Meelezers, waar of niet waar?

@ Uncle hoe doe jij dat dan dat ze jou herkennen als... :p:

Tegen mij werd nooit gezegd jij bent vast Bastetje:haha:

Kijk is naar het aantal berichten van mij, en het aantal berichten van jou.
Als een man die een test doet in het CMH kijkt naar de stand van zaken en data ziet is er al snel wat af te leiden.
 
Die data met nickname is natuurlijk de hele clou achter het verhaal.

Ook als ze dan even klikken op geposte berichten en zien dat je voor je longen komt etc.. tjsa.. de wereld word dan wel heel klein..

Ik vind dat ze wel eens tijd mogen maken om antwoorden te beantwoorden van de vele leden van dit forum. Desnoods met PM maja wie weet doen ze dat al :D

aan de andere kant snap ik ook wel dat het niet echt logisch en haalbaar zou zijn omdat er simpel weg zoveel gevraagd word en dan ook nog het feit dat velen medisch niet haalt maar er wel vragen over stellen... (niet halen qua PO-1 / GVSS zakken)

Ik geloof er wel in dat ze mee lezen (wel in relaxte sfeer) denk ook dat ze zich wel doodlachen om ons :D (soms) niet verkeerd bedoeld maar gewoon stel je voor dat ze bij de GVSS al zeggen dat heftruck rijden niet helpt tjsa dan denk ik dat je maandag ochtend wel kan lachen. (als je GVSS expert bent)

Serieuze zaken horen niet in de krant (internet / forums) die zijn voor jouw en de KLu. Dus zie het probleem ook niet, gewoon mensen die een beroep doen waarin veel jonge fanatiekelingen in voor komen denk puur interesse..

je moet natuurlijk altijd wel oppassen met wat je zegt, stel dat je instructeur twijfelt aan jouw en jij post dat je slecht gevoel had tjsa... wat doe je dan?
 
Last edited:
Cursus nederlands is voor sommige mensen zeker niet overbodig.

Hoe is het verder gegaan met de mensen die vandaag pvs hadden? 3 mensen mochten vandaag als ik het niet verkeerd heb..

Groetjes,

Tim
 
In jouw geval hoeven ze er in ieder geval weinig moeite voor te doen. :kerst:

Ach, als ze willen weten wie ik ben zal dat inderdaard niet veel moeite kosten.
Ik ben naar een informatiedag geweest bij de marine, daar zijn ze mijn naam tegen gekomen en hier op het forum. Als ze willen weten wie ik ben dan komen ze daar toch wel achter, hoe mooie nickname je dus ook hebt :p: . Dat is dus wel gebleken uit eerdere posts.
 
hey, ik ben nieuw op dit forum en dit was zowat mijn eerste topic dat ik lees. Ik vind het eigenlijk wel goed dat er toezicht is op wat mensen zeggen en geef de meelezers eens ongelijk, er kan veel informatie worden gehaald uit iemands postgedrag. Maar als ik het eerder had geweten had ik waarschijnlijk wel een andere naam gekozen als wanna_be, I don't wanna be a wanna_be maar ik wil gewoon piloot worden ;) snappie. Hopelijk wordt ik niet aangesproken met wanna_be, houdt het dan maar op AL, mijn vaste element in pseudoniemen ;)

ps. Ik heb morgen de GVSS intake toets... daarom ben ik naar dit forum gekomen, hopelijk gaat het goed. (nu weten eventuele meelezers vast al snel wie ik ben, graag geholpen ;)
 
hey, ik ben nieuw op dit forum en dit was zowat mijn eerste topic dat ik lees. Ik vind het eigenlijk wel goed dat er toezicht is op wat mensen zeggen en geef de meelezers eens ongelijk, er kan veel informatie worden gehaald uit iemands postgedrag. Maar als ik het eerder had geweten had ik waarschijnlijk wel een andere naam gekozen als wanna_be, I don't wanna be a wanna_be maar ik wil gewoon piloot worden ;) snappie. Hopelijk wordt ik niet aangesproken met wanna_be, houdt het dan maar op AL, mijn vaste element in pseudoniemen ;)

ps. Ik heb morgen de GVSS intake toets... daarom ben ik naar dit forum gekomen, hopelijk gaat het goed. (nu weten eventuele meelezers vast al snel wie ik ben, graag geholpen ;)

Hmm daar heb ik niet eens over nagedacht toen ik m'n nickname heb aangemaakt.
 
