Dit slaat toch helemaal nergens op

Zo vaak lees ik hier: "Die mensen doen ook maar hun werk" of "ze krijgen het van hun superieuren te horen"

In mijn ogen lijkt dat verdacht veel, op "ich habe es nicht gewusst..."van 60 jaar geleden.:eek:

Kom niet aan met die onzin, die mensen van de beveiliging zouden ook gewoon reeel na moeten kunnen denken, alhoewel enig intellect bij sommigen niet te bespeuren valt...
 
49015 said:
CRM voor beveiligers :)
Als je als beveiliger elke dag geconfronteerd wordt door mensen die het beter denken te weten dan jij (ik heb een beiltje in m'n cockpit jadajadajada), dan kan ik me enigszins voorstellen dat je het niet meer zo nauw neemt met de CRM.


Enfin, waarom worden vliegers ook gecheckt?
-Omdat ze misschien nepperds zijn.
-Omdat ze misschien ongedwongen iets mee nemen voor een echte boef.
-Omdat je zeker de cabin crew wilt checken, zie bovenstaande redenen.
-Verzin verder maar wat, is niet moeilijk.

Geen superredenen, but it works for me.

Filosofischere vraag zou zijn: waarom wordt het securitypersoneel zelf ook gecheckt?

Je kunt het deze mensen ook helemaal niet kwalijk nemen. Die maken liever niet je tas open of betasten je bezweten lichaam. Zij worden ook weer gecontroleerd, of ze hun werk goed doen, door de vrienden van de KMar.

Sommige hebben ook wel door dat het voor een deel onzinnig is wat ze doen. Een terrorist hou je echt op SPL of op een andere luchthaven niet meer tegen. Als je niet achter hun plannen bent voordat zij de luchthaven betreden, ben je al te laat.

Het security persooneel wordt ook zelf gecontroleerd, door hun eigen collega's.

Al deze beperkingen die ons allen nu worden opgelegd houden deze lui echt niet tegen. Het is alleen maar ass covering. Als het dan toch mis gaat kunnen de regeringen zeggen "We hebben alles gedaan wat we konden doen". Want als het mis gaat en deze maatregelen waren niet genomen, had iedereen weer gezegd, waaronder ook Jetblast Rules"waarom zijn er geen maatregelen genomen" . Mijn antwoord hierop is "omdat dat niet gewerkt had" De enige manier om deze mensen voor te zijn en te blijven, is goede inlichtingen. Op die manier zijn ze ook achter deze mogelijke aanslag gekomen.

Grtz Mike5
 
He Jetblast, ken je de betekenis en filosofie van SOP's?.

Zo NIET: dan kan ik je domme en verwaande reactie bergrijpen. Echter hoor je dan niet in een cockpit thuis..

Zo JA: dan zul je wel begrijpen dat beveiligingsmedewerkers net zoals wij, van hogerhand bepaalde instructies/procedures opgelegd krijgen die zij dienen uit te voeren. Dat is hun werk en daar worden ze voor betaald.
Als zij vervolgens hun instructies anders gaan uitvoeren of niet doen; omdat bv iemand in een pilotenpakje deze maar onzin vind; dreigt voor deze persoon ontslag omdat hij zijn werk niet goed doet.
Ik neem aan dat jij ook niet zomaar een procedure in de cockpit gaat veranderen omdat bv een captain deze maar onzin vindt, of ben je bang dat je dan ook in jouw rijtje beland van "ich habe es nicht gewusst..."van 60 jaar geleden

Kortom, respecteer die mensen en laat ze gewoon hun werk doen. Zodra zij (hopelijk snel) weer te horen krijgen dat er weer andere/soepelere regels gelden voor airline crew, dan zul je dat snel genoeg merken. Het gezeik van onwetende passagiers is al erg genoeg, dus dat van jou kunnen ze missen als kiespijn.
 
