Raadplaatjes (eerste ronde)

Nou, komt er weer eens eentje van mij, lang geleden.
Was vorige week in Azië en zag daar wat op het eerste gezicht een T6 leek, maar dat toch niet was. Jullie weten vast wel wat voor een kist dit is:
wasdanouweer.jpg
 
Meh. Nu herken ik hem!: dat zijn de kisten die ze gebruikt hebben in de film 'Tora! Tora! Tora!' als vervanger voor de Japanse vliegtuigen.
 
CP heeft het helemaal goed en Lucius bevestigt ook goed.
CP heeft de vloer

Aaanvankelijk dacht ik toen ik bij die kist stond (achter het hek, vandaar dat ik een foto van internet heb gebruikt) ook dat het een Japanner was, maar pas thuisgekomen vond ik uit dat het een Vultee BT-13 Valiant was waarvan er in 1950 26 stuks waren aangekocht door de AURI. Deze staat lelijk weg te rotten in het warme tropenklimaat, dood en doodzonde! Grappig dat de AURI voor deze leskisten de B-registratie had gekozen, net als de voormalige NL-KNIL voor hun Harvards IIB
helemaal.jpg
 
Bedankt TD, en welkom thuis ;) Ik hoop dat je voor toekomstige afleveringen nog meer leuk raadspul tegengekomen bent daar in Azië.

Oké dan, de volgende. Van wat voor kist zie je hier een deel van het hoofdlandingsgestel?

Watisdit19.jpg
 
Mijn god gaan we weer onderdelen raden? PM me als amateurs als ik weer eens kans maken en er weer volledige afbeeldingen zijn :biertje:
 
Back
Top