martinair

1 767 eruit, 2 MD11 in pax configuratie, is samen 7.....
Dat de MCJ eruit gaat is wel het meest voor de hand liggende lijkt me

Of er dan maar 5x MD11 voor Cargo overblijft of dat de uitgefaseerde van KLM naar MP gaan is me niet bekend


Ok, stel eens voor dat dit waar is, ik vraag me dan af welke nieuwe strategie hier aan ten grondslag ligt..
Ik zou me kunnen voorstellen dat de 2 MD-11 omgebouwd gaan worden om na de overname van MP door KLM de low yield carribean routes te gaan vliegen. Wellicht dat er weer businessclass ingebouwd kan gaan worden.
Misschien is dit wel een eis van de VNV. Het zou zo maar kunnen dat de MP vliegers horizontaal gaan instromen binnen de KLM (wat trouwens ook een gerucht is).
Daarnaast is de MD 11 op dit moment misschien per stoelkilometer wel goedkoper dan de oude B767.

MD11 vracht -2 vliegtuigen wordt gecompenseerd door nauw samen te werken met AF en KL (misschien integratie) en door optimalisatie van route netwerk een hoger rendement te halen.

Wie weet?
 
Gaat ook een gerucht dat de vrachtkisten van AF, CZ en KL gezamenlijk verder gaan onder de naam en kleuren van Martinair.. Dit ivm naamsbekendheid en de vele MPvracht bestemmingen!?

Lang leve Martinair :dozey:
 
lees net dit bericht en dat gaat MP toekomst worden PAX is en blijft een geld verslindende hobby !!

Air France-KLM en China Southern ambitieus met nieuwe vrachtcombi

24-07-2008

PARIJS - Fusiemaatschappij Air France-KLM wil samen met partner China Southern Airlines flink uitpakken op het gebied van vracht. De nieuwe vrachtcombi, een jointventure tussen de twee vliegbedrijven, moet in het voorjaar van 2010 per week 93 vluchten uitvoeren. Dat schrijft de Franse krant La Tribune donderdag (24 juli).

Volgens het zakelijke dagblad doet Air France-KLM een investering van 70 tot 75 miljoen euro in het samenwerkingsverband. Op het programma staan vluchten vanaf de Chinese luchthavens Tianjin, Shanghai en Kanton.

In augustus 2009 wil het vrachtbedrijf beschikken over tien vliegtuigen. Dat aantal moet oplopen tot twaalf vrachtvliegtuigen in juli 2010. De vrachtvervoerder gaat vliegen met Boeing 747-400F’s, 777-200F’s en A300-600F’s.

De jointventure tussen Air France-KLM en China Southern werd in juni van dit jaar officieel aangekondigd. Het Frans-Nederlandse bedrijf krijgt 25 procent aandelen in het nieuwe bedrijf, China Southern tekent voor de overige 75 procent.


Iedereen die dit leest snapt toch wel dat dit martinairs bestemming wordt na de overname ! die nu officieel is aangevraagd en ingewilligd wordt .
 
lees net dit bericht en dat gaat MP toekomst worden PAX is en blijft een geld verslindende hobby !!

Air France-KLM en China Southern ambitieus met nieuwe vrachtcombi

24-07-2008

PARIJS - Fusiemaatschappij Air France-KLM wil samen met partner China Southern Airlines flink uitpakken op het gebied van vracht. De nieuwe vrachtcombi, een jointventure tussen de twee vliegbedrijven, moet in het voorjaar van 2010 per week 93 vluchten uitvoeren. Dat schrijft de Franse krant La Tribune donderdag (24 juli).

Volgens het zakelijke dagblad doet Air France-KLM een investering van 70 tot 75 miljoen euro in het samenwerkingsverband. Op het programma staan vluchten vanaf de Chinese luchthavens Tianjin, Shanghai en Kanton.

In augustus 2009 wil het vrachtbedrijf beschikken over tien vliegtuigen. Dat aantal moet oplopen tot twaalf vrachtvliegtuigen in juli 2010. De vrachtvervoerder gaat vliegen met Boeing 747-400F’s, 777-200F’s en A300-600F’s.

De jointventure tussen Air France-KLM en China Southern werd in juni van dit jaar officieel aangekondigd. Het Frans-Nederlandse bedrijf krijgt 25 procent aandelen in het nieuwe bedrijf, China Southern tekent voor de overige 75 procent.


