Headset

Aangezien ik nu zelf ook op zoek ga naar een nieuwe headset had ik een paar kleine vraagjes. Mij is overal verteld dat de bose Aviation X headset gewoon absoluut de beste headset is die er bestaat. Deze is echter toch wel prijzig, maar het schijnt het allemaal waard te zijn in een prop kist. Vooral als je langere vluchten zou gaan maken: http://www.pilotshop.com/bose-aviat....html?osCsid=81f0197ce50d092624e2307b6c969b1a

Nu kreeg ik ook het advies om een Lightspeed te halen en dan wel deze:
http://www.pilotshop.com/lightspeed....html?osCsid=81f0197ce50d092624e2307b6c969b1a

Wat vinden jullie van deze?
Nou moet ik eerlijk toegeven dat ook deze toch wel prijzig is, maar ik ben van mening dat ik beter meteen een erg goede actieve kan kopen en dan hier wat langer mee kan doen. Elke andere tip is dus ook welkom, ik moet uiteindelijk toch nog kijken of ze lekker zitten (vooral na een tijdje).

Nog een laatste vraag: Waar zou ik deze in Nederland kunnen halen? Ik kreeg tot nu toe alleen nog maar de pilotshop in lelystad te horen. Is dit werkelijk waar de enige winkel in geheel Nederland? Ik ben ook woonachtig in het zuiden des lands dus dat zou dan mooi tegenvallen!

Alvast bedankt!
 
Zulu schijnt idd net zo goed te zijn.

En zoals bekend wonen de Zulu's op EHLE ( Zulu flightplan )


Probleem dat ik met de Bose X heb is dat ik bij het uistappen vergeet dat ik hem op heb ....... :kiss:

Suc6
 
Je zou ze ook eventueel in amerika kunnen bestellen en dat laten verzenden. Heb je wel kans dat je nog extra invoerkosten en eventueel btw alsnog moet betalen maar volgens mij is dat wel stukken goedkoper dan in nederland te kopen.

Verder duurt het versturen waarschijnlijk wel een paar weken voordat je hem dan ook werkelijk hebt. Maar ik gok dat het prijs verschil wel de moeite waard is om een paar weken te wachten.

Hmm ik zie nu pas dat je de headset in nederland wil halen.
 
Last edited:
Je zou ze ook eventueel in amerika kunnen bestellen en dat laten verzenden. Heb je wel kans dat je nog extra invoerkosten en eventueel btw alsnog moet betalen maar volgens mij is dat wel stukken goedkoper dan in nederland te kopen.

Verder duurt het versturen waarschijnlijk wel een paar weken voordat je hem dan ook werkelijk hebt. Maar ik gok dat het prijs verschil wel de moeite waard is om een paar weken te wachten.

Hmm ik zie nu pas dat je de headset in nederland wil halen.

Ik heb ook een BoseX gekocht. 2e hands van E-Bay in amerika voor 700$, en tijdens een vakantie in de VS weer meegenomen naar Nederland. Toen was de dollarkoers iets van 1.40 dus voor ong 500 euro had ik een goed functionerende nauwelijks gebruikte BoseX.

Zulu heb ik nooit geprobeerd, maar hoor ook van anderen dat het erg vergelijkbaar is qua noise reduction. Heb nog geen seconde spijt gehad van die BoseX.
 
Ja, misschien dat via Amerika wel een optie is, maar hoe zit het dan met de garantie etc?

Heeft ook iemand ervaring met de minder dure Sennheiser ANR headsets?

Gr
 
Ja, misschien dat via Amerika wel een optie is, maar hoe zit het dan met de garantie etc?

Heeft ook iemand ervaring met de minder dure Sennheiser ANR headsets?

Gr


Je hebt nog niet eens gevlogen.. wacht maar eerst eens af hoe die headsets in de kist je bevallen, ze zijn prima te doen. Beetje zonde van je geld vind ik.
 
Sennheiser is ook prima, net iets onder Bose, let wel op stereo model.

Tenminste, ik heb er veel pelzier van met de Ipod....
 
Je hebt nog niet eens gevlogen.. wacht maar eerst eens af hoe die headsets in de kist je bevallen, ze zijn prima te doen. Beetje zonde van je geld vind ik.

Hee,

Dat heb ik wel. Vandaar dat ik hier na die ervaring dus ook op reageer. De headsets in de kist vind ik nogal ''stijfjes'', daardoor klemt mijn zonnebril echt zwaar in mijn hoofd. Dat vind ik persoonlijk echt zeer doen, vooral na een half uur heb je er toch wel echt last van. Zodoende dat ik dus op zoek ben naar eentje die dat niet doet. Het hoeft dus niet een bose/lightspeed te zijn, maar ik wil wel weten welke ik nou juist wel en niet moet kopen. Ik zit vooral aan de Sennheiser HME 110 headset te denken, ik weet dat deze passief is maar toch.

Ik wil ze dus ook kunnen passen en dan dit even uitproberen. Kan dit alleen in Lelystad of zijn er meerdere winkels?
 
Koop een David Clark. Tweedehands erg goed te krijg. Nieuwe pads erop en je hebt een prima headset.

Rob
 
Websites niet, beste tip is ze gewoon niet kopen, anders gaan ze snel weer derde hands :p:

Spreek uit ervaring, had het eerste ANR model. :eek!:

Geeft ook problemen op sommige audio panels, o.a. met de Garmin 340 gaat het niet samen met andere headsets.

