Korte Vragen

Dan heb je er nog weinig aan want huin meten dat in zown speciale stoel.. dus dan gaat het ook om hoe hoog je knieen komen en hoever je benen uitsteken naar voren in een zittende positie en dergelijke.... vorige week gehad, en pas in geen 1 chopper:S
 
Dan heb je er nog weinig aan want huin meten dat in zown speciale stoel.. dus dan gaat het ook om hoe hoog je knieen komen en hoever je benen uitsteken naar voren in een zittende positie en dergelijke.... vorige week gehad, en pas in geen 1 chopper:S
balen man.. balen... :wegkwijt: mag ik vragen hoe groot jij bent?
 
Als je al niet in een heli past, dan mag je al helemaal niet in een F-16 volgens mij. Je knieen zouden dan een belemmering vormen wanneer de schietstoel zou moeten worden gebruikt. Jammer JFJ! Was je bezig met de selectieprocedure dan, of ben je alleen naar weten is meten geweest?
 
JFJ is bezig met selectie, dat hebben ze hem op VMO1 verteld...
(sorry man, maar ik vertel het nu maar even :D)

maaruhm in een F16 paste hij wel en apache was fit test ofzo?
 
Het is niet perse het eind toestel qua eisen. Met name de lestoestellen die mede bepallen of je wel op een klu toestel past. Bijv de TH67 in fort rucker is kleiner dan de Chinook, je moet echter daar wel je basis op halen.
 
Last edited:
De lengte is echt een hoofdonderwerp zo nu en dan. Dat vind ik wel jammer.

Het komt echt op verhoudingen van je lichaam aan als je wat groter bent.
 
Last edited:
De lengte is echt een hoofdonderwerp zo nu en dan. Dat vind ik wel erg jammer. Moet eigenlijk geen probleem zijn. Maak die cockpit dan gewoon die 3 of 4 cm groter.

Volgens de arts op het CML pas ik wel in een F16 en Chinook, niet in Apache en Cougar. Ik ben 1.94m en bij de F16 ging het bij mij nog om zithoogte qua fit-test en bij de Chinook om kniehoogte.

Het komt echt op verhoudingen van je lichaam aan als je wat groter bent.
En lange benen is daar een nadeel bij?
 
Verhoudingen moeten gewoon gunstig zijn als je lang bent. Lange benen kan een probleem zijn dus. Er zijn gewoon grenzen gesteld. En een fit-test moet uiteindelijk doorslag geven.

Hoe lang ben je dan?
 
Klopt, het gaat om de verhoudingen.
Ik ben 1.92 en ik pas in een F16, NH90 en Chinook.
Voor een Apache zou ik een fit moeten doen.
Cougar past gewoon niet, maar die schijnen ook gewoon klein te zijn..

Ze zetten je in zo'n meetstoel waar allerlei lengtes en breedtes van je lichaam worden vastgesteld. Daarna checken ze in wat tabellen waar je wel of niet in kan. Als het kantjeboord is dan kun je een fit doen.
 
Hola!
Ben 1.91 en pas ook niet in een apache en cougar, wel in een chinook.
Als ik dat zo bekijk, kan je boven de 191 niet in een cougar en niet in een apache (maar goed dat is uit n=3 waarnemingen, niet zo betrouwbaar), dus dan kan je daar alvast rekening mee houden!
(Niet dat je je de hele tijd zit te verheugen op Apachevliegen en dan hoort dat je er niet eens inpast:wegkwijt:)

Ben vast niet de eerste die dit vraagt, maar waar kan ik vinden wanneer de KMA start? Van afgelopen jaren (2005-07) zie ik het wel staan, maar 2008 nergens...

Grtz
 
Ben je al door de selectie?

Ik hoorde tijdje terug iemand van boven de 2.00m die door mocht voor een Fit in de F-16. Velen van ons zijn gewoon grote sterke Hollanders.
 
Last edited:
Nee ben nog niet door de selectie, moet nog PVS-en... Moet eerlijk zeggen dat helicopter vliegen mij ook leuk lijkt, maar ja als iedereen dezelfde mening had dan was de luchtmacht overbodig ;)
Snap idd niet waarom ze die cockpits niet een decimetertje groter gemaakt hebben... Maargoed er zijn blijkbaar genoeg nederlanders die, ondanks hun groeibeperking :grijns:, toch door de keuring komen voor cougar en apache.
@ flyxible: Jij wel door de keuring? anders zie ik je miss nog eens...
 
je weet dat de nederlandse jeugd de grootste ter wereld verklaard is éh :D dus dat backfired hier nu wel een beetje..

ik ben zelf 1.78 en pas overal in gelukkig.. helikopter vliegen is ook super mooi! maar anders éh, je doet andere dingen, je vliegt door een andere luchtlaag,...

zowel F16 als de heli's zijn super mooi! maar iedereen heeft toch zijn voorkeur :D, en de mijne om eerlijk te zijn, gaan niet uit naar de chinook
 
Dus als je bijvoorbeeld alleen in een f-16 zou passen, en je komt de selectie door.. staat het dus vast dat je op de f-16 gaat vliegen
 
Back
Top