EPST COMPASS

als je logisch nadenkt kom je erachter dat 180 euro niet het goede antwoord is... 20% van 180 is 36 en geen 45... 20% van 225 is wel 45...

20% van 225 is inderdaad 45, maar hij betaalt geen 100%, hij betaalt maar 80%, dus het antwoord is wel degelijk 180.
 
Jan kan een huis schilderen in 5 uur, Henk in 3 uur en Marie in 2 uur;
Hoeveel uur duurt het ze om 1 huis te schilderen als ze samen schilderen aan hetzelfde huis.

Ongeveer 1 uur ?
Jan heeft dan 20 % vh huis gedaan
Henk 33 %
Marie 50 %

zou iemand deze berekening wat nader kunnen uitleggen? ik kom sommen tegen waar je precies op d minuut moet zeggen hoelang ze erover doen. bijv. 3 uur en 10 minuten....


tanx!
 
Ja en die andere, mochten daar nog vragen over zijn, is natuurlijk:

X/5 + X/3 + X/2 = 1
X + 5X/3 + 5X/2 = 5
3X + 5X + 15X/2 = 15
6X + 10X + 15X = 30
31X = 30
X = 30/31 is ongeveer 0,97

dus 0,97 uur. Dan is dat in minuten: 0,97*60 = 58 minuten.
 
even een vraagje over het korte termijn geheugen testje van COMPASS. In de IPAS test komen er iets van 8 a 9 cijfers en nummers te staan die je moet kunnen herinneren. Is dit met COMPASS net zo. Vond dit vrij lastig namelijk.
 
Het lijkt erop dat de IPAS van EPST niet meer werkt. Allerlei versies van JAVA geïnstalleerd, maar werkt niet meer mee! Iemand een oplossing?
 
check je browser. ik probeerde het in FF 4 beta en die ondersteunde dit denk ik niet. In IE kon ik de test gewoon maken:)
 
Compass vraag

--------------------------------------------------------------------------------

Hallo jongens,

Maandag heb ik de Compass test, alleen ik maak me ernstige zorgen om mijn wiskunde en engels. Natuurlijk zijn er websites die ik ken om de sommen te oefenen. Maar, heeft iemand enige idee, wat voor vragen er voor kunnen komen? bij de wiskunde en engelse test?


Groeten,

Ernie
 
Back
Top