De stand van zaken [Deel 16]

Status
Not open for further replies.
@ ThijsB, balen man. Was je gevoel toch goed... In ieder gevel veel succes met alles wat je verder nog gaat doen.

@ r_poortier, zonde, leek aardig goed te gaan, toch? Ook jij veel succes met wat je gaat doen.
 
@ Niek

Gefeliciteerd man! Hoop je dus in Utrecht te zien als we met de jongens van 5 februari wat gaan eten (en drinken)..

Vanavond feest!!:grijns:

Mzzl
 
afegekeurd

afegekeurd

Ach ja ik kan altijd nog poelier worden:p:

Maare zal ff horen wat voor functies ze nog meer aan te bieden hebben... Misschien haal ik de februari klas dan evengoed nog wel
 
@ThijsB

Balen man ... zo ver gekomen en dan uiteindelijk nog afvallen :( veel succes met wat je nu gaat doen.

@r poortier

jammer kerel, ik spreek je nog wel op school verder erover ...

Maar het traject van Off. KL is anders dan Off. KLu.

Ik dacht altijd dat die hetzelfde waren op de KMA. Dacht dat het er precies hetzelfde uitzag :dozey:. Wat is er anders aan ?
 
Tja, andere vakken e.d.
Een een Off. Infanterie moet toch andere dingen leren dan een Off. Vlieger lijkt mij zo ;)
 
Veel updates vandaag.

@montana, Niek: gefeliciteerd!!!
@ThijsB: echt heel jammer kerel. Lijkt me echt zoo k*t om de laatste test niet te halen.

Anyway, ik werd vandaag gestoord tijdens college door een telefoontje van het CMH: ik ben vliegmedisch in orde bevonden :grijns: (at last :) ) Morgen het CML bellen voor PVS.
 
Tja, andere vakken e.d.
Een een Off. Infanterie moet toch andere dingen leren dan een Off. Vlieger lijkt mij zo ;)

Dat komt toch na de KMA ?
Tijdens je VTO

De KMA is toch gewoon de basis van het officier zijn en die is toch voor iedereen gelijk?
 
Daar heb ik wel meer gekeken ...
maar ik kan het daar niet zo snel vandaan halen dat er verschillen zijn.
 
@ Montana, Uncle en the_pilot: Gefeliciteerd!

@ de mensen die het niet gehaald hebben; veel succes met wat jullie verder gaan doen. Vooral ThijsB, wat klote om zo laat in het selectieproces af te vallen.

Ik heb vandaag ook mijn uitslag van de VMO-2 gehad, positief. Dus nu wordt het elke dag het weer kijken of het helder wordt. :)
 
Heb gister een Positief Aanname Advies gehad van het CML, net contact gehad met Amsterdam voor het officiele gebeuren, en deze mevrouw wist mij te vertellen dat alles helemaal rond en zeker is, en ik ben aangesteld voor de klas van 5 Februari :D :D :D IK BEN ZO BLIJ!!!!!! :haha:

Ik zal aan de Overste vertellen dat Uncle er eindelijk aankomt ;)

wij hebben trouwens gisteren Velddienst 6 afgesloten (yeeeees!)

wel wat blessures nu

Swami had pech en op de eerste avond z'n poot verneukt en is op dag 2 van de velddienst terug naar de KMA gegaan. Afwachten wat er nu met hem gaat gebeuren (door met ons en met de oktober lichting Velddienst 6 of naar het IBP en op 5 februari helemaal opnieuw beginnen of ermee kappen)
 
Ik zal aan de Overste vertellen dat Uncle er eindelijk aankomt ;)

wij hebben trouwens gisteren Velddienst 6 afgesloten (yeeeees!)

wel wat blessures nu

Swami had pech en op de eerste avond z'n poot verneukt en is op dag 2 van de velddienst terug naar de KMA gegaan. Afwachten wat er nu met hem gaat gebeuren (door met ons en met de oktober lichting Velddienst 6 of naar het IBP en op 5 februari helemaal opnieuw beginnen of ermee kappen)
Haha oja! Ben benieuwd of ik er wat van ga horen :D

Balen voor Swami man! Hoe treden bij jullie de meeste blessures op, botte pech (lees: verstappen o.i.d.) of "over"(in elk geval veel) belasting?
 
weet iemand toevallig of ze ooit een verhaal hebben gehoord dat iemand die af is gevallen bij gvss of pvs en toch nog vlieger is geworden bij de Klu, want dat is eingelijk nogsteeds het gene wat ik het liefste wil, en ik wil me er niet zo gemakkelijk bij neerleggen, dus alle beetje helpen

alle reacties zijn welkom, als er een kans is dat ik ooit nog vlieger word heb ik alle hulp nodig, en misschien stomme vraag, maar wat houd loadmaster in, en is die opleiding vergelijkbaar met vlieger en luchtsgevecht/verkeerleider?
 
Last edited:
Haha oja! Ben benieuwd of ik er wat van ga horen :D

Balen voor Swami man! Hoe treden bij jullie de meeste blessures op, botte pech (lees: verstappen o.i.d.) of "over"(in elk geval veel) belasting?

Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar..


@Niek, Montana, The Pilot, Bigear
Gefeliciteerd, en succes op de KMA/PVS!! Zelf wacht ik ook op goed weer, en dat neemt zijn tijd.. Leve nederland :passed:

@Thijs, Poortier
Klote dat het niet gelukt is.. Beroerdste vind ik het feit dat juist bij de GVSS en de PVS de uitslag definitief is (maakt het een stuk beroerder en spannender). Anyway succes, met wat jullie ook gaan doen!

Loadmaster is (volgens mij) ook erg leuk werk, hij regelt de vracht/pax aan boord van een kist (heli/vliegtuig). Verder kom je overal waar de kisten ook komen, dus je ziet behoorlijk wat van de wereld ;) .. Al met al schijnt een loadmaster nog meer in de lucht te zijn dan een piloot, omdat hij naar ik meen op verschillende (wel dezelfde types denk ik) kisten vliegt. Verder bedien je eventueel het boordkannon, winch, deuren en dergelijke zaken, en zorg je dat het niet uit de klauwen loopt achterin de kist. Als er wat mis gaat met de kist, moet je het zo mogelijk ook kunnen oplossen, maar dat laatste weet ik niet in hoeverre dat echt jouw verantwoording als loadmaster is, en of je ook vliegtuigmonteur bent of niet.
 
ik moet ook s ff wat gaan posten...

ik weet ook sinds woensdag dat ik aangenomen ben:D

Dat zou dinsdag al gebeurt zijn als t CML mijn nieuwe mobiele nr, zoals gezegd, int systeem had gezet, mooi niet dus:haha:
 
bastetje, feli!!

Tjah, met mij even wat minder lekker. Tijdens een sporttest mijn middenvoetsbeentje beschadigd, te strakke kisten aan denk ik. Was wel weer aardig genzen toen ik aan kct begon maar de eerste dag op de zelfverdedigingsbaan te hard geschopt, toen was het ergens krak en de volgende dag was het einde oefening.

Maar we zullen zien wat er gebeuren gaat, even afwachten wat de comissie wil.

I
 
@ poortier: Loadmaster lijkt me inderdaad een hele leuke functie bij de KLu. Als je hiervoor kiest zou ik zeker eerst navraag doen naar het toekomstperspectief / eventuele doorgroeimogelijkheden bij de KLu als je contract afloopt. Dit ligt volgens mij namelijk anders dan bij Vlieger/Luchtverkeersleider.
Succes in ieder geval met wat je ook wilt gaan doen.

Chris
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top