martinair

Inderdaad, laat ze maar lullen hoor 76-er.
Wij weten wel beter!!!
(krijgen volgend jaar niet voor niks een een nieuw uniform, toch!)
 
Inderdaad, laat ze maar lullen hoor 76-er.
Wij weten wel beter!!!
(krijgen volgend jaar niet voor niks een een nieuw uniform, toch!)

Waarom als ik vragen mag en wat zijn de verschillen t.o.v het oude uniform?
 
Passage MP is vlg mij ook al aan t integreren bij AF-KLM.
MP vliegt op Cur en PMB in "keiharde concurrentie" met de KLM waardoor KLM
geschrokken 11 inzet ipv 74's.
Hoe doorzichtig kan t zijn.
Je kan er op gaan wachten dat binnenkort MP ook snoeihard gaat concureren op
Aruba en Bonaire.

:D :D :D
 
Waarom als ik vragen mag en wat zijn de verschillen t.o.v het oude uniform?

Omdat passage nog niet eens zo dramatisch draait als iedereen denkt!
zeker als je het vergelijkt met de concurrentie!
(De laatste weken zitten de vluchten trouwens weer behoorlijk vol!)

De huidige uniformen zijn gewoon een beetje verouderd en aan vervanging toe. (als het goed is hebben we eind 2007 allemaal nieuwe uniformen. Zowel cabine- als flightcrew)

-Birdmare dream on!:kiss:
 
Als jullie het verhaaltje nu goed lezen kan KLM/AF MP niet overnemen...
Dan bestaat er de kans dat KLM/AF een monopolie positie krijgen hier in NL en dat mag niet volgens de EU regeltjes...

Heb vorige week toevallig nog een gesprek gehad met de grootte man van MP, de Hr. Verberk en heb deze de kwestie ook ff voorgelegd en deze wees het hele verhaal meteen van de hand. geen haar op zn hoofd die er aan denkt om MP op te splitsen, plus dat de EU het niet toe staat.

Dat er potentiele overnamen kandidaten zijn voor MP is bij meen en geen al bekent. zo zou ook een grootte carier uit asie belangsteling hebben voor de aandelen van mearsk, maar aangezien dat de overige 50% is, laat deze ook voorlopig verstek gaan..

cheerios!:radar:
 
Dat KLM graag de vracht van MP wil integreren is oud nieuws. Diverse plannen schijnbaar geweest maar nooit uitgevoerd wegens geen toestemming EU i.v.m. monopolie positie op de NL-markt.p

Ik denk dat de EU haar beleid aan het veranderen is. Europa wordt tegenwoordig gezien als 1 grote markt. De EU maakt nu bilaterale luchtvaartovereenkomsten als EU zijnde met diverse landen in de gehele wereld (zie USA_EU verdrag, open verdrag met Marokko, etc..). In genoemde voorbeelden kan dus zo maar een Deense luchtvaartmaatschappij van AMS naar MArokko vliegen.

KLM weet dat ook en gooit nu wat persberichten cq uitspraken de wereld in. Dit doen ze niet zo maar. Air France en KLM doen niet zo maar wat. Daar zit visie en beleid achter (zie de actuele financiele resultaten).

De CEO van MP zal nooit zo maar roepen tegen het personeel dat MP ophoudt te bestaan en dat vracht naar de KLM gaat. Krijgt ie hoop onrust in het bedrijf. Maar hoe harder hij gaat roepen, hoe ........
En Maersk?????? Wat willen zij...

By the way. Ryanair wil Air Lingus overnemen. Dit betekent een 100% monopolie positie in de Ierse markt. Maar de EU staat hier niet negatief tegenover.


Dus ....
 
Het doet mij denken aan C1000 die meeging in de supermarktoorlog tegen AH.... . Niets voor niets zijn daar bestuurders opgestapt.... Ik wens de wijze heren dan ook veel sterkte toe in de te nemen beslissingen...:cool:
 
He
deze topic krijgt toch een vervolg. Toch een aantal mensen die het rechte eind eind hadden.
MP directie blijft zich verzetten, maar tje, als de twee aandeelhouders het willen, dan gebeurt het ook. Maersk wil er van af, en KLM wil synergie.
wordt spannend voor MP.