Last edited:
Mijn vraag: volgens de media berichten hebben ze de hele bende opgerold voordat ze in actie kwamen. Dan is er toch geen risico meer? Waarom dan in een keer deze maatregelen? Vloeibare explosieven zijn in het verleden reeds gebruikt, waarom zijn dit soort maatregelen dan niet reeds vroeger ingevoerd als het zo'n grote bedreiging is?
 
metrodriver said:
Mijn vraag: volgens de media berichten hebben ze de hele bende opgerold voordat ze in actie kwamen. Dan is er toch geen risico meer? Waarom dan in een keer deze maatregelen? Vloeibare explosieven zijn in het verleden reeds gebruikt, waarom zijn dit soort maatregelen dan niet reeds vroeger ingevoerd als het zo'n grote bedreiging is?

Omdat er misschien nog meer geheime cellen zijn die niet opgepakt zijn?!

't is maar een speculatie...
 
180backtrack said:
He Jetblast, ken je de betekenis en filosofie van SOP's?.

Zo NIET: dan kan ik je domme en verwaande reactie bergrijpen. Echter hoor je dan niet in een cockpit thuis..
.

Hallo zeg .. :bwah: .. Dit is nu echt een genuanceerde uitspraak die je van een beroepsvlieger mag verwachten.

180backtrack said:
Zo JA: dan zul je wel begrijpen dat beveiligingsmedewerkers net zoals wij, van hogerhand bepaalde instructies/procedures opgelegd krijgen die zij dienen uit te voeren. Dat is hun werk en daar worden ze voor betaald.
Als zij vervolgens hun instructies anders gaan uitvoeren of niet doen; omdat bv iemand in een pilotenpakje deze maar onzin vind; dreigt voor deze persoon ontslag omdat hij zijn werk niet goed doet.
Ik neem aan dat jij ook niet zomaar een procedure in de cockpit gaat veranderen omdat bv een captain deze maar onzin vindt, of ben je bang dat je dan ook in jouw rijtje beland van "ich habe es nicht gewusst..."van 60 jaar geleden.


Een vlieger in een pilotenpakje is denk ik niet zomaar iemand in een pakje. Dat mag arrogant klinken maar daar hebben we allemaal een beetje te lang voor geleerd. De vergelijking met een beveiligingsmedewerker gaat dus mijns inziens niet helemaal op.

180backtrack said:
Kortom, respecteer die mensen en laat ze gewoon hun werk doen. Zodra zij (hopelijk snel) weer te horen krijgen dat er weer andere/soepelere regels gelden voor airline crew, dan zul je dat snel genoeg merken. Het gezeik van onwetende passagiers is al erg genoeg, dus dat van jou kunnen ze missen als kiespijn.

Het gaat niet zozeer over respect maar over een klein beetje common sense. Maar misschien mag je dat ook niet verwachten. Begrijp me niet verkeerd. Ik ben absoluut een voorstander van SOP's en handhaving daarvan. Maar een vingertje over het wel of niet in cockpit thuis horen in vergelijking met een beveiliginsbeambte die zijn werk (misschien een beetje overijverig) doet? Dat gaat een beetje ver denk ik....

Cheers
 
Dan heb ik trouwens liever een beveiligingsbeambte die z'n werk overeiverig doet dan dat Ali-baba en z'n 40 kapers in ééns achterin zitten :)
 
424.gif
 
hey 180backtrack,

wat een aanval plaats jij me daar zeg :eek:

Viper heeft mijn reactie wel begrepen, ik heb het juist over een beetje common sense. Juist dat beetje wordt vaak vergeten. SOP's zijn natuurlijk onmisbaar, maar geef toe: een beetje common sense, ook in een cockpit, is een goede zaak, of blijf jij je altijd voor 100% achter de SOP's verschuilen?

Ennuh, jouw posts getuigen gelukkig wel van een grote hoeveelheid bescheidenheid en intellect :rolleyes:
 
Het gaat erom dat sommige mensen bij de beveiliging (er lopen er ook genoeg die dat niet hebben) genoeg common sense hebben. Maar ook zij kunnen niet afwijken omdat ze dan hun baan verliezen. Ik erger me ook aan al die opgeklopte beveiliging. Daarbij maken de strengere maatregelen naar mijn idee het nauwelijks veiliger. Maar ik uit mijn frustratie niet tegen de mensen die de regels uitvoeren en gewoon hun werk staan te doen. Ook al nemen ze mij 400ste nagelschaartje van dit jaar in beslag. Dan knip ik mijn nagels wel met die hakbijl achter me. :grijns: Maar dat maakt die beveiligingsbeambte weer geen ruk uit. Als hij mij ermee doorlaat en de marechaussee dat ziet is het hij die ander werk mag zoeken. Zij hebben geen vrijheid in hoe ze die regels moeten toepassen, hoe vervelend dat ook is voor ons.

