Vlootvervanging KLC

Goed...nu ga ik effe lopen mierenneuken...

De -900 heeft CF34-8C5 torren, die elk 13.600 Lbs. thrust leveren en de -700 heeft de -8C1 variant, die elk 12.670 Lbs. leveren (om even heel precies te zijn ;)).

Goed, het verschil is niet mega, maar ik vind die -900 toch wel duidelijk lekkerder vliegen.

Sorry voor de thread hijack btw....

gr.
Slim
 
Denk niet dat jij typed bent op een barbiejetje. De 900 heeft niet per definitie de zelfde engine als een 700, de CF34-8C5 is de baseline voor de twee en de 700 heeft een CF34-8C5B1 (een derated versie van de 8C5), de 900 (en 705) heeft als optie de CF34-8C5A1 met wat meer thrust. Een 200 doet het prima op 7000+, ook als het warm is als je maar weet wat je doet (eigen ervaring te OYSN, Sanaa, YEM, Elevation: 7216'), al ga je best wel hard bij de landing en start...

edit: sorry Slim, jij was eerder, ik moest even een boek er bij pakken!
 
heren, heren klopt.... Maar vind die verschillen minimaal. Trouwens in dat ding moeten zitten naar Aspen (7400') in het midden van de zomer (110F) krijg je echt je kist niet vol + bagage + peut. (heb het nu over de -200)
 
Ja om maar over de MSA te zwijgen.. Heb je de plates voor je snufferd? kijk ff naar de missed procedure en naar de circle to land.... Lekker na 7 legs man!!! Als je toch bezig bent, blader ff door naar Telluride (KTEX).... 9000'. 2 jaar geleden veel charter naar gedaan. Zit je weer ff op te letten aan het eind van de dag. Begint haast op werk te lijken.

Vlieg je nog voor de zelefde baas trouwens? tijdje stil geweest... Is die kleine van jou ? (van harte!)

FD
 
nog geen nieuws wat betrefd de vloot vernieuwing??
klm koopt wel 7 737-7.... is dat misschien een vernieuwing voor de 100s...?
cheers
 
@clipper

De 737-700's zijn aangeschaft als vervanging van 737-300's en 737-400's. Alle 300's en 400's worden op den duur door NG's vervangen.
 
Ik heb inmiddels foto's kunnen bemachtigen van het nieuwe type dat KLC gaat kopen. Het gaat om een verkleining van de huidige vloot, maar om administratieve redenen blijft het type nummer gehandhaafd.

Met de introductie van het nieuwe type, ondergaat KLC wederom een paintscheme verandering.
Verder gaat men terug naar een single pilot operation en stoot men de cabine divisie af. Ook zijn er verregaande plannen om in samenwerking met het CBR nieuwe brevetten aan te vragen, welke deze types zullen vermelden.

Men hoopt zo op de individuele eisen van de hedendaagse zakenreiziger in te gaan...



6d1s2gn.jpg


63mdzrt.jpg


Hou het nog wel een beetje stil, management in Parijs weet het nog niet, men hoopt alles in kannen en kruiken te hebben voordat ze daar de coissants op hebben...
 
Heeft iemand al die foto gespot van een gefoto-shopt EMB 190 in KLC kleuren? Kan die dan ff een linkje plaatsen?
 
Okki, bedankt. Het spijt me wel, maar in bovenstaande uitvoering is ie toch echt een heeeeeel stuk mooier dan met die rare zwarte neus in de Alitalia uitvoering. Het kan er eigenlijk best heel goed mee door. Knap staaltje PhotoShop!
 
Okki, bedankt. Het spijt me wel, maar in bovenstaande uitvoering is ie toch echt een heeeeeel stuk mooier dan met die rare zwarte neus in de Alitalia uitvoering. Het kan er eigenlijk best heel goed mee door. Knap staaltje PhotoShop!

Wie zegt dat het gefotoshopt is.... lol :grijns:
 
copy

copy

29.07.2007 - KLM cityhopper (WA/Amsterdam) will receive three EMB-190s originally ordered by sister carrier Régional (YS/Nantes).
 
Woordvoerder KLM Bert Koster ontkent dit ten zeerste . wel wordt deze maand een order voor 40 regionale jets voor af-klm bekend gemaakt.
 
Back
Top