martinair

Pardon? En waarom staat er voor morgen dan een blokje met "phaseout MCJ" in het programma?

Zullen er nog veel meer volgen. Lease maatschappij wil de kist inventariseren en kan op diverse momenten (in bepaalde blokken) de kist opeisen voor een (partly)phase-out inspectie. Mexicaanse klant van de lease maatschappij (AWAS) heeft interesse getoond in de MCJ dus bij tijd en wijlen wil ook deze maatschappij de kist zien.
In Sept stopt het vliegprogramma van de MCJ en tot eind Okt zal hij ad-hoc en inval voor de eigen vloot kunnen verzorgen. Begin Nov is exit datum bij MP en zal wellicht zijn Mexicaanse avontuur beginnen.
 
Alle MD's van KL naar MP, moet niet gekker worden zeg! :D

Murfy; bedenk eens wat één MD11 divisie kost voor AF/KL... In Parijs willen ze er liever vandaag vanaf dan morgen. B777 B747 A330 divisies kosten meer dan genoeg en guess what, die bestaan in Parijs ook.

Het gaat dus gekker worden, zeg!
 
Hey boys -

Bestaat Martinair nog ? maken ze winst? geen Europa vliegen meer toch? enkel ICA en cargo? wat zijn de toekomst plannen ??

Als jullie van die MD11 af willen staan ze in Memphis (FedEx) en Louisville (UPS) ongetwijfeld in de handjes te knijpen om ze over te kopen....
 
Hey boys -

Bestaat Martinair nog ?

Yep, al vijftig jaar en nog steeds.

maken ze winst?

Nope, 68.9 miljoen verlies over 2007

geen Europa vliegen meer toch?

Correct, geen IT's meer

enkel ICA en cargo?

Yep

wat zijn de toekomst plannen ??

Groeien, zowel pax als cargo uitbreiden naar 10 units

Als jullie van die MD11 af willen staan ze in Memphis (FedEx) en Louisville (UPS) ongetwijfeld in de handjes te knijpen om ze over te kopen

Voorlopig blijft de MAC met MD-11s in NL doorvliegen (planning is 2x Pax en 5x Cargo voor 2009).
 
Last edited:
Ehmmm...? 5xMD11?....

7xMD11! (MCP,MCY,MCU,MCR,MCS,MCW,MCT)
4xB747
6XB767 (waar van er een uitgaat in sept.)

cheers
 
Weten jullie welke registratie van de MD-11's van MP weer PAX wordt, en inderdaad is er een MD-11 einige toestel (PH-MCP) alleen Martinair op de romp is geverfd, zonder bijvoegsel dat letters CARGO bij staat. Maar ze werden toch door Finnair Technics gestript en is alleen voor de cargo-divisie gebruikt.
 
hoi Berven inderdaad deze heeft een zg tube ondergaan en het is idd niet logisch maar mp zegt dat ze problemen met de lease maatschappij hebben nu over de tube op ander kisten dus is dit in de koelkast gezet ! MD 11 pax daar geloof ik niet in , dit is vooral te duur .
 
Ace, daar heb ik geen idee van. American Airlines heeft nu paar 767's met Winglets in haar vloot. Echter is nog veel vage geruchten gaande rondom Martinair. Iedereen praat door elkaar heen en directie houdt op een afstand zodat er geen nieuws wordt vermeld. Het zou best kunnen dat MP andere nieuwere 767's zoekt of niet? De 767's van MP is ongeveer 18-20 jaar oud en is nu echt veel aan onderhoud nodig gebleken. We weten dat ook MP verlies maakt, wat echter ook steeds minder geld om echt in nieuwe vliegtuigen inversteren.
 
Vliegt één 767 van AA rond met winglets voor de certificering, eind dit jaar is dat rond als het goed is. Ze zijn uitverkocht tot November 2009 volgens Flight Global. Ze maken 16 sets per maand. Je moet je natuurlijk wel even afvragen of het nog wel waard is om zo´n investering in de oudere MP 767´s te doen.

Ben benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren bij MP tussen nu en een jaar.
 
We hebben het over uitbreiden van cargo units
5x MD-11 (Cargo)
4x B747 BCF (Cargo)
1x B747 (KLM lease Cargo)

Wellicht begrijp ik het nu verkeerd dan?
Uitbreiden betekend toch vermeerderen tov het huidige aantal:
Het huidige is bij mijn weten nu:
7x MD11 Cargo
en 4x 744 Cargo, i
s bij elkaar 11 cargo kisten
, is dus meer als de uitbreiding naar 10....

Vandaar.....
 
2 van die 7 md 11 cargo worden toch pax.......

Dan is de uitbreiding toch de B744 van KLM???

Steef, die link had ik zelf uiteraard ook al gelegd :)

wat ik echter bedoel is dat het tenopzichte van de huidige situtatie betekend dat er 1 cargo-eenheid wordt ingeleverd.....

NKAWTG said:
wat zijn de toekomst plannen ??

Groeien, zowel pax als cargo uitbreiden naar 10 units

1 kist inleveren ten opzichte van de huidige situatie (waar de vraagsteller naar vroeg) Vind ik dus geen groei van de cargo-tak :)
 
Ahhhhhhhhhh op die fiets......................

Schrok anders van je rekenkundig vermogen hahahahahha

Groeten Steef
 
Ahhhhhhhhhh op die fiets......................

Schrok anders van je rekenkundig vermogen hahahahahha

Groeten Steef

Maak je daar maar niet druk om steef,dat zit wel goed :wink:

vlieg je eigenlijk nog wel eens? En zo ja, op de 767 of 737?
 
Last edited:
Back
Top