Raadplaatjes (eerste ronde)

Terug naar de raadplaat, mijn gok: De Havilland Biplane 2 ook bekend als Royal Aircraft Factory F.E.1 (Farman Experimental) Gebouwd en ontworpen in 1910 door De Havilland maar duidelijk geinspireerd op de Farman III uit 1909 van Henri Farman.
 
ow boy, en terwijl ik zat te typen was TD me voor... en die heeft volgens mij ook nog betere kaarten... Tijd voor Art om ons uit de spanning te halen. :)
 
Inderdaad, TD. Chaseplane en TEC verslagen deze keer, de plaat goed en het bijbehorende verhaal ook.
Douze Point.
Hier is de complete foto.


pic2ss5.jpg


TD has the floor.

Cheers
Art
 
OK, laat Demusch zich even melden wanneer hij zijn raadplaat wil activeren, natuurlijk kan ook deze van mij even geraden worden om de Floor te krijgen :grijns::
neus.jpg
 
Dit duurt nou wel een tijdje, ik ben bang dat zonder goede hint deze niet geraden gaat worden.
't zit hem volgens mij in de redelijk rare vleugelvorm maar dat geeft mij voor de rest geen aanknopingspunten. Mijnheer TD mag er een tipje van de sluier opgelicht?
 
Vind ik onderhand ook.....

Hint(1):
Een badmintonspeler vindt het zijn shuttle wel waard

Hint(2):
Letterlijk een vroege vogel (dé vroegste vogel) met zijn bek vol tanden, men heeft lange tijd gedacht dat het een dinosaurus was

Of ben ik nou te cryptisch?

Go for it,
TD
 
ho wacht even, was daar niet iemand die een vroeg toestel gebouwd had wat leek op een pterodactylus? Dat wordt weer googlen
 
je had het niet harder kunnen schreeuwen, TD ;)

Is het de Granger Archaeopteryx van de Shuttleworth collection?

Zo ja, dan helaas open floor, ik heb geen leuke plaatjes beschikbaar momenteel
 
FC slaat de spijker op zijn kop! :kiss:
Het is de Granger Archaeopteryx, een wonderlijkk bouwsel, nu in de collectie van Shuttleworth
Granger Archaeopteryx.jpg

Open floor dus
 
Last edited:
Deze wil ik wel doen. Misschien wel iets makkelijk als je veel op het internet surft maar dan nog de moeite waard.

wat_is_het192.jpg


wat_is_het_2950.jpg


Klein maar fijn,
 
Last edited:
Deze wil ik wel doen. Misschien wel iets makkelijk als je veel op het internet surft maar dan nog de moeite waard.

wat_is_het192.jpg


wat_is_het_2950.jpg


Klein maar fijn,

Beste Priest,

Ik zie geen plaatjes en toch heb ik mijn medical gekregen vorige week. Ik denk dus dat er iets mis is met je link?

N24
 
Ik dacht dat het deze was:

Aeroflot's ANT-20bis.A replacement aircraft, designated ANT-20bis was begun the following year and first flew in 1938. It was largely identical in design but with only six, more powerful engines. This plane, renumbered PS-124, served with Aeroflot on transport routes in Russia and Uzbekistan. On December 12, 1942, it too crashed after the pilot allowed a passenger to take his seat momentarily and the passenger apparently disengaged the automatic pilot, sending the ship into a nosedive from an altitude of 500m (1,500ft) and killing all 36 on board.

Plans to build a fleet of ANT-20bis aircraft were abandoned in 1939 as Stalin's purges of the aviation industry had resulted in a shortage of qualified engineers.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/10/Aeroflot_ANT-20bis.jpg
 
Kalinin K-7, een beest van een vliegtuig. Meer op http://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/k7giant.html.

Om onder meer politieke redenen is het toestel nooit in productie genomen en zijn er alleen maar proto's gebouwd. Wèl is er op Internet een leuke "what if" te vinden, voor als het toestel wèl in productie genomen en doorontwikkeld zou zijn. Fantasie op hol? Bepaal voor jezelf aan de hand van de animaties op http://anub.ru/05.09.2006/sovetskiy_k_7_pradedushka_passajirskih_samoletov/.

Klopt helemaal. Ik heb dan ook gekozen voor dit vliegtuig na de 'what if's te hebben bekeken.

k75.jpg

Tel de kanonnen :grijns:

Chaseplane... je mag weer! ;)
 
Chaseplane, dat is onmogeljik. Wheel pants zijn er in honderden vormen gemonteerd aan duizenden vliegtuigen, en veel vliegtuigen hebben landingear struts zoals op de foto.
Ik zal je vraag beantwoorden: vliegtuig met een fixed, fuselage mounted gear. Even in mijn logboek kijken: motorzwever, C150, C152, C170, C172, C182, grumman, citabria
 
Chaseplane, dat is onmogeljik. Wheel pants zijn er in honderden vormen gemonteerd aan duizenden vliegtuigen, en veel vliegtuigen hebben landingear struts zoals op de foto.
Ik zal je vraag beantwoorden: vliegtuig met een fixed, fuselage mounted gear. Even in mijn logboek kijken: motorzwever, C150, C152, C170, C172, C182, grumman, citabria

Stinson, Luscombe, Pitts, Piper, Vans, ben het wel met MD eens. Teveel om uit te kiezen.

Greetz,
TD
 
Back
Top