:D

Toezicht vind ik persoonlijk overdreven we moeten ons toch aardig kunnen gedragen, en tot nu toe heb ik nog geen enkel ernstig akkefietje meegemaakt ofzo.

Je opmerking over veel informatie over postgedrag snap ik niet want in feite betekent dit wanneer je iets post en wanneer niet etc.. je bedoeld waarschijnlijk dus postinhoud en daarmee moet je errug oppassen. Er zijn veel mensen die anders overkomen omdat je simpel weg hun expressie en bewegingen niet ziet.
Persoonlijk vind ik dus dat het meer kwestie is van of er hier goede schrijvers zijn of niet :D

Anyway "Welcome to the club"

Tks
 
prima dat mensen meelezen, maar het hele punt draait om wat ze doen met deze kennis. Of ze bevooroordeeld raken, beinvloed raken door posts die vaak geheel open staan voor eigen interpretatie..... snappie?

Nog iets, dit forum is bedoeld voor het delen van informatie en meningen, mensen die hier doelbewust komen om antwoorden te vinden op hun vragen en actief posten, vragen stellen dan wel passief meelezen in bestaande onderwerpen. Dit zou een wereld apart van de klu zelf moeten zijn.

Mensen binnen de klu die hier komen meelezen, niks posten en dan kandidaten aanspreken met hun nickname danwel op hun postgedrag, die hebben hier domweg niks te zoeken. Als ze zo nodig iets willen melden, log in en post het. Of zijn jullie zelf bang herkend te worden? Ik vindt het persoonlijk nogal kinderachtig dat ze de moeite nemen om erachter te komen welke kandidaat achter welke nickname zit. Ze hebben totaal niks aan deze informatie. Wat wordt geschreven op het forum zou op het forum moeten blijven.
 
prima dat mensen meelezen, maar het hele punt draait om wat ze doen met deze kennis. Of ze bevooroordeeld raken, beinvloed raken door posts die vaak geheel open staan voor eigen interpretatie..... snappie?

Nog iets, dit forum is bedoeld voor het delen van informatie en meningen, mensen die hier doelbewust komen om antwoorden te vinden op hun vragen en actief posten, vragen stellen dan wel passief meelezen in bestaande onderwerpen. Dit zou een wereld apart van de klu zelf moeten zijn.

Mensen binnen de klu die hier komen meelezen, niks posten en dan kandidaten aanspreken met hun nickname danwel op hun postgedrag, die hebben hier domweg niks te zoeken. Als ze zo nodig iets willen melden, log in en post het. Of zijn jullie zelf bang herkend te worden? Ik vondt het persoonlijk nogal kinderachtig dat ze de moeite nemen om erachter te komen welke kandidaat achter welke nickname zit. Ze hebben totaal niks aan deze informatie. Wat wordt geschreven op het forum zou op het forum moeten blijven.


Ik snap je mening en visie wel, maar ik vind hem iets tekort door de bocht.:eek:
Als men wilt weten wat er leefd onder de gekeurden en onder de geintereseerden etc. tjsa dan heb ik daar geen problemen mee.

Mijn gevoel zegt dat die mensen een nickname spannend/komisch vinden en het dus puur voor de grap gebruiken. Ik geloof echt niet dat ze je continu met je nick gaan aanspreken. het beste is zorgen dat er niks slechts te posten valt, automatisch valt er dan ook geen slechtwoord te lezen.

Tks
 
ze zouden zich misschien niet moeten bemoeien met wat hier gepost wordt maar en het zou niet erg moeten uitmaken wat je hier zegt, maar als jij hier iemand anders blijkt te zijn, iemand die een volledig verkeerde persoonlijkheid heeft, dan kunnen ze er zo wel achter komen.

Verder vind ik het wel grappig als ze je nick weten, in ieder geval niet erg

Je opmerking over veel informatie over postgedrag snap ik niet want in feite betekent dit wanneer je iets post en wanneer niet etc.. je bedoeld waarschijnlijk dus postinhoud en daarmee moet je errug oppassen. Er zijn veel mensen die anders overkomen omdat je simpel weg hun expressie en bewegingen niet ziet.

ik doelde ook op inhoud, misschien niet duidelijk geweest... geeft toch maar aan dat je ook niet alles uit de inhoud kunt halen ;) :p
 
Het lijkt wel of hier lezers zenuwachtig beginnen te worden omdat er mensen van de KLu en KM mee lezen.
Gebruik gewoon de tip van Diana:
Dus hierbij het goedbedoelde advies je hier te gedragen alsof je al bij de luchtmacht/marine in dienst bent. Volwassen dus en met een bescheiden toon, passend bij een toekomstige officier-vlieger.

