F16 Verongelukt op Volkel

Oei oei TKS, er zijn toch wel een paar kleine dingen die je mag weten ;) onderandere waarom en wanneer de NAVO en de UN er waren gekomen.
 
Uhh zal ik editen??

Nee laat maar staan, heb de feiten niet opgezocht dus opzich kan dat wel..

gaat mij om het idee wat er achter zit.
niet of het klopt..

Tks

p.s. eigenlijk zegt de oprichting ook niks he meer of het lekker loopt met die dingen. misschien had NL er niet veel vertrouwen in...
 
Last edited:
En Sheik ik zie als oplossing om de Luftwaffe in nederland meer dan te halveren!!!!
Want ? ? heb je hier echt over nagedacht dan ? ?
Over nadenken gesproken: Heb je je wel eens bedacht dat Canada maar twee maal zoveel inwoners heeft als Nederland, dat het naast de United States of America ligt, dat de nummers in Europa in beginsel juist waren bedoeld om het boze oosten af te schrikken, dat Nederland al druk bezig is met het ontmantelen van een flink deel van de luchtmacht, zo wordt er nog steeds niets nieuws aangeschaft en zijn de F-16 nummers al meer als gehalveerd,..........
Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar ik vrees dat je dan alleen maar met een "gut fealing" antwoord komt die aan de bar het meest tot z'n recht komt ;)
 
Maar effe back to topic... Heb effe een vraag over de procedure van het ejecten! Lijkt mij een moeilijke beslissing om eruit te schieten en een onbemand projectiel door te laten vliegen en maybe derden daarmee schade aanbrengen? Een F-16 heeft toch ook wel een best-glide speed????
 
Volgens mij is het "gliden"er bij een F-16 behoorlijk rap uit, thrust weg en dan is het net een gestroomlijnde baksteen.
Lijkt me zowiezo een lastige beslissing om te ejecten, lijkt me nou niet bepaald een plezier ritje die paar seconden Zero-Zero-Seat.
 
Op de tweede foto staat mijn werkplek uit een vorig leven; TWR op Volkel.
Zoals de foto is genomen lijkt de kist erg dicht bij de toren langs te komen.


De Twente crash in Feb 1992; de vlieger landde met parachute op een schuurtje
iets van 100 mtr van zijn eigen huis vandaan. Thuis de basis gebeld....

De kwaliteit van de NL se F16? In de jaren 90 waren de crashes voornamelijk te wijten aan motor storing, meest door een storing van een van de laatste compressor trappen. Verlies van een of meerdere compressor vanes;vervolgens de rest van de motor in puin.


By the way... glijhoek van de F16 is niet veel beter dan 1:1, met een SFO (Simulated Flame Out) was Initial Point (downwind abeam touch down point) 6000 'als ik me niet vergis.
 
Last edited:
IMO APITA

IMO APITA

IMO APITA,

Als de Toren op Volkel een werkplek is uit een vorig leven van jou, en je nu in de USA woont, ben ik wel benieuwd naar wie je bent?

In welke tijd heb jij daar gewerkt? en als wat?

Groeten

:rt: André :rt:
 
TKS said:
Ook werden die F16s vast en zeker aangeschaft toen de wereld nog niet zo zeker was; bestond toen de NAVO? bestond toen de UN? in 1986?

Sorry TKS, ik wil niet als een ouwe zeur overkomen, maar een BEETJE algemene ontwikkeling kan je zo te zien wel gebruiken. Kom eens achter die computer vandaan! :biertje:
 
imo apita said:
Op de tweede foto staat mijn werkplek uit een vorig leven; TWR op Volkel.
Zoals de foto is genomen lijkt de kist erg dicht bij de toren langs te komen.

Mijn beste, dit is niet DE tower van Volkel! Als jij er hebt gewerkt moet je dit toch weten. De tower die je ziet staat een heel eind van de hoofdtoren af! Ik zal hier niet openbaren waar precies, maar je zit mis.
wellicht te lang geleden voor je?
 
Tomcat84 said:
Canada heeft idd veel te weinig fighters

Ja..of Nederland teveel. Wat moet je nou met 105 van die dingen, komop zeg voor een 4 levensreddende helicopters is bijna geen geld beschikbaar...maar 105 F-16's kunnen wel, waarom...omdat de NATO ons anders niet wil hebben.
 
