martinair

Easy rekent bv geen fuelcharge op bep lijnen om Vueling, SKyEurope en dat soort clubjes het genade schot te geven.

Als je iets verder zoekt, zie je dat easyJet op geen enkele route fuelcharges rekent..... Nooit gedaan ook.
Maar pricewar is er vast en zeker op bepaalde routes, echter is dat minder ongezond dan de beperkte Nederlandse markt waar iedereen dezelfde routes vliegt en er dus bijna 100% van de vluchten een pricewar is. Dat is niet vol te houden.....
 
Wordt dan toch nog leuk hier....had vernomen dat er geen enkele 330 zou komen vanwege te hoge lease kosten. Die zouden het dubbele zijn van de 76.
Iemand meer info?

grtz.
 
Leases A330

Leases A330

I can confirm lease prices are very high for A330/A340 at the moment as there is a high demand for these aircraft and no availability.

Delays in 787 deliveries have only made the situatuion worse.

Don't have any figures available.
 
2e kwartaal 2009 (2x).
3e 4e kwartaal 2010 (4x).

Nou weer 6 stuks 330's??? Weten ze het zelf nog wel hoeveel ze er aan willen huren? De ene keer lees je dat er 10 komen, dan weer 7 stuks en dan weer 6.
 
Nou weer 6 stuks 330's??? Weten ze het zelf nog wel hoeveel ze er aan willen huren? De ene keer lees je dat er 10 komen, dan weer 7 stuks en dan weer 6.

Wens is nog steeds 10 units.
Economische availability is natuurlijk een ander verhaal, zie de opmerking van 19 - 77.
 
76er is het wel definitief of die 330's komen, zijn ze al besteld? Want er wordt hier zelfs gesproken over wanneer en in welk Quartaal ze geleverd gaan worden....

Een andere vraag. Waarom zijn ze gestopt met de routes op Turkije? Want de bezettingsraad was altijd hoger dan 90% en dan kun je mij niet wijs maken dat die routes dan niet in het verleden winstgevend zijn geweest.
 
Mufty,

Bezettingsgraad en yield zijn twee heel verschillende dingen. MP (of beter gezegd KLM, nav rapport Sorensen) kwam tot de conclusie dat je met 3 airbusjes de "oorlog" niet wint. Nee, A330's zijn nog niet (definitief) besteld. Watch this space.................

Greetz,

:D Doc.
 
Ander gerucht!!

Ik hoorde in de wandelgangen, dat er nr 6 weggaat en dat deze winter met 5 gevlogen gaat worden?:confused:
 
1 767 eruit, 2 MD11 in pax configuratie, is samen 7.....
Dat de MCJ eruit gaat is wel het meest voor de hand liggende lijkt me

Of er dan maar 5x MD11 voor Cargo overblijft of dat de uitgefaseerde van KLM naar MP gaan is me niet bekend
 
Back
Top