martinair

Tailhookdriver
HTML:
Moeten de vliegers onderaan de lijst terwijl ze de beste kisten qua pay meenemen?
Laten we deze discussie eiegenlijk dus maar liever bij het VNV houden waar een inweefscenario al gereed ligt.

VNV heeft ervaring met inweefscenario's. Denk aan KLC/KLM. Nog steeds is er gedonder over. Dat gaat nooit meer gebeuren. Na KLC/KLM was er nog 1 zaak die enigszins vergelijkbaar was. KLC UK mannen en -vrouwen die achter in de rij aan konden sluiten of binnen de sterfhuisconstructie van KLC UK konden blijven. Kiezen of delen. Ik geloof niet in integratie van de senioriteitslijsten. En al helemaal niet met steun van de VNV, waarvan men afhankelijk is. Gaat een leuke discussie worden: Waarom MP-mensen wel inweven en HV mensen niet? Of en MP en HV mensen inweven. Of geen van beide. En wat te doen met mensen die zich thuis voelen in hun club en helemaal niet in willen weven? Het eind is zoek. Maar jij stelt dat er al een scenario klaarligt. Van wie? Van het bestuur of van een paar leden die een motie in willen dienen?
 
scenario

scenario

Ik had begrepen dat dit toendertijd bij de 1e poging zo gegaan is.
Maar ik hoop dat dit niet gebeurt voor iedereen beter, deze discussie is ook voor het VNV.
Hierbij laat ik het.
ik hoop voor iedereen het beste en verwacht dat ook.
Vlieg ze.
 
Tailhookdriver(leuke naam!) said:
Dus omdat KLM-AF heel graag en al heel lang MP wil hebben en gebruiken voor allerlei en daarom EU-passage bij MP geofferd wordt voor Brussel. MP de laaste jaren heel veel schulden heeft betaald om zeer aantrekkelijk te zijn voor hetgeen er nu gebeurt.

Zouden ze daadwerkelijke zo'n vooruitziende blik gehad hebben gehad? Misschien wel, maar ik acht het niet heel waarschijnlijk. MP heeft het ondanks verliezen nooit aan liquiditeit ontbroken, MP is voor AF/KLM peanuts.

Tailhookdriver said:
Moeten de vliegers onderaan de lijst terwijl ze de beste kisten qua pay meenemen?

Huh?

Tailhookdriver said:
Laten we deze discussie eiegenlijk dus maar liever bij het VNV houden waar een inweefscenario al gereed ligt.

Huh??!!

Tailhookdriver said:
En de MP vliegers zullen beter af zijn als 100% zuster/dochter van KLM-AF dan: geen geruzie en blijft ieders toekomstperspectief gelijk.

Huh???!!!
 
Misschien zijn er wel zakenmensen, met een goed plan, die nu een opening in de markt zien en een onafhankelijke nieuwe maatschappij starten in Nederland. Wel een heel moeilijke business, maar zullen ongetwijfeld ondernemers zijn die naar de mogelijkheid kijken. Hopelijk niks wazigs, maar gewoon 's een solide goeie club. Zou goed zijn en ook leuk. We wachten af.
 
AWOL, dat zou best heel goed kunnen. Maar je bedoelt een bedrijf waar oud-medewerker van MP mogelijk de leiding geeft, is een van de kandidaten die een onafhankelijke maatschappij te starten. Hoe weet je dat het zou kunnen gebeuren? Of mogelijk ook oud-bestuurders van Air Holland 1 en 2.
 
Berven,

dat er mensen bij betrokken zullen zijn die enige ervaring in de luchtvaart hebben zou een logische gedachte zijn. Of dat Martinair mensen zijn? Ik weet ook niet of dat gaat gebeuren, maar zou me niet verbazen als er over niet al te lange tijd een nieuwe maatschappij zou starten in Nederland. Lijkt me markt genoeg voor, als ze alles maar goed op een rijtje hebben zal dat best lukken. Laten we hopen dat er geen Air Holland 1 en 2 mensen bij betrokken worden. Een hele nieuwe aanpak lijkt me beter dan werken met mensen die al 2 of 3 keer hebben laten zien hoe het niet moet, maar er toch meer door blijven gaan.

