CTC ATP

das vervelend voor je. En een auto'tje huren dan? Hoeft ook niet zo duur te zijn. Misschien kan dat bij jet2 ook direct. (kan bij easyjet wel)
 
FASE 4 Here I COME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :yeehaa: :yeehaa: :yeehaa:

Bedankt iedereen!!!!
Met name:
KONING LUCHT
SKYDIVER
FOKKERTJE
JESTER
SANDERTJE
 
I couldn't agree more. Zeker GM je bent al weer even bezig met solliciteren! Gefeliciteerd... Nu nog ronde 4 en als dat lukt ziet je wereld er opeens een stuk anders uit. :grijns:
 
Bedankt iedereen !!!!!! :D

Ik ga binnenkort bij Flightware mijn ME/IR weer verlengen en zal dan ook meteen wat uurtjes inplannen om mijn basic IR te oefenen in de sim. Fase 4 heb ik pas in mei.

FASE 3

8:30
We moesten ons melden tussen 8:30-9:00 in Bournemouth. We waren met z'n achten. 3 uit de UK 1 Deen 1 Zweed 1 uit Frankrijk 1 spanjaard en 1 Nederlander (4 ATP-ers en 4 Cadetten). We mochten allemaal in de wachtruimte wachten waar ook een koffie-automaat stond en koekjes en kitkat op tafel lag.

9:15
We werden voorgesteld aan de assesors (2 vrouwen en 2 mannen allemaal ex-BA) allemaal hardstikke aardige lui en spontaan. Daarna moesten wij ons zelf gaan voorstellen. Ik had het toen over mijzelf, mijn huidige werk, hobbies, waarom ik bij CTC heb gesolliciteerd en waarom ik piloot wilde worden ook vertelde ik verder aan de groep wat voor soort persoon ik ben en wat ze van mij konden verwachten tijdens de assesment.

10:15
Group Excercise - Scottish Island

11:15
Group Excercise - Building Blocks
ERG LEUK!!!!! Ik heb enorm gelachen met de groep. We hebben uiteindelijk een driewielerige tractor gebouwd met vleugels, propellor met een enorme platform van voren. Na het bouwen keken we elkaar aan van .... WHAT THA FAK IS THAT :haha:

12:30 - 14:00
Interview
- Waarom wil je piloot worden
- Wat is je greatest achievement
- Hoe functioneer je in een team
- Geef voorbeelden van functioneren in team
- Ben je een follower of een leider
- Noem de setbacks in je leven en hoe heb je dat overwonnen?
- Wat zijn volgens jou goeie leider eigenschappen
- Heb jij die eigenschappen ook? Noem voorbeelden
- Wie is jou role-model van een goeie manager
- Ik zie dat je ook aan vrijwiligerswerk doe. Waarom?
- Wat doe je als je de CTC selectie niet haald.
- Wat zijn je goeie en slechte eigenschappen?
- Als jou beste vriend of vriendin hier aanwezig zou zijn. Wat voor goeie/slechte dingen zou hij/zij over jou vertellen?
- 3 woorden om jezelf te beschrijven.
- What type of people do you like / dislike?
- Hoe ga je om met conflicten

- Waarom is Easyjet zo succesvol?
- Easyjet is een Low-cost maatschappij. Waar besparen ze op?
- Wat voor commerciele/economische eigenschappen kan jij inbrengen bij Easyjet?
- Je bent vaak van huis als piloot en zal dus vele verjaardagen/feestdagen missen van vrienden en famillie. Hoe ga je hiermee om?
- Wat is belangrijker? Carriere of famille?
- Wat denk je bereikt te hebben na 5 jaar?
- Hoe ziet een dag uit als piloot?
- Wat moet je hebben voor een vlucht?
- Wie zijn onze partner airlines? en voor wie wil je gaan vliegen en waarom?
- Lees je in luchtvaartbladen? en welke? wat lees je dan?
- Vertel ons over de laatste nieuws in de luchtvaartwereld (gerelateerd aan UK).
- Ken je www.pprune.org? waarom lees je dat?
- Waarom ben je een goeie piloot?
- Jij vind dat je goed kan teamworken.. hoe ga je dit toepassen in de cockpit?
- Wat doe je als je in een cockpit zit met een captain die je niet mag?
- Ik zie dat je 2 keer bent gezakt voor het vak vliegtuigen en navigatie. Waarom?
- Wat deed je toen je gezakt was?

Er zijn nog meer vragen ... maar dit zijn de vragen die ik mij nog herriner

GM
 
Last edited:
GM, van harte. je zal veel plezier hebben in fase 4, waren vor mij 3 fantastische weken. Veel gelachen en natuurlijk ook veel geleerd.

1 tip voor fase 4 - de info die ze je een paar weken van te voren toesturen, goed doorlezen en LEER de checklist van de 737 (of de A320 als je je sim daarop doet)...

Succes voor over een paar maanden.

LuB :rt:
 
Is er soms iemand die nog recent geweest is, ik had graag geweten of de testen nog iets of wat hetzelfde zijn.

rgds
 
Hallo allemaal,

Ik ben uitgenodigd voor fase 2. De berichten welke in deze thread staan zijn allemaal wat verouderd. Weet iemand hoe het er nu voorstaat met dit programma en hoeveel mensen er in de pool zitten. Op pprune lees ik eigenlijk alleen maar negatieve verhalen. Alle info is welkom! Alvast bedankt!

Grtz
 
Bij mij ook ongeveer twee weken. Wanneer ga jij er heen? En weet jij wat meer over de holdingpool die ze hebben en of er wel uitstroom is?
 
Ik heb nog niet geboekt maar ik sta ingepland voor juli. Eerlijk gezegd weet ik niets van de holding pool. Met de huidige situatie neem ik aan dat ze voorlopig genoeg mensen hebben voor dit jaar.

Weet je toevallig de kosten van de AQC?

gr.
 
Ik heb ook nog niet geboekt maar kan ook nog geen datum boeken als ik inlog. De AQC kost 6800 euro, daar zit het verblijf bij in. Een hoop geld.
Op PPrune staan verhalen dat mensen al meer dan een jaar in de pool zitten. Daarbij krijgen Cadets ook nog eens voorrang op ATP kandidaten. Een hoop geld voor weinig zekerheid.

grtz
 
Zeker een hoop geld als je daarna nog de TQ moet betalen. In deze tijden vind ik het nogal riskant voo z'n riant bedrag.
 
Back
Top