Raadplaatjes (eerste ronde)

striptip

striptip

Is that for real of moeten we in de richting van Dan Cooper, Buck Danny c.s.???

Alle toestellen die in Buck Danny een rol spelen zijn echt bestaande kisten. Behalve in "Proefmodel FX-13" waarin de kisten wel bestaan maar de namen zijn veranderd om zodoende de constructeurs een good guy en een bad guy rol te kunnen geven.
Van Dan Cooper weet ik het niet, hier ben ik niet zo in thuis.

Maar natuurlijk zal ik ook alleen maar bestaande kisten plaatsen. Dit is slechts een tekening van een bestaande kist, en nog mooi getekend ook. Deze kist speelt een prominente rol in de strip tweeluik "boven de wolken" welke ik een ieder die van strips en vliegen houdt, van harte kan aanbevelen. Mooi getekend en met een goed verhaal.
Meer info: http://www.goddeau.com/content/view/5219
en http://www.silvesterstrips.nl en
http://www.silvesterstrips.nl/reeks.php?rid=77

En het is inderdaad een Caudron C-460, Brakes Released has the floor.
 
Hmm, die vind ik dan zo snel nog niet. Maar aan de kleurtjes te zien zou het ook wel eens een ex-Saudi of ex-Kuwaiti kunnen zijn. En dan wordt het lastig speuren :) Misschien een extra tipje nodig . . .
 
Yup, you're the man. Het lijkt bovendien op de zelfde schijt vogels.

(RSAF Lighning T Mk54 former 54-607 gate guard at King Abdulla = Dhahran)
 
Alle credits naar Chaseplane, zodra je weet dat het een Lightning is kun je gewoon ff googlen op "BAC Lightning gate guard" en dan kom je 'm vanzelf tegen.

Chaseplane heeft vast wel weer iets interessants voor ons.
 
Thanks Ojjo en BR.

Mijn air-to-air verzameling begint wat te kort te schieten. Binnenkort maar weer eens aanvullen - het wordt weer het goede seizoen ervoor. In de tussentijd een ground-to-ground foto ;) Op wat voor kist kwam ik onderstaande tekst tegen?

Watisdit23.jpg


En bonuspunten voor wie 't kan vertalen :)
 
Thanks Ojjo en BR.

Mijn air-to-air verzameling begint wat te kort te schieten. Binnenkort maar weer eens aanvullen - het wordt weer het goede seizoen ervoor. In de tussentijd een ground-to-ground foto ;) Op wat voor kist kwam ik onderstaande tekst tegen?

Watisdit23.jpg


En bonuspunten voor wie 't kan vertalen :)

Op een Yakovlev Yak-55M

De bonuspunten zitten er voor mij niet echt in, kan de tekst niet letterlijk vertalen, maar het zijn instructies hoe om te gaan met de air-bottle van het pneumatische startsysteem. Er staat in elk geval wel dat de bottle niet met meer dan 50 atmosfeer mag worden gevuld.
 
Last edited:
En we hebben een winnaar! TD, je bent weer heel snel. Inderdaad is het een Yak.55M:

_R8G7461_900x600.jpg


De bonuspunten krijg je erbij, want de vertaling komt meer dan genoeg in de buurt. Geef ons maar een nieuwe raadplaat.
 
Heb zo snel niets voorhanden en druk met andere zaken ('t is lente en Mrs. TD wil terrasje(s) pikken)
Dus Open Floor

Greetz,
TD
 
Helemaal juist, dat is'em. Duurde nog een poosje trouwens voordat hij werd gevonden, zeker aangezien google bij 'yellow plane' al dit gevaarte laat zien :grijns:

TD, felicidados

Taildrager heeft de beurt
 
Back
Top