Raadplaatjes (eerste ronde)

zodra je weet dat het waarschijnlijk een cropduster moet zijn (zie de witte slang) is het niet zo moeilijk meer als je daarop gaat zoeken op Google.

Anyway, next:

raadplaatje18.jpg
 
Dacht het te zien aan richtingsroer op het uiteinde van het hoogteroer. Zal wel een naam hebben.

Was de radome eigenlijk vergeten.....
 
boys, kan me vergissen, maar heb er een gevlogen

A-1 skyraider, met opgevouwen vleugels, dat vertekend de foto

in vietnam vlogen ze met Sandy callsign
 
boys, kan me vergissen, maar heb er een gevlogen!

A-1 skyraider, met opgevouwen vleugels, dat vertekend de foto

En ook Kliko zit er naast. Prachtige avatar trouwens.

Beetje hulp: het is dus een warbird van na WOII, deze is groen maar je kunt 'm ook in het grijs bestellen. Als ik de cockpit had laten zien had iedereen het direct geweten. Kebab zat al een eind in de goede richting door het richtingsroer op te merken aan het eind van het hoogteroer.
Er is ook een kapsel met dezelfde naam. Weggevertje.
 
Eens kijken hoe ver ik kom met de analyse, want ik weet nog steeds niet wat 't is:

1. Kist heeft twin/triple/quadruple tail,
2. Radiowire lijkt een indicatie te geven dat er een derde staart is, maar dat kan ook gewoon perspectivisch verkeerd beoordeeld zijn door mijzelf,
3. Minimaal twin-engine,
4. Prop lijkt een flink eind boven de romp (als het dat is tenminste) uit te steken. Dus motoren zijn hoog geplaatst. Dan de vleugel waarschijnlijk ook, mogelijk zelfs parasol-dekker.
5. Warbird van na WOII. Dus mogelijk ingezet in de Koreaanse en/of Vietnamese oorlogen,
6. Hij is er in groen en grijs. Dus waarschijnlijk zowel voor gebruik bij de land-/luchtmacht als bij de marine,

En dan nog niet weten waar het om gaat, he :passed: Ik blijf maar steeds aan een maritieme patrouille kist denken, maar of dat klopt?
 
Back
Top