Raadplaatjes (eerste ronde)

Dank voor de herkansing TD :cool:

Dit plaatje zal denk ik moeilijker zijn, en staat voor zo ver ik kan nagaan nergens op een website :stapelge:

Vanuit welk kantoortje moest je soms noodgedwongen zo naar buiten kijken?
uitzicht.jpg


Er valt wel het één en ander over dit vliegtuig te vertellen. Een kleine tip alvast: het is niet een recente foto, en de eeuwige roem gaat naar degene die weet waar deze foto gemaakt is :yeehaa:

( en nu hard wegrennen voordat het weer geraden is;) )
 
Knap gevonden, gefeliciteerd!

Inderdaad! Dat gaatje maakt het herkenbaar. Wat het dacht ik eigenlijk zou verklappen is de radiator in de bovenvleugel (zie de pijpleidingen..)

En nu voor de eeuwige roem: welke D.V is dit, en waar is deze (oude) foto genomen? Hint: het is een replica, gebouwd vanaf de originele tekeningen

Dit is de hele foto, de raadplaat was een uitsnede, je ziet zo waarom :grijns:
uitzicht2.jpg
 
er zijn er nog maar twee op de wereld schijnt het, dus dan zou ik zeggen die in Washington in het National Air and Space Museum staat. En ook vanwege het feit dat de letters STROPP op de zijkant het dan wel erg makkelijk zouden maken.
En ook vanwege de N registratie die ik nu op het dashboard meen te ontwaren.
 
Nee hoor, die is het niet. Goed gezien die N registratie, dat klopt wel...

Maar deze is dichterbij te bewonderen. Heeft vrij recent nog een nieuwe motor gekregen...
 
Goed gokje!

Veel plezier met de vloer, die is geheel de uwe :yeehaa:

De foto is gemaakt op EHMZ in het museum van Gyrocopter Aviation, toen nog in opbouw. Deze Albatros staat nu inderdaad in Deurne.

Knap gevonden! :biertje:
 
Ik denk dat hij wel snel geraden zal worden, maar goed, ik wist hem zelf eerst ook niet:
dingesmetdakje.jpg


Bonus punten voor de achtergrond van deze kist!
 
Thanks maar ik zat er natuurlijk gigantisch naast vwb achtergrond, zal even kijken welke het nu werkelijk is.

Ik denk deze na bestuderen van vele foto's: 54-0653 c/n 20102 met witte code 4. Probleem is dat hij te boek staat als w/o 31mar68, 315th ACW, Duc Pho, South Vietnam, ran off ruwnay. Is misschien niet afgeschreven toen en naar de SVNAF gegaan, op tijd gevlucht naar Thailand en uiteindelijk bij CIA terecht gekomen...
 
hmmm, of deze, maakt more sense

Deregistered Aircraft 1 of 1

Aircraft Description
Serial Number 54663 Type Registration Unknown
Manufacturer Name FAIRCHILD Certificate Issue Date None
Model C-123K Mode S Code 52031710
Year Manufacturer None Cancel Date 11/18/1988
Reason for Cancellation Unknown Exported To

54-0663 C-123K 20112
 
Ah, die plaat herken ik gelijk. De "Trophy Room" van de Rode Baron, Freiherr Manfred von Richthofen.

Daar hangt vooral linnen aan de muur, gesneden uit neergeschoten vliegtuigen met het registratie nummer. Er hangt ook nog een rotatiemotor aan het plafond, en als ik het me goed herinner stond er ook nog een complete mitrailleur in de hoek.

Er is trouwens vrij recent een - vind ik - erg goede film uitgekomen over deze baron, een Duitse produktie. Schitterende vliegopnames (hoewel je tegenwoordig niet meer weet welke echt zijn en welke uit de computer komen ..) De DVD is net uit. Aanrader!
http://www.redbaron-themovie.com/index_en.html

Als juist dan Open Vloer
 
Back
Top