KLS Selectie Deel 2

Status
Not open for further replies.

Bubbah

New member
Gezien de vorige thread aan de lange kant begon te worden (en topic drift ontstond) hier maar even het officieuze vervolg (voor zover daar behoefte aan is ;-)).

Zijn er nu onderhand al mensen die 26-2 ook naar Groningen gaan voor de GVSS?
 
Even een praktisch vraagje. Niet voor mezelf, maar voor een klasgenoot die bezig is met zijn selectie: Is het mogelijk om aan de opleiding deel te nemen als je dyslectisch bent? Hij had bij PO1 maar 1 van de 5 toetsen af kunnen maken, maar was wel met volgens mij 26 of 28 punten door...
 
Sweetsurrender,

Goeie vraag, maar ik denk dat je (of je klasgenoot) de vraag beter aan de KLS zelf of bij bijvoorbeeld AHFC kan vragen.

Succes en gr.,

Clown
 
Gezien de vorige thread aan de lange kant begon te worden (en topic drift ontstond) hier maar even het officieuze vervolg (voor zover daar behoefte aan is ;-)).

Zijn er nu onderhand al mensen die 26-2 ook naar Groningen gaan voor de GVSS?

Ik ben er de 26ste!
 
Even een praktisch vraagje. Niet voor mezelf, maar voor een klasgenoot die bezig is met zijn selectie: Is het mogelijk om aan de opleiding deel te nemen als je dyslectisch bent? Hij had bij PO1 maar 1 van de 5 toetsen af kunnen maken, maar was wel met volgens mij 26 of 28 punten door...

Het lijkt mij wat lastig, als je bijvoorbeeld even snel een approach chart moet bestuderen terwijl je dyslectisch bent... Maar goed, leg idd je vraag even voor aan de opleidingsinstantie zelf.
 
Nog meer mensen die aanstaande maandag beginnen met hun 1ste test?
Ik heb er verdomd veel zin in, alhoewel ik wel lichtelijke vrees heb voor de tests (stage fear ofzo :grijns: )... naja ik ga gewoon mijn uiterste best doen, beetje oefenen met sommetjes vanaaf en morgen en dan zien we wel :D

ps; grijs modern pak (laag uitgesneden, niet 3 delig) dat verdomd mooi zit, of zwart pak (italian style, 3 delig) met ietswat minder mooi zittende broek?
Tevens zijn hints om in mijn achterhoofd houden voor de 1ste test , van harte meegenomen.
 
Moet je tegenwoordig een modeshow lopen tijdens je eerste selectie? Bij mij was dat nog gewoon een intelligentie-testje.
Tijden veranderen blijkbaar, looks worden blijkbaar steeds belangrijker voor piloten. Maar dat moet natuurlijk ook wel, want de stessjes worden ook steeds veeleisender en dergelijke, zoiets heet natuurlijke selectie.
Op den duur worden zo alle lelijke piloten er uitgefilterd want zij hebben dan geen nageslacht meer en de knappe piloten blijven zo over. Handig op ingesprongen dan door dit element alvast door te voeren in de allereerste selectierondes!

Iemand die voor een beroep kiest waar je dag en nacht in een pak moet lopen is bij mijn weten toch tamelijk ijdel, dus ik denk niet dat ik met mijn ijdelheid boven het koren uitsteek :p: .
Ik snap je redenatie wel, maar ' t is tegenwoordig toch echt belangrijk dat je er erg goed uitziet (kijk maar naar het bedrijfsleven, top managers moeten er pico bello uitzien)

Ach ja, uiteindelijk gaat het om het vliegen en is de rest maar bijzaak :grijns:
 
Wha ik zat mijn staartdelingen eens op te halen en ik zag dat je maar 20 secs per vraag hebt( 60 vragen verspreid over 20 mins) en dat met staartdelingen ??
Nu vraag ik me toch af of je dan vragen van het kaliber zoals 93/1176,45\.. krijgt, daar ben je toch echt wel even mee bezig, (antwoord is 1x , 2x , 6x, 5x, en dan de komma 2x verplaatsen, dus 12,65 voor de nieuwschierigen onder ons)..
 
Wat ik me kan herinneren zijn er een aantal vragen die je gewoon met inzicht kan beantwoorden, zonder dat je het uitrekent. Als je de staartdeling 93/1176.45\ moet uitrekenen en je bent daar niet zo heel goed in kan het wel wat langer dan de 20 sec duren. Echter kan je een situatie hebben waar de antwoorden bv zo zijn:
a) 1265
b)126.5
c) 12.65
d)1.265
Dan kan je uitgebreid gaan kutten met de komma, waar die nou moest staan. Maar even snel bekijken levert op dat alleen antwoord c ook maar in de buurt kan komen. Vrij simpel opgelost zonder al te veel rekenen.

Lees dus altijd de vraag helemaal goed door (inclusief de antwoorden). Scheelt regelmatig een hoop!

Succes ermee!
 
Wat ik me kan herinneren zijn er een aantal vragen die je gewoon met inzicht kan beantwoorden, zonder dat je het uitrekent. Als je de staartdeling 93/1176.45\ moet uitrekenen en je bent daar niet zo heel goed in kan het wel wat langer dan de 20 sec duren. Echter kan je een situatie hebben waar de antwoorden bv zo zijn:
a) 1265
b)126.5
c) 12.65
d)1.265
Dan kan je uitgebreid gaan kutten met de komma, waar die nou moest staan. Maar even snel bekijken levert op dat alleen antwoord c ook maar in de buurt kan komen. Vrij simpel opgelost zonder al te veel rekenen.

Lees dus altijd de vraag helemaal goed door (inclusief de antwoorden). Scheelt regelmatig een hoop!

Succes ermee!

'T is te hopen dat de vragen zo gesteld zijn, dan moet het wel lukken :D (rekenen was ik altijd wel goed in , maar 't is allemaal wat verwaterd), en dankuzeer voor de gewenste succes :biertje:
 
Last edited:
@TheP-51Fan: Succes morgen, niet te druk maken, stropdas recht doen (ik wist dat ik wat vergeten was bij mn PO1) en gaan met die banaan.

@Peto, TomTom: Waar moeten jullie vandaan komen?
 
Jeetje jullie zijn al vroeg met die GVSS:grijns:

Ik moet nog steeds wachten tot 16 april:boring:

Maarjah zijn er toevallig die dan ook hun GVSS hebben? haha ja ik weet het, dit is de zoveelste poging...:grijns: :radar:
 
even wat vraagjes over PO 1 en 2

bij het logisch redenatie vermogen, is dit over het algemeen makkelijk, of toch wel pittig?

het technisch inzicht testje, is dat hetzelfde niveau als dit? http://www.mb-design.nl/smeot/capaciteiten.htm

het interview bij PO2, wordt dit gedaan door gewoon 1 psycholoog, of zijn het er meerdere?

alvast bedankt
 
Hey, werd laatst op deze site geattendeerd. Ben met de selectie van de KLS bezig. Weet niet of het toeval is, maar er zijn er wel veel van Airwork op de 26ste an de beurt zijn met de GVSS. Ik ben de 26ste iig op de KLS aanwezig.

PrimAir
 
Last edited:
Daar delen ze het op in, heb ik gehoord. Maken ze meteen de sim een beetje onklaar om te zorgen dat je geen oneerlijk voordeel door grotere voorkennis hebt!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top