Dan is er toch niks aan de hand :kerst: .
 
Last edited:
Er lezen ook mensen (zoals ik) gewoon mee uit interesse voor het vakgebied. Met name in de algemene forums probeer ik zaken te belichten vanuit mijn vakgebied (LVL) omdat me dat wel nuttig lijkt. Ik moet bekennen dat ik in dit forum even kijk uit pure nieuwsgierigheid; allemaal aanstormende klanten :)

Natuurlijk geldt ook voor mij dat ik op mijn woorden moet passen... Eigenlijk moet ik overal een disclaimer onderzetten dat mijn mening niet die van de Luchtmacht is. Ook ik kan daar (terecht meen ik) op aangesproken worden. Kwestie dus van nadenken voordat je op "antwoord verwerken" klikt, en eventueel later aanpassingen maken op je eerdere berichten als dat de duidelijkheid ten goede komt.
 
Het lijkt wel of hier lezers zenuwachtig beginnen te worden omdat er mensen van de KLu en KM mee lezen.
Gebruik gewoon de tip van Diana:
Dus hierbij het goedbedoelde advies je hier te gedragen alsof je al bij de luchtmacht/marine in dienst bent. Volwassen dus en met een bescheiden toon, passend bij een toekomstige officier-vlieger.

Dan is er toch niks aan de hand :kerst: .

En hiermee sla je de spijker op de kop :)
 
In mijn tijd: wel degelijk!!

In mijn tijd: wel degelijk!!

Beste forumgebruikers, Diana,

Met het gevaar dat ik mezelf in een netelige positie breng, wil ik toch het navolgende kwijt. het spijt me dat het een heel verhaal is geworden, maar ik hoop dat je de tijd zult willen nemen om het toch even te lezen.

Enkele jaren gelden werkte ik als selecteur bij het toenmalige AMI. Het bulletinboard werd door ons, psychologen die het PO-2 moesten uitvoeren, regematig nageplozen op -met name- onjuiste informatie. En ja, ook ik heb er meerdere malen kandidaten ermee geconfronteerd.

Ik zal een poging doen om deze werkwijze te onderbouwen. Ik vraag niet om waardering, slechts om enig begrip van iedereen die echt een serieuze, gemotiveerde poging doet om te gaan werken bij een van de mooiste bedrijven van ons land.

Zoals je ongetwijfeld weet, is er niet voor niets sprake van een grondige en langdurige selectie bij de KLu. Niet alleen kijkt men naar je motivatie en talent om vlieger te worden; men probeert er eveneens achter te komen of jij bij de bedrijfscultuur past en andersom. met andere woorden: de juiste mens op de juiste plaats. Hierbij is enorm veel aandacht voor het aspect dat helaas velen voor het gemak over het hoofd zien: de wil, de kracht en de mentale gehardheid die nodig is om militair te worden. Bij de Klu wordt altijd gezegd: je bent in de eerste plaats militair en dan pas vlieger, tandarts of God-weet-wat. Spaar me de stoere verhalen van degenen die het inmiddels achter de rug hebben en weten hoe de praktijk in elkaar steekt. Dit is alleen het uitgangspunt bij de selectie. Ik hoop dat ik niemand beledig, maar ik heb eens iemand op gesprek gehad die in alle ernst beweerde dat hij skyhigh ging als hij spaghetti te eten zou krijgen ('zeg nou zelf, dat is toch geen eten voor een man'). Zo iemand zullen we dan nog maar een jaartje beschermen tegen het ongemak van Struik-blikken tijdens oefening Charlie. Ik kan je vele sappige memoires vertellen over de meest vreemde verhalen die ik bij selecties te horen heb gekregen ('maar ik hoef helemaal geen keuring, ik ben al goedgekeurd bij de Belgische Luchtmacht en heb al atoombommen gegooid met F-18's') maar de bottomline blijft eigenlijk altijd hetzelfde: er is een keuring en die is bedoeld om de juiste mens op de juiste plaats te krijgen.

Wat veel mensen eveneens over het hoofd zien, is dat die keuring een tweede, indirect, maar eigenlijk nog veel belangrijker doel dient: vliegveiligheid. Stel je eens voor: je vliegt in een kist die de belastingbetaler vele miljoenen euri heeft gekost. Dan wil je doorgaans niet het risico lopen dat de vlieger m/v uit de lucht komt tetteren omdat hij/zij alleen door de invloed van papa in het ding is beland...
Een extreem voorbeeld misschien, maar probeer de krantekoppen eens voor je te zien. Wat zou je eigen reactie zijn, jij, als enige echte tot op het bot gemotiveerde aspirant Klu-vlieger?