Iedereen die dit leest snapt toch wel dat dit martinairs bestemming wordt na de overname ! die nu officieel is aangevraagd en ingewilligd wordt .

:eek:fftopic: Waarom post je alles dubbel?
 
MP's groei, 1 vrachtmachine per jaar, reeds geaccodeerd. Passage naar 10 units.
Waarschijnlijkste "korte" termijn gedachte MD11 in passage. Gerucht, ook vanuit de KLM, de MD11's van de KLM.

25 Augustus weet iedereen wat meer !

Nu alle roddelaars weer, schiet maar raak.


Hmmm oke :dozey:

Hoeveel MD11s van de KLM hebben al die metamorphose gehad? Daar kun je misschien aan opmaken hoeveel MD11s van de KLM richting Martinair gaan.. Als het er inderdaad minimaal 2 stuks zijn klopt jou gerucht.
 
Nee... eerst wachten op de overnamen, dan weten we meer wat er echt gaat gebeuren. nu worden er geen beslissingen genomen.
er liggen op dit moment drie ideeen in de kast...
Kort geleden een praatje gehad van de grootte baas.
Ik verwacht dat 2 MD11s worden om gebouwt tot pax voor de zomer 2009.
Van de 4 tube-strips zijn er 2 in de hold gezet, met opzet voor eventueele ombouw...
MCJ gaat er in Okt. uit...

cheers
:)
 
MP's groei, 1 vrachtmachine per jaar, reeds geaccodeerd. Passage naar 10 units.
Waarschijnlijkste "korte" termijn gedachte MD11 in passage. Gerucht, ook vanuit de KLM, de MD11's van de KLM.

25 Augustus weet iedereen wat meer !

Nu alle roddelaars weer, schiet maar raak.

@Sjakie

roddelen in de dikke van dale:

"met genoegen praten over anderen, m.n. in ongunstige zin "

Ik zou zeggen "van gedachten wisselen" ipv raak schieten en roddelen
 
Even verder met gedachten wisselen:

Ik ben ervan overtuigd dat er een goed plan achter de overname van MP door KL zit.

Vracht:
MP vracht is aanvullend op de business en routes van KL en AF. Gaten in het netwerk, markt en klanten van KL/AF worden aangevuld door het netwerk en klanten van MP. Daarnaast is MP erg sterk in het day-to-day aanpassen van routes en schema's om ad hoc vracht opertunities te verzilveren.
Integratie van marketing en sales lijkt logisch.

Passage:
MP heeft als strategie (zie interviews) alleen renderende lange afstands vluchten te opereren waarbij de frequentie minimaal 5 p/w moet zijn (uiteraard 7 maal is de voorkeur) en zonder de zgn double-drops. Daardoor reeds is het netwerk reeds gesaneerd en dat zal zijn vervolg krijgen. Ik kan me niet voorstellen dat Toronto en Vancouver in het netwerk blijven volgend jaar zomer 2009 (voldoen niet m.i. aan de criteria).
Indien KL MP overneemt, zal er mijns inziens het bestemmingenpallet van MP op termijn uitgebreid worden, al dan niet met "KL" bestemmingen: bestemmingen met karaktereigenschappen: hoog leisure gehalte, hoog volume, low yield en weinig business. En uiteraard alles in codeshare met KL/AF.

Martinair zal als merk blijven bestaan denk ik, maar aan de kantoorkant zullen er veel activiteiten geintegreerd moeten worden, om tegen de laagste kosten te kunnen opereren met een hoogst mogelijk rendement.

Ten slotte, indien integratie van vele activiteiten een van de sleutels tot succes is, in hoeverre zullen de flightdivisions ook geintegreerd gaan worden? Ik ben er van overtuigd dat met de VNV allang hierover gesproken is. Dat het stil omtrent dit onderwerp is, begrijp ik. Maar het lijkt me wel logisch, bespaart kosten en biedt (met name MP) piloten de kans om door te stromen binnen de KL groep.
 
Even verder van gedachte wisselen, wat als Brussel nee zegt? Hoe groot is die kans, ik krijg hier de indruk dat dat waarschijnlijk niet zal gebeuren? Maar who knows.
 
in 2009 is KLM toch 100% frans bedrijf of niet ? verbeter mij als ik er naast zit hoor ! dan is de overname vanaf 01-01-2009 toch geen enkel probleem meer ?
 
Denk dat dat wel tot een klein relletje in vakbondsland zal gaan leiden als mp de kl routes gaat overnemen, cheap labour enzo.......
 
Back
Top