F16 Verongelukt op Volkel

Hoe waait de wind...

Hoe waait de wind...

Defensie is niet makkelijk, omdat je niet in de toekomst kan kijken.

Daarom kun je het beste van alles hebben, dat is het enige wat je "verzekerd"
van mogelijkheden!

Daarom is een jet hebben ook een goede zaak! en ook F16 welke je altijd nog van de hand kan doen, kost je wel geld maar daarkoop je wel een paarjaar risico / goed gevoel mee.

Maar nogmaals als je je verdedigt moet je kijken om je heen, waar de klappen vandaan kunnen komen.

Ik hou zowiezo niet van achteraf omdat het dan te simpel is om de beste weg te kiezen!

@Q-nimbus misschien weinig algemene ontwikkeling maar op zijn minst verstand en beredenerings vermogen. Krijg je als je een natuurkunde/wiskunde man bent ik had het niet op geschiedenis...

Ik denk dat het een beete in veel Nederlanders zit dat op het moment dat er een overschort is dan is er weer geld over de balk, maar indien onze trix niet kan vluchten omdat er geen fokker 60 is, dan hadden we er al 3 moeten hebben!

Tks
 
Mijn beste, dit is niet DE tower van Volkel! Als jij er hebt gewerkt moet je dit toch weten. De tower die je ziet staat een heel eind van de hoofdtoren af! Ik zal hier niet openbaren waar precies, maar je zit mis.
wellicht te lang geleden voor je?
92-93 dus inderdaad een tijd (en een hoop bier) geleden.
My humble apologies...:biertje:
 
imo apita said:
Op de tweede foto staat mijn werkplek uit een vorig leven; TWR op Volkel.
Zoals de foto is genomen lijkt de kist erg dicht bij de toren langs te komen.

ik was laatst nog op volkel... en ik heb gehoord dat er zelfs mensen naar beneden zijn gelopen vanuit de toren, omdat ze zo erg bang waren dat de f-16 de toren zou raken.

en ik heb de plaats gezien waar de f-16 gecrast is tegen de hangaar. (....stevige hangaars kan ik je wel zeggen)
 
het filmpje klopt niet, was een Hawk

de KLu heeft nooit 213 F-16s gehad, de eerste was al neergestrort voor de laatste geleverd was!

19800310 J-216 F-16A KLu/TCA
19810603 J-237 F-16A KLu/322sq
19810717 J-217 F-16A KLu/322sq
19811020 J-233 F-16A KLu/323sq
19830321 J-225 F-16A KLu/322sq
19830426 J-227 F-16A KLu/322sq
19830426 J-224 F-16A KLu/322sq
19831004 J-252 F-16A KLu/322sq
19840528 J-634 F-16A KLu/306sq
19841211 J-271 F-16B KLu/TCA
19850603 J-865 F-16A KLu/311sq
19850603 J-621 F-16A KLu/311sq
19860415 J-629 F-16A KLu/306sq
19860613 J-626 F-16A KLu/311sq
19861117 J-244 F-16A KLu/322sq
19880211 J-639 F-16A KLu/306sq
19880604 J-625 F-16A KLu/311sq
19890419 J-056 F-16A KLu/315sq
19900510 J-258 F-16A KLu/322sq
19900510 J-358 F-16A KLu/323sq
19901121 J-710 F-16A KLu/315sq
19910228 J-200 F-16A KLu/323sq
19910521 J-880 F-16A KLu/312sq
19920110 J-007 F-16A KLu/313sq
19920211 J-054 F-16A KLu/315sq
19920526 J-618 F-16A KLu/311sq
19920923 J-359 F-16A KLu/323sq
19921218 J-238 F-16A KLu/323sq
19930210 J-195 F-16A KLu/311sq
19930810 J-645 F-16A KLu/306sq
19931221 J-260 F-16B KLu/323sq
19960110 J-012 F-16A KLu/315sq
19980521 J-140 F-16A KLu/nb
19990923 J-361 F-16A KLu/311sq
19991222 J-059 F-16AM KLu/315sq
20010615 J-206 F-16AM KLu/311sq
20060719 J-363 F-16AM KLu/311sq
20060831 J-364 F-16AM KLu/312sq
20060920 J-068 F-16BM KLu/311sq
 
imo apita said:
By the way... glijhoek van de F16 is niet veel beter dan 1:1

Nou nou, je onderschat toch de capaciteiten van de kist:

During a flameout approach, maintain airspeed at 210 Kts for 6°
AoA and a Glide Path of 11 to 17°.


:airforce:
 
During a flameout approach, maintain airspeed at 210 Kts for 6°
AoA and a Glide Path of 11 to 17°.

11 graden glijpad is ong. 1:6
17 graden glijpad is ong. 1:3

Ja je heb gelijk, da's ietsje meer dan 1:1.......:biertje:
 
@brakes released; Hoe weet je dat het geen hawk is?
de foutcode kwam mij ook niet bekend voor D6NL

maar aangezien HUD zo bekend leek. (ookal was de layout anders)

Tks
 
Hier komt de verlossing;
http://www.flightglobal.com/Article...-155+Hawk+pilots+eject+after+bird+strike.html

CT155 hawk

CT155.jpg
 
imo apita said:
11 graden glijpad is ong. 1:6
17 graden glijpad is ong. 1:3

Ja je heb gelijk, da's ietsje meer dan 1:1.......:biertje:

Als we dan toch gaan rekenen:

1:6 @210kts = 4000ft/min
1:3 @210kts = 6000 ft/min

1:1 @210kts = 14000 ft/min

;)
 
ik zal het maar vragen: ff voor de minder gevorderden wat zegt dit getal.

(Afgezien van een afstand per minuut)

Tks
 
Die ft/min is de daalsnelheid. Het geeft aan hoeveel je zakt per minuut.

Het zegt niets over de afgelegde horizontale afstand, enkel de vertikale verplaatsing.

het getal 1:6 is de daal-verhouding. Dus hoeveel meter zak je per meter vooruit te zijn gegaan, en de snelheid is in knopen.
120kts is 120 knopen is 227km/hr
 
TKS:

14may04 155202 CT-155 IT010 RCAF/NFTC
Tijdens het oefenen van doorstarts op CFB Moose Jaw botste deze Hawk hoogstwaarschijnlijk met een vogel. De Canadian Forces instructeur Captain John Hutt en de student Flight Lieutenant Ed Morris waren genoodzaakt om hun schietstoel te activeren nadat de motor er mee ophield op lage hoogte. De Canadees liep een gebroken been op. Hun toestel dook ten noordwesten van de vliegbasis in de grond en werd geheel vernield.

bron: S&B Scramble 301
 
aaahhh OK

dus 1 op 6 betekent dus dat je dus 6x zoveel aflegt dan dat je daalt.
Bij 1 op 1 val je dus eigenlijk bijna letterlijk uit de lucht?? (45 graden)

weet ff niet wie (zonder te kijken) maar de hoeken van 1:6 en 1:3 is dus puur ff een driehoek (schuin is het toestel) grond is de langezijde en hoogte is de korte..

en die verhouding is dan 3x..

Welke meters zitten er in het vliegtuig waarmee je dat bekijkt?
- Hoogte
- snelheid
- daling-stijgings snelheid

of moet je puur aan de snelheid an die daling de verhouding aanvoelen?


@foutcode mensen
Ik meende D6NL te horen en geen teeeee six nl.. maar goed.
ze zullen vast geen D6NL hebben :D
 
Back
Top