het gesprek duurde bij mij een half uur, we zien het wel. Kregen jullie de uitslag vrijdag of zaterdag? Gegroet
 
Nou ik heb de COVA achter de rug maar werkelijk geen idee wat de uitslag nou is (ja oke, ik heb het gehaald of niet) maar je kunt er echt niks mee, hun reactie's op je antwoorden enzo. Het gesprek duurde bij mij een half uur, we zien het wel. Kregen jullie de uitslag vrijdag of zaterdag? Gegroet
Vrijdag.
 
Hehe ja ik ben al door :p. Ook al de medische keuring gehad. Maar aangezien er een achterstand is met het utigeven van de medische certificaten duurt het wat langer. Maar het klopt wel dat die 10 minuten niks zeggen maar in combinatie met mijn gevoel was het voor mijzelf goed. Maarja ik zat ook met spanning te wachten op de brief hoor :D.

Had na m'n medische keuring helemaal niets meer vernomen (halve maand geleden) dus was vooral benieuwd naar de uitslag van bloedonderzoek (zou een paar dagen duren). Blijkt dus dat geen bericht=goed bericht want de aanvraag is een paar dagen later naar de IVW gegaan.

Wat moet het IVW nog doen met de medische verklaring? Doen ze ook achtergrondcehck? Zolang ze geen strafblad kunnen vinden of kunnen bewijzen dat ik vroeger met ene Samir A. Duplo/Lego heb zitten spelen, ben ik dus geschikt verklaard om te beginnen aan de opleiding...... joehoe!!!
 
@ Chucky,
De keuringsarts geeft officieel alleen een advies aan het IVW over je medische keuring. De beslissing of je medisch wel of niet goedgekeurd wordt, ligt bij het IVW. Mij is verteld dat het bloedonderzoek niet kan leiden tot afkeuring, hoogstens tot het afgeven van een voedingsadvies als bijvoorbeeld je HB gehalte te laag is oid.
Een achtergrondscheck wordt door de KLS gedaan bij aanvraag van je ID card. Dit wordt dus niet gedaan door het IVW en hoort ook niet bij je medische keuring.
Ik heb trouwens begrepen dat er door sommige scholen helemaal geen achtergrondscheck wordt gedaan voor aanvang van de opleiding... ?:dozey:
 
@ Chucky,
De keuringsarts geeft officieel alleen een advies aan het IVW over je medische keuring. De beslissing of je medisch wel of niet goedgekeurd wordt, ligt bij het IVW. Mij is verteld dat het bloedonderzoek niet kan leiden tot afkeuring, hoogstens tot het afgeven van een voedingsadvies als bijvoorbeeld je HB gehalte te laag is oid.
Een achtergrondscheck wordt door de KLS gedaan bij aanvraag van je ID card. Dit wordt dus niet gedaan door het IVW en hoort ook niet bij je medische keuring.
Ik heb trouwens begrepen dat er door sommige scholen helemaal geen achtergrondscheck wordt gedaan voor aanvang van de opleiding... ?:dozey:

Voor zover ik weet is het ook niet een echte achtergrondscheck, maar alleen aanvragen of iemand een strafblad heeft bij de politie. Een echte achtergrondscheck wordt pas gedaan als je bij een maatschapij aan het werk gaat. Een school MAG zelfs geen achtergrondscheck doen, omdat het een opleiding is en geen baan.
Teminste, dat is wat ik gehoord heb.
 
Voor zover ik weet is het ook niet een echte achtergrondscheck, maar alleen aanvragen of iemand een strafblad heeft bij de politie. Een echte achtergrondscheck wordt pas gedaan als je bij een maatschapij aan het werk gaat. Een school MAG zelfs geen achtergrondscheck doen, omdat het een opleiding is en geen baan.
Teminste, dat is wat ik gehoord heb.

Omdat KLM een koninklijk bedrijf is mag zij rechtstreeks in de Justitiële Documentatie kijken. Dit gaat dus verder dan een Verklaring Omtrent Gedrag zoals gangbaar is bij andere vliegopleidingen.

Ik weet vrijwel zeker dat de KLS deze check wel uitvoert voor aanvang opleiding. De ID-card van de KLM biedt namelijk toegang tot Eelde Airport en de hangar van KLM op Schiphol-Oost. Lijkt me niet dat ze willen dat mensen met een dubieuze achtergrond daar komen.
 
Ja ik zal er ook zijn! Is het nu al belangrijk dat je vanalles weet over KLM zelf, of is dit meer iets voor de COVA? Tot morgen sierra tango!
 
@ iwannabeapliot.

Ik denk eerder voor de COVA maar ik doe het nu al zodat ik niet voor verrassingen kom te staan.

Succes en tot morgen.
 
Succes guys,

laat alsjeblieft ff weten wat jullie ervaringen van de dag waren
(ik heb 20 november PO2 namelijk) en laat natuurlijk ff weten of je door bent..

succes!
 
Helaas gaat het voor mij niet meer door :(. We waren vandaag met zijn 5en en 1 daarvan is door.

Na een hele waslijst aan positieve redenen te horen zoals: dat ik zeer gemotiveerd, sociaal en een teamplayer ben...

Kreeg ik de volgende redenen te horen om niet door te mogen gaan:
- Te veel taken op me nemen, waardoor ik wellicht snel gestresst kan raken... Ging in ieder geval om stressbestendigheid. Ik ben het hier niet mee eens, want als je in de cockpit zit en er gebeurd iets dan wordt je wel geacht om bepaalde taken die misschien niet in je takenlijst staat uit te kunnen voeren. En bovendien wat is er mis mee om meer te weten dan nodig is.
- Ik ben netjes, te geordend, dit zou er toe kunnen leiden om in stresssiutaties niet ad-hoc een beslissing te kunnen nemen. Ook hier ben ik het niet mee eens, je wordt niet geacht als een kip zonder kop beslissingen te nemen in stresssituaties. Het is juist belangrijk dat je overzicht hebt, je hoofd koel kan houden en goed nadenken over t protocool dat gevolgd moet worden.

Ik heb ook om een second opinion gevraagd, maar hun beslissing stond vast. Ik zou eventueel nog wel contact met KLM kunnen opnemen om een second opinion aan te vragen, maar ik weet niet of ik dit wil doen... Waar ik niet gewild ben, heb ik ook niets te zoeken! Ik zal het moeten accepteren en doorgaan met het realiseren van datgene wat ik wil bereiken, wereld vergaat niet zonder KLS en KLM.

En nu zal er ongetwijfeld wel paar een jongens hier op t forum rondlopen die zeggen, het is een slechte eigenschap dat je het niet accepteerd. Maar zo zie ik het niet, ik ga uit van fair play. Die redenen zijn gewoon te zwak, als het aan mijn motivatie lag of aan mijn leiderschap skills oke maar dit is anders.

KLS en KLM voorgoed afgeschreven.

Ik wens de rest heeel veel succes, moge je droom uitkomen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top