Raadplaatjes (eerste ronde)

In wat voor kist zit deze nightfighter? En wat is zijn point of departure?

cockpit3.JPG
 
F/A 18 Hornet, ik heb alleen geen idee waarom die gaat vliegen, beetje moeilijk te zien XD
Ik gok op het onderscheppen van iets.
 
chaseplane, correct. Hij staat bovenop een gebouw in Dossobuono, als je vanaf het Airport Hotel in Verona (Villafranca) naar het spoorstation van Dossobuono loopt.

100_6403.jpg
 
Last edited:
Ja, zo heb ik ze ook nog (echt) vliegend gezien, in de tijd dat ze nog gewoon gecamoufleerd waren i.p.v. dat huidige hippe grijs :(

Ik geef de vloer trouwens vrij, wegens een acuut gebrek aan inspiratie. Gaat wel weer over, maar in de tussentijd mag een ander rustig gebruik van deze plek maken.
 
'T is al (te) lang stil hier, dus pak ik de vloer even

Zit nu al 2 weken de grote hoeveelheid dia's in te scannen die door mijn ouders een aantal decennia geleden zijn gemaakt. Veel dia's zijn inmiddels aardig aangetast door de beruchte schimmelvlekjes in de emulsie, maar met Photoshop is er nog wel wat van te maken.

Hier een (klein) plaatje van een vliegtuig, genomen tijdens hun rondreis door Canada in 1973. Heb er maar een stukje van genomen, anders werd het veel te makkelijk.

Wie kent deze kist?

watervliegtuig.jpg


Greetz,
TD
 
Brakes is wellicht op een geheime missie en is under deep cover met volledige radio silence.

In dergelijke gevallen zegt het platen regelement, "Vloer Open", als ik mij niet vergis :cool:

(trouwens, waar zou TEC gebleven zijn, ook uitgezonden?)

Cheers
Art
 
Volgens mij is het geen eclipse maar een ellipse winged aircraft. (eclipse is een zonsverduistering ;) ook wel een Russian Ellipse Wing Plane genoemd.en wordt veel gebruikt in Wit-Rusland.
 
Moet eerlijk zeggen dat ik ook niet veel details kon vinden over het toestel. Aangezien het niet echt storm loopt zal ik het maar prijs geven wat ik er over weet.

Ring Wing ontworpen door Arkady Narushevich uit Wit Rusland

Maar of hij daar veel gebruikt wordt weet ik niet want tot nu toe geen enkel plaatje waarbij deze uit ground-effect komt.

PS Met dank aan de Airwork collega's in Columbia op Aviacol.net

151859.jpg


Het is overigens geen origineel idee



1906%20Bleriot%20Voison%20s.jpg


Als BR terug is van het strand, kan 'ie weer....
 
Last edited:
Sorry guys, het was na het strand een beetje laat en dag later vliegen en onverwacht released (days off) dus naar NL maar laptop een keer thuis gelaten, ook wel eens lekker, efin, days off werd een dikke week en nu pas weer terug.
 
Back
Top