KLS Selectie Deel 2

Status
Not open for further replies.
Kan niet in 7-5 beginnen. Ik weet ook eigenlijk niet of deze vol zit. Wiskunde is mijn probleem :p en ik ga in januari hier een deelcertificaat voor halen. Dus voor mij word het 8-1.
 
Voor mij ook goed nieuws uit de medische keuring van vandaag! Wel nog even afwachten op het bloedonderzoek..... Verder nu m'n focus op m'n afstuderen en dan zou ik ook in 08-1 kunnen beginnen!

Dan worden we klasgenoten habbetap!!!!
 
Ik hoop ook in klas 8-1 te komen, maar ik moet nog naar de COVA (10-10) en ik moet het medisch onderzoek nog ondergaan... :(
 
Is het altijd zo geweest dat klassen zo snel vol zitten? 7-4 en 7-5 zijn nog niet eens begonnen terwijl anderen alweer in 8-1 zitten. Het lijkt er anders sterk op dat veel mensen de selectie gehaald hebben de laatste tijd.
 
Yep, volle groepen (10 man) in de grading en een hoop die de COVA halen. Twee weken geleden zelfs 2 dagen ingepland voor de COVA-gesprekken.

Heb het idee dat er momenteel een heleboel in de pijplijn zitten voor 08-01 (6 man die momenteel Boswell doen, totaal 3 uit mijn grading van half augustus en waarschijnlijk alweer een stuk of 15 die in september de COVA hebben gehaald? We shall see!
 
Ja ik ben bezig met wiskunde B1 maar wel via zelfstudie aangezien de klassen bij het JBI al vol zaten. Chucky wie ben jij dan op hyves :p?
 
Is wel vaker zo dat de 2 opvolgende klassen alweer vol zitten en die 1e dan nog moet beginnen...
Het leuke is dat als 8-1 vol zit, dan zit 8-2 ook vrij vlot vol, aangezien mijn ap&m klas uit 12/13 personen bestaat en allemaal in 8-2 starten (als iedereen alles haalt, maar daar ga ik wel vanuit).

@habbetap: Doe je zelfstudie bij het JBI? Ik wil het liefst nog natuurkunde via hen volgen, maar heb ik geen zin/money om dit in een klassikale les te gaan volgen ($$$, heb wiskunde ook al daar gedaan). En ik heb natuurkunde ook al via het hbo gevolgd (is al voldoende), maar zou dit op zich nog wel willen aanvullen met een tentamen van het JBI.
 
Ja klopt. Ik heb wiskunde boeken kunnen regelen via mijn middelbare school dat was weer goedkoop :D. En ik ga in januari bij het JBI examen daar in doen. Mijn oude leraar wou mij ook nog helpen dus dat moet goed komen. Ik had eigenlijk ook geen zin om zoveel geld neer te tellen. Ik heb natuurkunde ook al zelfstudie gedaan dus dit moet ook lukken.
 
sorry voor de late reply, was even weg met de nieuwe auto ;)

De dag begon in de file, ik was helaas een paar minuten te laat, ik had hierover gebeld en het was niet een heel groot probleem.. ik maakte me echter wel zorgen want ja telaat komen is niet leuk. Ik kon toen gelijk op de computer beginnen met de eerste 2 vragenlijsten, hiermee ben je bij elkaar richting de 40min mee bezig. Daarna moet je je even melden en krijg je een pen, papier en een boekje en moet je uit een aantal stellingen de beste kiezen. Hiermee ben je even bezig, echter werd ik bij vraag 50 al gevraagd om het gesprek te houden met de psycholoog, ik had hier een beetje dubbele gevoelens over omdat ze tijdens het gesprek wel zei van nouja ik zie dat je veel verantwoordelijkheid heb. Dat is natuurlijk een plus punt, echter had ik andere vragen wat beter kunnen beantwoorden. Daarna de vragenlijst afgemaakt en kregen wij van half 1 tot half 2 pauze. We kregen een restaurantje om de hoek aangeraden en zijn daar toen naar toe gegaan. Echter was het al half 2 eer dat we ons eten hadden en hebben toen het IAP gebeld en het was geen probleem. Om kwart voor 2 begonnen we met de groepsopdracht. We moesten van een eiland een toeristische trekpleister maken. Dit was goed te doen en ook erg leuk. We kregen 20minuten en in die 20minuten moesten we ook nog presenteren. We waren binnen de tijd klaar en kregen daarna een paar pittige vragen. Ze waren echter redelijk goed te beantwoorden en moesten toen een uur wachten op de uitslag. Ik had erg veel honger en een mede po2-er is toen met mij mee gegaan naar een snackbar.. erg lekker. Om half 4 waren we terug binnen en werden we omstebeurt weggeroepen door de psychologen. Ze zei mij dat ik een voldoende had, veel verantwoordelijkheids gevoel, taakgericht en goed leidinggevende was. Echter waren er ook een paar puntjes waar ik aan moest werken.

Al met al een erg leuke dag, echter eindigde die slecht voor 3 van ons 5-en

Succes morgen!


Allemaal gefeliciteerd enz...

Ik vind het erg leuk om zo'n verhaal als hier boven terug te lezen. Ik hoop dan ook dat meerdere mensen zijn (of haar) ervaringen) eens post, het is erg interessant!
 



Allemaal gefeliciteerd enz...

Ik vind het erg leuk om zo'n verhaal als hier boven terug te lezen. Ik hoop dan ook dat meerdere mensen zijn (of haar) ervaringen) eens post, het is erg interessant!
Je zou dan ook eens op zoek moeten gaan naar weblogs van mensen die de selectie doen. Daar zou je genoeg informatie kunnen vinden. Als je wilt kan ik je het adres van mijne wel PM'en.
 
Om nog even op Fukko terug te komen. Nee ik heb mijn examen niet via het JBI afgelegd. Ik heb natuurkunde zelfstudie gedaan op de middelbare school. Maar als je voor zelfstudie kiest is het wel handig als je een aantal mensen kent die je willen helpen of bijvoorbeeld je oud leraar.
 
@ Habbetap: Ik heb een beknopte cursus op de hanzehogeschool gevolgd en ik ga vanavond de boeken Systematische natuurkunde vwo halen bij iemand. Dit is het cursusmateriaal van het JBI. Het examen doe ik volgend jaar in april (dus vlak voordat ik naar de KLS ga in mei). Mijn collegestudenten kunnen me eventueel helpen en mijn vader heeft vroeger zijn papieren gehaald voor leraar natuurkunde en wiskunde (doet er helaas of gelukkig al 20 jaar niks meer mee, dus hij moet zich wel altijd weer goed inlezen, maar komt er over het algemeen wel uit).
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top