Raadplaatjes (eerste ronde)

Ik heb geprobeerd een van mijn eigen foto's via de cockpitview te "uploaden". Ik heb het idee dat Diana's nieuwe updates dit niet meer toelaten. Helaas.

Echter wel dit gevonden:
Avro_Ashton_b.jpg
 
Zo wordt het wel makkelijk, met de naam van de kist in de eigenschappen van het plaatje. :D

Avro Ashton ? :angel:

Indien goed (het zou natuurlijk een geniale afleidingsmanouvre kunnen zijn) dan geef ik hem ook meteen open.
 
Dat is hem inderdaad. Zoals eerder gezegd kon ik geen afleidingsmethode toepassen via de cockpitview in Airwork.
Open floor dus.
 
Al meer dan een week open floor zonder dat iemand iets leuks heeft gevonden. Alstu, welk 'ding' zien wij hieronder?

2afe7pl.jpg

 
gevonden! de opgaaf lijkt in eerste instantie uiterst makkeljk maar er zit een fikse adder onder het gras, ik wil namelijk graag weten:

raadplaat.jpg


1. het exacte type (bij aflevering)
2. naam/locatie museum
3. voormalige registratie (zeer veel bonus punten voor deze)
 
Het antwoord op vraag 1 heb ik (nog) niet, maaar het zou een F15XP hebben kunnen zijn.
Het is nu een F15C en die staat bij het Saqr Al Jazira Museum in Ryadh, Saoedi Arabië
 
fout (1. het exacte type (bij aflevering)) F15C is ook fout btw, kijk eens goed
goed (2. naam/locatie museum)
komt u maar (3. voormalige registratie (zeer veel bonus punten voor deze))
 
1. F15 D (tweezitter, dus geen C)
2. Al genoemd
3. Geen idee

Ik sta toch elke keer versteld wat jullie allemaal weten! Deze keer dacht ik ook wel even mee te doen, maar blijkt weer lastig. Gelukkig ben ik nog jong, alle tijd om nog luchtvaart kennis tot mij te nemen. ;)
 
1 - F15I Ra'am
2 - Saqr Al Jazeera Museum, Riyadh, Saudi Arabië
3 - 250 (1315/I017) Israel Air Force

(voorlopige gok)
 
Eerlijk is eerlijk, het is een nagenoeg onmogelijk opgave.

1. De eerste paar jaar (early seventies) werden er geen F-15Bs gemaakt, ze heten toen TF-15As. Op 1 december 1977 zijn ze toen allemaal redesignated tot F-15B. Het rare is nu dat de RSAF (Saudische luchtmacht) geen F-15A/Bs heeft gevlogen. En nummer 1315 niet kan en moet dus nep zijn (er zijn wel twee 1315s geweest maar dat was 1315/(1) F-15C 786/037 van 13sq hernummerd tot to 515 en de huidige 1315 F-15C 1186/055 ook van 13sq en die is active). Hoe weet ik dat het een TF-15A is/was? Manufacturers plaatje op neuswiel deur, verdere nummers op dat plaatje bieden vooralsnog geen enkel soelaas. Verder heb ik er nog geen F-15D plaat naast gehouden maar weet zeker dat er een anderhalve antenne of buisje anders is op de F-15B.

2. Helemaal goed, TD was de eerste.

3. Honeywell nice one, but I don't think so!!! Een active F-15I van de Israelis in een museum in Riyadh, onmogelijk (de 250 vliegt gewoon nog bij 69sq). Anyway, ik weet het zelf niet eens. Ik heb natuurlijk wel een vermoeden, het is hoogstwaarschijnlijk een vooralsnog onbekende oude Amerikaan die uit de bekende parkeer woestijn in Arizona is gekomen als IAF (instructional airframe) tijdens de introductie voor de Saudische Eagles way back.

TD has the floor!
 
Was inderdaad een hele lastige, zou 1 en 3 nooit gevonden hebben.

Even over een andere boeg, ik geef twee links met allebei een heel karakteristiek vliegtuiggeluid. Als jochie dichtbij Soesterberg wonend hoorde ik bijna elke dag wel vliegtuigen en kon ze lang niet altijd zien. Na verloop van tijd werd je echt bedreven in het herkennen van de kist aan het geluid.

Geluid 1 kent iedereen wel denk ik, nummer 2 is wat lastiger, maar als je goed luistert zit er iets heel specifieks in voor een bepaalde kist.

Geluid 1, welk vliegtuig?
Geluid 2, welk vliegtuig?

Ik hoop dat het met die links allemaal werkt, het zijn mp3 bestandjes

Greetz,
TD
 
Back
Top