volledig artikel telegraaf :
SCHIPHOL – De toekomst van Martinair gaat op de schop. De KLM-top heeft interesse in overname van Martinair, liefst alleen de luchtvrachtactiviteiten, de meest waardevolle divisie van de maatschappij. De Martinairaandeelhouders KLM (50%) en Maersk (50%) willen binnen zes weken een advies op tafel hebben.
Het onverwachte besluit om na een jarenlange status-quo nu op korte termijn een besluit over de toekomst van Martinair te vellen, is deze week genomen tijdens een vertrouwelijke vergadering van de raad van commissarissen. De Martinair-directie heeft dat nieuws in een bulletin voor de medewerkers zelf naar buiten gebracht.
De aandeelhouders van Martinair moeten nu om de tafel om de waarde van de maatschappij te bepalen. Na een akkoord over de waarde moet voor een overname door KLM een goedkeuringsverzoek bij de Europese Commissie in Brussel worden ingediend.
Een eerdere poging van KLM om Martinair in bezit te krijgen, werd ingetrokken nadat bleek dat geen goedkeuring zou worden verleend. Een verzoek is dus nooit officieel afgewezen. Het maakt een nieuwe poging kansrijk nu ook de marktomstandigheden zijn veranderd, menen KLM-officials.
De conclusies die de Martinair-directie aan het onderzoek verbindt, staan haaks op de opvattingen binnen de KLM-top. „Het directie- en managementteam gaat ervan uit dat een geïntegreerd Martinair (vracht en passage) de meest voor de hand liggende uitkomst van het onderzoek zal zijn. Dat zal de aandeelhouders ertoe brengen om voorstellen van de directie tot toekomstige modernisering en/of uitbreiding van de vloot te realiseren”, stelt de Martinair-leiding.

Over de reden voor het onderzoek, uit te voeren door twee functionarissen van KLM en Maersk en een onafhankelijke voorzitter, wordt uitgelegd: „De situatie op het aandeelhoudersfront van Martinair is nu al jaren hetzelfde. Maersk wil af van de aandelen van de luchtvaartmaatschappij Martinair. Het ontbreekt echter al jaren aan een geschikte koper.”
De Martinair-directie vervolgt de uitleg: „De KLM zou die koper graag willen zijn, maar mag dat niet van de Europese autoriteiten in Brussel. Daarmee is er voor Martinair een bepaald evenwicht ontstaan, wel een met tegengestelde aandeelhoudersbelangen. Dat maakt het moeilijk een gezamenlijke strategie voor Martinair neer te zetten, die tot in de (verre) toekomst toereikend zal zijn.”
 
Last edited:
Het worden gewoon Goeie Tijden of Slechte Tijden bij de MAC....
Misschien dat de passage kan aansluiten bij TFL dan hoeft er ook geen concurrente meer te bestaan op de intercontinentale routes...:rt: gezellig TUI met COOK en OAD in een vliegtuig....
 
Onderzoek

Onderzoek

Voorlopig is het alleen een onderzoek in opdracht van de aandeelhouders.
1x KLM, 1x Maersk en 1x een onafhankelijke onderzoeker. Uiteindelijk zal de positie en marktwaarde voor de aandeelhouders het belangrijkste zijn en een strategie bepaald moeten worden voor de toekomst; investeren of juist niet.

just my 2 cents.....
 
Ben benieuwd wie die speciale vergadering geinitieerd heeft. KLM, Maersk of beide. Als het beide is, dan zal de uitkomst reeds bepaald zijn. Maersk van de aandelen af, KLM wil ........ inide de geval de vr.....
Twee hoofd vragen zullen zijn: Waar blijft passage (klm of verkopen) en keurt de EU het eea goed.

Opvallend is trouwens wel hoe weing reacties er zijn op deze topic. Me dunkt dat dit ene persbericht nog wel zou kunnen betekenen voor MP in de toekomst...
 
Denk dat er ook weinig over te zeggen valt, ik zie ook wel wat pax routes die klm zou willen overnemen (miami, orlando bv.). Als je het AF groep wijd bekijkt zie je dat AF zelf ook wel redelijk wat pure vakantiebestemmingen vliegt, dus misschien willen zij de passage afdeling van mp er ook wel bij hebben, laten we het hopen voor eenieder die daar werkzaam is!
 
Juist, speculaties, zoals veel meer threads hier op het forum en daar is het forum toch ook een klein beetje voor! ;) So lets continue..

MP blijft vechte voor zijn eigen status, maar hoelang ze dit nog gaan volhouden, dat lijkt me ook duidelijk.
In hoevere heeft AF de vinger nu in de pap bij KLM, diep das duidelijk, dus wat kan AF beslissen over de overname...? word hier alleen maar gesproken over KLM/mearsk...
En wat de EU betreft..ach, als het allemaal om geld draai he...

Gokje; eind conclusie, MP volle dochter KLM, vracht word zo zoetjes aan KLMcargo en pax (hopefully) onder de volledige supervisie van de KLM/AF onder de eigenaam MP. maar denk wel met een tijdsduur van enkele jaartjes of minder...

cheers
 
Speculaties is een verkeerd woord. Scenario's zou ik het willen noemen.

@surfrules
AF heeft KLM volledig overgenomen en de KLM is een werkmaatschappij van AF. KLM heeft als werkmaatschappij 50% van de aandelen van MP (en 100% van HV). AF heeft wel degelijk iets te vertellen, zeker bij overname's en/of verkoop van bedrijfsonderdelen.

Ik ben er van overtuigd dat strategisch eea allang bedacht is en welk scenario het moet worden.
Wie is eigenlijk die onafhankelijke voorzitter???

Als KLM de vracht overneemt en de renderende (of strategisch belangrijke) IVA routes, waar blijft dan de rest??? Gaat niet in rook op denk ik. Kan me niet voorstellen dat KLM de charterproduktie overneemt van MP.
 
Back
Top