AWOL
 
Ik ben er niet van overtuigd dat er 1-2-3 een nieuwe airline opgericht gaat worden.
Er zijn in ieder geval genoeg voorbeelden hoe het niet moet en wat de valkuilen zijn.
Ik denk dat een nieuwe airline alleen kan slagen indien het schaalgrootte kan creeeren, juiste strategie kiest, tegen lagen kosten kan opereren en voldoende produktiviteit in de zomer en in de winter kan creeeren.
Ik heb begrepen dat de schaarste aan juiste slots een probleem kan zijn om op Amsterdam tot een volwaardige airline te kunnen uitgroeien.
Maar goed, we will see
 
Waarschijnlijk pas wanneer Brussel het niet toestaat MP voor 100% bij AF-KLM te komen, dan zullen de eventuele investeerders een kans hebben. Tot die tijd lijkt mij deze zeer gering.

Just my 2 cents, PD
 
Wat er ook gebeurt er komen zeer waarschijnlijk een hoop vliegers op straat te staan, en wat te denken van de mensen die op het kantoor en in de cabine werken.
Dat er dan nog mensen zijn die zich druk maken om een paar instructeurs van de vliegschool. Die school wordt wel over genomen en die paar instructeurs komen wel weer aan de bak bij de nieuwe school. Maar al die andere mensen zullen niet direct ander werk hebben hoe goed de markt ook is voor vliegers en ander luchtvaart gerelateerd personeel. Allerlei sollicitaties etc, ben je zo 4-6 maanden verder.

Succes werknemers van MP met alle onzekerheid de komende tijd.

Rob.
 
Robbie,

Wat een leuk stukje!
Goed onderbouwd, fijne zinsstructuur.
Ook de verhaal opbouw en de rode draad zijn van uitmuntende
kwaliteit!
 
Plan AF-KLM kan (waarschijnlijk) de prullenbak in:

Van Luchtvaartnieuws:

BRUSSEL - Eurocommissaris Neelie Kroes van Mededinging blokkeert waarschijnlijk de overname van een afgeslankt Martinair door Air France-KLM. Dat schrijft Arnold Burlage in de Telegraaf. Door de overname zou KLM een te groot marktaandeel krijgen in Nederland. Eerder wees Kroes ook al een overname van Aer Lingus door Ryanair af.

Als Martinair door Air France-KLM zou worden overgenomen krijgt de luchtvaartgroep, dat ook al transavia.com in handen heeft, een marktaandeel van bijna tachtig procent. De enige andere Nederlandse vakantievervoerder is Arkefly. Die maatschappij valt echter onder reisconcern TUI, hetgeen het voor andere touroperators niet aantrekkelijk maakt om met Arkefly in zee te gaan.

Een eventuele optie zou Air Berlin-LTU zijn, dat nu al vanaf Duitse luchthavens in de grensstreek Nederlandse reizigers vervoert.

Next...
 
Hierbij het volledige artikel van onze showbizzreporter AB:

30 Jun 07, 11:04
door Arnold Burlage
AMSTERDAM (DFT) - De kansen dat Air France KLM een afgeslankt Martinair in bezit krijgt zijn met het kordate optreden van Eurocommissaris Neelie Kroes afgelopen week geminimaliseerd. De ’concurrentie’commissaris verbood de prijsvechter Ryanair om de Ierse luchtvaartmaatschappij Aer Lingus over te nemen, omdat daarmee een te dominante positie zou ontstaan.

