Duits!

Joh, ga een weekje met vakantie naar Duitsland, waar geen NL-ers zitten. Duitse TV, Duitse krant en duits spreken in de bar.
Wat ook goed helpt is een zweefvliegkamp, echter het is winter dus geen zweefvliegen. Zo heb ik mijn Duits opgepikt, en geloof me, je leert het snel zo
 
Idd, ik zou me niet teveel zorgen maken.

Van alle NL-ers die ik bij LH ken hebben er maar zeer weinig een cursus duits gedaan.

De DLR test (BU) kun toch sowieso tegenwoordig in het engels toen, of niet? Ik heb em in het duits gedaan en voor zover ik me kan herinneren hoef je daar niet echt veel duits te praten.

Daarna komt de sim en da's alleen guten tag und aufwiedersehen...

Bij de FQ moet je wel veel duits lullen, maar ja, tegen mij zeiden ze na afloop van het interview dat mijn duits niet 'der knaller' was, maar omdat ik de testen goed had gedaan en ze de ervaring hebben dat als NL-ers eenmaal in Duitsland werken ze de taal heel snel oppikken, was het gewoon ok.

Mocht je echt denken dat je duits zuigt, werk dan alleen aan je woordenschat, een cursus waar je naamvallen moet gaan leren is echt zonde van je tijd. Na 7 jaar lul ik ook maar wat en ze vinden het allemaal prima. Best relaxte gasten bij LH hoor...
 
Hey metro en ben,

Erg bedankt voor jullie reacties!:biertje:

Ik heb een boekje gekocht voor het opfrissen van de 'core' werkwoorden waar je mee in het duits werkt en ik ga idd mijn woordenschat uitbreiden.

Mijn neef had nog een paar Der Spiegel bladen liggen dus die ga ik even doorpluizen en alle worten die ik niet ken opschrijven en vertalen.

btw. Om voor te bereiden op de BU zelf zeg maar denken jullie dat Skytest alleen al voldoende is, ik heb tevens ook het boek Der pilotentest gehad van mijn neef.
En is een maand lang full-time( lees de hele dag, ik ben gestopt met aan de Universiteit dus ik heb de tijd) voorbereiden genoeg ?

Ik heb al voor 2 andere scholen selectie gedaan en gehaald maar ik ben er vrijwel zeker van dat de BU toch wel een stuk moeilijker is dan de selectie van bv een Nederlandse school.

Graag feedback en alvast bedankt!
 
Ik denk dat Skytest en de oefeningen van de DLR genoeg zijn. Check even pilotenboard.de voor meningen van mensen die er recent zijn geweest. Ik vond de tests (ok 10 jaar geleden) vergelijkbaar met wat ik daarvoor in Utrecht voor de KLS selectie had gedaan. Eenvan de tests was zelfs 1:1 hetzelfde (balkje centreren, bij KLS gefailed, bij LH gehaald).
 
btw. Om voor te bereiden op de BU zelf zeg maar denken jullie dat Skytest alleen al voldoende is, ik heb tevens ook het boek Der pilotentest gehad van mijn neef.
En is een maand lang full-time( lees de hele dag, ik ben gestopt met aan de Universiteit dus ik heb de tijd) voorbereiden genoeg ?

Heb recentelijk DLR1 (BU) gedaan in Hamburg. Een maand fulltime voorbereiden zou voldoende moeten zijn, maar denk dat je er doorgaans na enkele uren per dag wel klaar mee bent. Ik heb eigenlijk uitsluitend geoefend met de CBT en een enkele keer de joystick test (MIC) gedaan van Skytest. Ook de symbolenreeks (VMC) van Skytest is de moeite waard omdat de symbolen van de CBT niet volledig overeenkomen met de officiële test waardoor je verrast kan worden door sommige nieuwe symbolen. Op alle andere onderdelen moet je uitsluitend oefenen met de CBT, die oefeningen komen het meest overeen.
 
Hey Avian en Cpt,

bedankt voor jullie reply's, Avian check even je PM :)

Laatste vraagje aan mensen die hier ervaring mee hebben.

Heeft hier iemand ervaring met ATTC of sundp ? En is er een verschil in slagingspercentage na het ondervinden van training bij 1 van de 2 bedrijven ?

Wat gebeurt er precies in zo een week bij een trainingscenter ?

Ik heb gehoord dat het zowiezo aan te raden is om voor de FQ naar een trainingscenter te gaan maar hoe noodzakelijk zijn deze trainingen voor de BU ?

Sorry voor alle vragen maar zoals jullie weten mag je de DLR maar 1x doen als ab-initio en ik wil hem heel erg graag halen en wil dus ook zo goed mogelijk voorbereid zijn.
 
Ben van mening dat dure trainingen absoluut overbodig zijn voor de BU. Als je er echt voor wil gaan bestel dan alleen een Skytest cd'tje voor €50,-. Samen met de CBT is dit een perfecte voorbereiding.
 
Wat het duits betreft: ik heb besloten mijn duits op te frissen en ga in 2011 (een voornemen) proberen een duitse test af te leggen bij het AKAD in Zurich.
 
Back
Top