Big brother: You're acft position live on Google earth....mwwww

Winglet

New member
:radar: Google Earth toont vliegverkeer boven Lelystad

Uitgegeven: 28 december 2006 23:57
Laatst gewijzigd: 29 december 2006 00:33

AMSTERDAM - Inwoners van Lelystad en omgeving kunnen binnenkort het luchtverkeer boven hun regio in de gaten houden via het programma Google Earth. De positie van de vliegtuigen zal per minuut worden bijgewerkt, meldt het online magazine Emerce.

De benodigde gegevens uit de luchtvaart zullen in de loop van 2007 beschikbaar komen in het programma, zodat vlieghoogte en tijdstip precies waarneembaar zijn. De gemeente hoopt zo het controleren van geluidsnormen makkelijker te maken.

Ook andere gemeenten en provincies zouden interesse hebben getoond in het systeem.

In de VS is het vliegverkeer boven de luchthavens van een tiental grote steden al in Google Earth te zien. Ook kunnen specifieke vluchten worden gevolgd.
 
De gemeente hoopt zo het controleren van geluidsnormen makkelijker te maken.

dat is natuurlijk BS! Voor het controleren van geluidsnormen en vlieg routes van vliegtuigen mogen ze wat mij betreft alleen ATC radar gebruiken, dit is tenminste correct. Wie weet hoeveel fouten er kunnen in sluipen in het systeem van google.

En met zulke acties krijgen we zeker meer klagers, of de klagers gaan meer klagen. Ik heb vanmiddag op google earth gezien dat er eentje te laag over mijn huisje vloog (hoorde hem niet, maar zag het op mn beeldscherm)!
tssss.....
 
Klagers zul je altijd wel houden. Die mensen moeten eens bij Schiphol gaan wonen, dan weten ze wat vliegtuig-geluid is. (Ik vind het zelf heerlijk).

Ze hebben een keer een onderzoek naar klagers gedaan waaruit bleek dat sommige individuelen 25 keer per dag bellen om te klagen. :grijns:
Waar halen ze de tijd en energie vandaan?:grijns:

Wat je ook hier veel ziet is: mensen die een huis kopen op een aanvliegroute, er een week wonen en dan ineens denken: "goh, die vliegtuigen maken toch wel erg veel lawaai. Laat ik maar gaan klagen".

Was op een gegeven moment ook een kerel die geluidsoverlast had van zweefvliegtuigen. En niet alleen hijzelf, maar zijn koeien hadden er ook last van.
Opvallend was dat hij alleen last van het geluid had als hij de zwevers ook kon zien.:haha:

De overheid zou gewoon niet de mogelijkheid moeten bieden om te klagen. Vliegvelden liggen er nou eenmaal en gaan toch niet verhuizen of sluiten.:airforce:
 
Die mensen moeten eens bij Schiphol gaan wonen, dan weten ze wat vliegtuig-geluid is.

Nou dat valt ook hartstikke mee. (haha moet jij weten WIL!)
Heel af en toe hoor je een vliegtuig over komen maar herrie of overlast? nee, alleen van langsrazende K-scooters en brommertjes.

En in 90% van de gevallen lag het vliegveld er al LANG voordat meneer/mevrouw klager er ging wonen.

Trouwens... als die overlast allemaal zo erg is van bv Schiphol... waarom zijn de huizenprijzen dan nog steeds zo absurd hoog?
:dozey:
 
Krijgen we dan straks ook een google Earth approach, wat worden de minima??

PS'99:dozey:


:radar: Google Earth toont vliegverkeer boven Lelystad

Uitgegeven: 28 december 2006 23:57
Laatst gewijzigd: 29 december 2006 00:33

AMSTERDAM - Inwoners van Lelystad en omgeving kunnen binnenkort het luchtverkeer boven hun regio in de gaten houden via het programma Google Earth. De positie van de vliegtuigen zal per minuut worden bijgewerkt, meldt het online magazine Emerce.

De benodigde gegevens uit de luchtvaart zullen in de loop van 2007 beschikbaar komen in het programma, zodat vlieghoogte en tijdstip precies waarneembaar zijn. De gemeente hoopt zo het controleren van geluidsnormen makkelijker te maken.

Ook andere gemeenten en provincies zouden interesse hebben getoond in het systeem.

In de VS is het vliegverkeer boven de luchthavens van een tiental grote steden al in Google Earth te zien. Ook kunnen specifieke vluchten worden gevolgd.
 
Nou dat valt ook hartstikke mee. (haha moet jij weten WIL!)
Heel af en toe hoor je een vliegtuig over komen maar herrie of overlast? nee, alleen van langsrazende K-scooters en brommertjes.

En in 90% van de gevallen lag het vliegveld er al LANG voordat meneer/mevrouw klager er ging wonen.

Trouwens... als die overlast allemaal zo erg is van bv Schiphol... waarom zijn de huizenprijzen dan nog steeds zo absurd hoog?
:dozey:


Daarom had ik het over vliegtuig-geluid, en niet over herrie of overlast.
Ik zet in de zomer altijd mijn raam open zodat ik ze beter kan horen op de Polderbaan.:haha:
 
De overheid zou gewoon niet de mogelijkheid moeten bieden om te klagen. Vliegvelden liggen er nou eenmaal en gaan toch niet verhuizen of sluiten.:airforce:

Ben ik niet met je eens. Hoewel ik de wijsheid in pacht heb, heeft de rest van de wereld ook recht op een zo prettig mogelijk leven. Doordat mensen kunnen klagen hebben ze een uitlaatklep, zodat ze niet gaan opkroppen en een stinger gaan kopen, en geven ze de overheid een inzicht in mogelijkheden om het zo veel mogelijk mensen naar de zin te maken.

Mensen die 25x per dag bellen vallen zo ver buiten de normaal dat ze als meetfouten worden weggefilterd. Dus die boeien ook niet. Doen het alleen leuk als krantenbericht of als doelwit oim uitgelachen te worden :grijns:
 
Back
Top