Luchtvaartexperts menen dat voor ons land dezelfde situatie zou gelden als de KLM naast het al bestaande belang in Transavia.com (100%) ook de scepter over Martinair zou zwaaien.
De aandeelhouders van Martinair – KLM 50% en Maersk 50% – hebben vorige week aangekondigd wel brood te zien in een volledig opgaan in Air France KLM. Inmiddels zijn vanuit de reissector en een consortium dat Martinair buiten de KLM om wil overnemen, alarmsignalen – zogenaamde prenotificaties – gestuurd aan de EUconcurrentieautoriteiten in Brussel en de mededingingsautoriteit NMa in ons eigen land.
Uit onderzoek van het consortium blijkt naast een dreigend monopolie een groot aantal overlappingen.
Op vrijwel op álle bestemmingen van Martinair naar de Middellandse Zee vliegt ook Transavia, soms KLM en soms zowel Transavia als KLM. Op slechts een of twee bestemmingen vliegt alleen Martinair.
Er is dikwijls overlap met ArkeFly, de maatschappij van TUI (10% marktaandeel), hetgeen enige keuze suggereert, maar die bestaat niet voor reisorganisaties die niet tot het TUI-concern behoren. „Niemand spekt nu eenmaal graag de kas van de concurrent...”
Buitenlandse maatschappijen – slechts 10% van de markt – geven wel wat keuze, maar reissector en publiek hebben daarentegen na een reeks incidenten hun bedenkingen.
Martinair-topman Arie Verberk heeft vorige week na de aangekondigde maatregelen van de aandeelhouders in zijn uitleg aan het personeel gedwongen ontslagen niet uitgesloten. De FNV noemde zelfs het verdwijnen van 650 banen. In andere prognoses wordt uitgegaan van 500 à 1000 arbeidsplaatsen.



Je reinste onzin wat er in het bovenstaande artikel wordt vermeld. De "experts" geven als argument dat HV en MP teveel overlappende bestemmingen rond de Middenlandse Zee zullen hebben. Zijn ze soms vergeten dat MP in een persbericht heeft laten weten dat de Europa vloot (A320) bij MP gaat verdwijnen? Dit dient JUIST te gebeuren vanwege de bovengenoemde reden. Tevens blijkt het zo te zijn dat Neelie Kroes helemaal niet MAG oordelen ivm met deze overname vanwege haar oude banden die ze met Nedloyd heeft.

Stemmingmakerij van de hoogste orde. Artikel gebaseerd op aannames, feiten ontbreken. Afwachten, en kijken wat de commissie daadwerkelijk gaat oordelen.

Greetz,

Doc.
 
:passed: als je al leest het woord WAARSCHIJNLIJK en de naam A.B. dan geloof ik het direct!:stapelge:...

Dat het lastig gaat worden lijkt mij duidelijk want ryanair heeft ook problemen met de overname van aerlingus. neem aan dat de grootte goden van KLM en MP wel hun huiswerk hebben gedaan voor dat er men hier aan begonnen is...
we gaan het meemaken.

cheers
 
Dit stukje van AB slaat helemaal nergens op.

Suggestief, niet onderbouwd en vaak zelfs tegenstrijdig.

Er staat opeens los in dat Air Berlin de IT vluchten wil
overnemen. Dus er zijn wel mogelijkheden buiten
Transavia! Hij zei eerst van niet!

Kan ook nergens een quote van Kroes vinden over
Martinair. Alleen over Ryanair. En ja die zaken lijken ook
zooooo op elkaar...

Wat Martinair doet is juist marktwerking. Gewoon de
contracten terug geven aan de markt en zoek het maar uit.

Wat nou als Martinair nou niet naar de KLM zouden gaan maar wel
de Europa vluchten opheffen? Dan kunnen ze toch ook
moeilijk naar Brussel of de NMa toe dat ze het niet leuk
vinden? Wordt gewoon een product minder geleverd.

Volgens mij is AB de buikspreker van een afgezeken
touroperator.
 
Back
Top