Dat sommige niet de socialenvaardigheden bezitten omdat ons duidelijk te maken is jammer. Maar er lopen ook genoeg piloten rond die deze socialenvaardigheid helaas ook missen.

Grtz Mike5
 
He Jetblast, ik kon toch echt weinig common sense in je eerste reply ontdekken, Met name je bewering: In mijn ogen lijkt dat verdacht veel, op "ich habe es nicht gewusst..."van 60 jaar geleden. had ik zo mijn bedenkingen. Dat ik daarom ook niet je goede bedoelingen begreep, zal idd wel te maken hebben met mijn intellectuele niveau. Ik moet het hier dan ook hebben van mijn bescheidenheid :angel: .

Als laatste, voor diegenen die zich echt storen aan de (overdreven) ijverheid van de beveiliging of de genomen maatregelen en een confrontatie met bij het poortje niet uit de weg gaan; ga naar de film 'United 93', zeer aangrijpend en misschien kijk je dan weer wat anders tegen de zaken aan.

Ik beweer trouwens niet dat met de huidige maatregelen herhaling te voorkomen is, maar laten we er tenminste alles aan doen om de kans hierop zo klein mogelijk te maken. Helaas betekent dat inleveren van een hoop vrijheid..
 
180backtrack said:
Als laatste, voor diegenen die zich echt storen aan de (overdreven) ijverheid van de beveiliging of de genomen maatregelen en een confrontatie met bij het poortje niet uit de weg gaan; ga naar de film 'United 93', zeer aangrijpend en misschien kijk je dan weer wat anders tegen de zaken aan.

Ik ben er een tijdje geleden ook naar toe geweest. Zeer realistisch uitgevoerd, blijkt ook wel uit de cast; alle verkeersleiders in de film zijn dat ook in het echt (geen acteurs dus). Verder zijn tijdens de opnames de acteurs van de pax en de terroristen gescheiden gebleven, zodat het realistischer werd. Echt de moeite waard voor de vliegers en atc'ers onder ons...;)
 
Tja, in Hollywood wordt de geschiedenis geschreven.

Grappig is natuurlijk wel weer dat om de Amerikanen een gevoel van veiligheid te gevn na 9-11 de National Guard op alle vliegvelden aanwezig was, met camouflage pakken en machinegeweren.


Zonder echte kogels vanzelfsprekend, want deze aardige jongens zouden wel eens per ongeluk kunnen gaan schieten of ontwapend worden door een echte terrorist.

Na veel strijd in de V.S. mag de crew daar dan wel weer een pistool meenemen, zelfverdediging is er in de grondwet verankerd, maar door de poortjes krijgen lukt bijna weer niet.

En ja ik heb er ook grote moeite mee dat dat rechten van de crew zo geschonden worden. Mijn idee zou zijn; roep de supervisor erbij of diens hoofd.
Deze zijn mogelijk wel redelijker en kunnen eerder het absurde van een maatregel inzien. Stinkende captain, bah, misschien dat daardoor die 73 naast de polderbaan kwam....

Moet altijd wel weer lachen als ik m'n flightbag met zakmes door de scanner moet halen.

F.
 
180backtrack said:
Helaas betekent dat inleveren van een hoop vrijheid..

En laat dat nou precies zijn wat de terroristen willen. Tadaaaa.... Geen explosies en toch gewonnen.
Dit draait allemaal om de westerse normen en waarden, democratie etc die ze de nek om willen draaien.
Sinds 9/11 wordt alle vrijheid minder en minder (vooral in de gehate VS en UK). Dus laten we de terroristen winnen, hoewel we onszelf voorhouden dat we ze voorblijven.

Op tijdelijke basis (acute drijging, misschien lopen er nog een paar rond) is dit misschien gepast maar die knee-jerk reacties voor langere tijd zijn dat niet.
 
Back
Top