Maar goed, to the point. In het verleden kwam het regelmatig voor dat kandidaten elkaar behulpzaam wilden zijn bij het doorstaan van de selectie. Men gaf elkaar tips en trucs (en nu volgens mij nog) om met name die gevreesde GVSS en PO-2 te overleven. Is heel leuk en aardig tot op zekere hoogte. Ik verdien er tegenwoordig zelfs mijn brood mee om mensen voor te bereiden op (psycho)selecties. Geef elkaar goede tips over hoe je jezelf moet presenteren ('geef de selecteur bij binnenkomst een hand, vindt'ie fijn'), vertel elkaar desnoods naar welke onderwerpen er gevraagd kan worden op basis van je eigen ervaring maar wees terughoudend met verdere -goedbedoelde- info. Het geval wilde nog wel eens dat mensen elkaar gingen vertellen wat er volgens hen precies geantwoord zou moeten worden met als gevolg dat kandidaten zich soms anders gingen voordoen. Geloof mij, de oude rot maar: dit houd je niet vol. Niet omdat ik dat niet wil, maar omdat het in de praktijk onmogelijk blijkt te zijn om jezelf op alle fronten, in alle details van je leven, je anders voor te doen dan je bent. Een selecteur prikt hier snel doorheen, met alle mogelijke gevolgen van dien. Een selectie is geen kansspel waar je je een weg doorheen kunt bluffen.

Sommige 'tips', hoe oprecht gemeend ook, hebben op deze manier juist een averechtse werking op het eindresultaat. Ik heb destijds met kromme tenen op het bulletinboard kunnen lezen hoe iemand in alle ernst de luistertoets beschreef maar de instructie precies verkeerd omuitlegde. En die daarvoor werd bedankt door een trouwe lezer die het zou opschrijven en op De Grote Dag zou gaan gebruiken. En dit bedoel ik nu. Als je dan informatie geeft, geef dan de goede. Als lezer en ongeoefende aspirant-kandidaat is men echter doorgaans niet in staat om de info op juistheid te kunnen inschatten. Daar moet je mijns inziens dan ook niet mee stunten. En ja, daarom werd de goedbedoelende, oprechte tipgever soms aan het eind van zijn/haar gesprek met zijn/ haar eigen gezwam op het bulletinboard geconfronteerd. En kreeg hij/zij het hele bovenstaande verhaal te horen en verder uitgelegd. Kijk, als je op voorhand op dit bulletinboard al aan het roepen bent dat je een rol zult gaan spelen en dat je 'gewoon net zult doen alsof' je a) gemotiveerd bent b) je wel naar Afghanistan wilt en c) bereid bent om wapens te gebruiken, dan kun je natuurlijk op je klompen aanvoelen dat de meelezende selecteur zijn/haar wenkbrauwen licht zal optrekken.

De KLu kan, mocht zij dit willen, meerdere complete squadrons vullen met mensen die zeer enthousiast zijn over de F-16 of de heli's, maar die er verder geen seconde hebben stilgestaan dat je ergens boven Tora Bora je maat kunt verliezen zonder ooit een geldige reden te vernemen. Voor veel mensen is het vliegen in een F-16 een grote droom, maar wees eerlijk naar jezelf en ben sterk genoeg om te accepteren dat sommige dingen altijd een droom zullen blijven; die droom is vaak stukken mooier dan de werkelijkheid....

Het lijkt misschien een zuur verhaal, maar dat is niet mijn bedoeling geweest. Ik wens iedereen veel succes bij het ondergaan van de selectie en hoop dat jullie allemaal gemaakt zijn van het materiaal waar mijn voormalige werkgever zo naarstig naar op zoek is!!!!

Vriendelijke groet,

E.M. Thate
Hedera HRM oplossingen
 
Mooi, geloofwaardig, grappig en vooral informatief verhaal..

Ik heb toevallig aanstaande vrijdag PO-2 HINT HINT ;)
 
Wow, inside-info :) Hoewel, je weet nooit zeker natuurlijk of Hedera wel echt is zoals hij/zij zich voordoet ;) ;)

Maar over die luistertest, die staat toch gewoon in de Kennisbank? Of was dat toen nog niet?
 
Back
Top