@Wp de HMEC 25 KAs heb ik veel plezier van als ik ME vlieg. Is door de ANR zowel voor Cessna's als bussen geschikt. Alleen de aansluiting, in bv de 73, is anders.
 
Ik heb 15 jaar met een DC H10-13.4 gevlogen. Geweldige headset en geen problemen. Twee jaar geleden de H.10-13XL gekocht omdat ik graag ANR wilde. Nog beter !! Geweldige headset, zo goed dat ik er nog een heb bijgekocht voor de passagier. De opvolger heet geloof ik de X11 maar daar heb ik geen ervaring mee.

Zou het spul nieuw kopen, gewoon mee laten nemen uit de VS. Alternatief voor tweedehands is ebay of www.barnstormers.com
 
Headsets komen in vele kwaliteiten. Je moet er een kopen die voor vliegen geschikt is ivm de impedantie (=electrische weerstand) van de microfoon en de oordoppen. Bepaalde headsets gaan niet samen met andere. Je kunt elkaar niet horen. Sommige gaan niet samen met het vliegtuig.
Mijn DC H10-80 werkte goed in de meeste kleine vliegtuigen, behalve met een bepaald model Pilot. Hij werkte goed in de Metro met andere DC headsets. Mijn Telex werte goed in de DC10 met andere Telex headsets, echter niet met de Sennheiser die de baas had laten monteren. En ik haat het om een headset te moeten gebruiken die net door anderen is gebruikt.

Passive noise reduction is niets anders dan de hoeveelheid schuim die in de oordoppen zit om geluid van buitenaf te drukken.
Active noise reduction is een systeem waarbij geluid van buitenaf door een microfoontje wordt opgenomen en electronisch 180 graden van fase wordt gedraaid en weer wordt uitgestraald in de oordop, en daarbij het oorspronkelijke geluid onderdrukt. (zo werkt ook het geluidsonderdrukkingssysteem in de Dash 8 Q models en sommige business jets). Er is een groot verschil tussen systemen. De bose is wel zo ongeveer de beste. De mindere kwaliteit headsets hebben een behoorlijke electronische 'brom". Nadeel van deze systemen: je hebt een batterij nodig of een powersource van het vliegtuig.
Pluggen: de smallere met 2 contactpunten is de microfoon, de dikke de oordoppen. Heb je stereo, dan heeft de dikke ook 2 contactpunten. Er zijn adapters voor verschillende vliegtuigen beschikbaar. En zoals je ziet, vliegtuigen komen met allerlei verschillende pluggen. Zou mooi zijn als er een standaard voor was.

2de hands kopen is goed als je weet waar de headset voor is gebruikt en als je weet dat de toepassing die je in gedachten hebt werkt. Een nieuwe kun je nog vaak terugsturen als het niet werkt, een gebruikte ......
 
Tja, om dit topic nog maar eens nieuw leven in te blazen: Ik sta ook voor de keuze om een headset voor mijn passagier (lees: vrouw) te kopen. Maar aangezien ik er veelal ook alleen in zit, hoeft dat niet een topmodel te zijn. Ik kan ook vaak van de club gebruiken. Of mijn vliegmaatje heeft er zelf een.
Heb nu een DC H10.13.4 en die bevalt me goed.

Vraag is nu: Is hier iemand die wel eens een headset in Amerika heeft besteld? Kwam het ook daadwerkelijk aan? En moest je ook inderdaad douanerecht en BTW betalen? of glipte het erdoor?
Ik zou het nog via (USA) familie kunnen laten versturen. Als gebruikt kadootje, zeg maar.
Een 2e hands mag ook, mits ok, maar ik zie niet echt veel aanbod.
Anyone?
 
Gezien de huidige GBP - EUR koers zou je ook in de UK kunnen kijken voor headsets. Check bijvoorbeeld Transair Shop

Lightspeed Zulu voor €760,-
David Clark H10-13.4 voor €300,-


USA is natuurlijk goedkoper, €220,- voor de DC.
 
Tja, om dit topic nog maar eens nieuw leven in te blazen: Ik sta ook voor de keuze om een headset voor mijn passagier (lees: vrouw) te kopen. Maar aangezien ik er veelal ook alleen in zit, hoeft dat niet een topmodel te zijn. Ik kan ook vaak van de club gebruiken. Of mijn vliegmaatje heeft er zelf een.
Heb nu een DC H10.13.4 en die bevalt me goed.

Vraag is nu: Is hier iemand die wel eens een headset in Amerika heeft besteld? Kwam het ook daadwerkelijk aan? En moest je ook inderdaad douanerecht en BTW betalen? of glipte het erdoor?
Ik zou het nog via (USA) familie kunnen laten versturen. Als gebruikt kadootje, zeg maar.
Een 2e hands mag ook, mits ok, maar ik zie niet echt veel aanbod.
Anyone?

Ik heb vorige week via ebay een gebruikte Sennheiser HMEC 25 uit de USA besteld. Deze was binnen 4 dagen in NL, echter nu ligt hij bij de douane. Dit kan max 30 dagen duren. Ik heb gisteren TNT gebeld en het kan zijn dat ze zelf de waarde schatten voor het heffen van invoerrechten en btw, maar het kan ook zijn dat ze een brief sturen waarin je zelf de waarde op moet geven. Al met al gaat het niet heel snel. Er komt mogelijk nog 19 % btw en 4 % invoerrechten bij. Zie link : http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/
 
Back
Top