Dank je freeze ik vind het ook absurd!! dan hebben we het nog niet gehad over die 3 DC-10 die velen helikopters en de grootste miskoop van de Luchtmacht jawel daar komt ie de Gulfstream 4 Met 6 vliegers ervoor opgeleid die nog geen 200 uur per jaar vliegen wat een schande! ze hadden veel beter bij Netjets kunnen aankloppen voor een fractional ownership ofzo of zet die generaal gewoon in een comercieeel vliegtuig! weggegooid geld allemaal!! Oh ja je wil trouwens ook niet weten wat de luchtmacht heeft betaald voor een speciaal voor hun ontworpen fokker 60 custom made TJING TJING TJING!!!!!! en ga niet zeggen dat ik er niks van af weet!!!
 
Niet zeggen ? ?,... aangezien ik altijd al redelijk tegendraads ben geweest: bij deze dan ook weer.
737 je weet er niks van af.
Altijd leuk om te zien hoe jouw gedachte zich laten leiden door het onoverkoombare idee dat je gelijk hebt, op zich natuurlijk niks mis mee, iedereen mag z'n eigen mening hebben en natuurlijk ook hier op het bulletinboard zetten.
Maar ik mis toch het rationele denken, al die centjes voor de F-60 bijvoorbeeld zijn heerlijk lekker in eigen land gebleven, en aangezien de luchtmacht zowiezo wel een soortgelijk toestel aan had geschaft (het is nou eenmaal de tendens en de tijd die daarom vraagt/vroeg) hadden ze ook een leuk buitenlands product kunnen halen. Dat had nog wel een een paar maandjes kunnen schelen op het leven wat Fokker nog te gaan had, of wie weet had het bij een zeer succesvol product wel de ondergang kunnen uit of af stellen.
Achteraf is het natuurlijk erg makkelijk lullen om precies te zeggen hoe je zelf iets gedaan zou hebben maar ik kan je wel vertellen dat ik erg blij ben dat jij niet diegene bent die dit soort beslissingen voor ons hoeft te nemen.

Yours truly
An Engineer ;-)
 
737 said:
Dank je freeze ik vind het ook absurd!! dan hebben we het nog niet gehad over die 3 DC-10 die velen helikopters en de grootste miskoop van de Luchtmacht jawel daar komt ie de Gulfstream 4 Met 6 vliegers ervoor opgeleid die nog geen 200 uur per jaar vliegen wat een schande! ze hadden veel beter bij Netjets kunnen aankloppen voor een fractional ownership ofzo of zet die generaal gewoon in een comercieeel vliegtuig! weggegooid geld allemaal!! Oh ja je wil trouwens ook niet weten wat de luchtmacht heeft betaald voor een speciaal voor hun ontworpen fokker 60 custom made TJING TJING TJING!!!!!! en ga niet zeggen dat ik er niks van af weet!!!
Als er iets nuttigs in onze luftwaffe zit zijn het wel die (k)DC-10's....
 
73, je snapt het niet kerel. De reden dat de luchtmacht juist de F-16 vloot heeft kunnen halveren is dankzij de aanschaf van 2 KDC-10's. Het tanken in de lucht heeft de productiviteit van de resterende vloot vergroot zodat minder vliegtuigen het zelfde effect konden bereiken. Dat Gulfstream verhaal van je is ook pure BS. Een civiel vliegtuig kan niet voor alle taken ingezet worden omdat deze geen UHF/TACAN mogelijkheden hebben, daarbij kunnen civiel geregistreede vliegtuigen ook geen oorlogsgebieden invliegen omdat verzekeringsmaatschapijen dit niet dekken. 1 Zakenjet op 15 Miljoen mensen, gun ze ook wat. Ik snap je geklaag niet over geld. Je kan je beter druk maken om de Franse landbouwsubsidies en Betuwe/Hoge snelheids lijnen dan die paar Euro die we aan defensie uitgeven. Ik sta er zelf niet van te kijken als het Min van Def het ministerie is waar het minst verkwist wordt en geld aan de strijkstok blijft hangen. Ondoordacht populistisch geblaat allemaal.
 
Back
Top