Flightsimmen op de pc goed of niet??

Status
Not open for further replies.
Het zal zeker helpen als je weet hoe je de instrumenten moet lezen en ms flight simulator is daar een prima hulpmiddel bij. Het gaat hier niet om perfect te leren vliegen, maar om de basis van het vliegen: wat gebeurt er als ik m'n neus omhoog doe? Probeer het in flight simulator en je zult zien: neus omhoog -> kunstmatige horizon zal hoger gaan staan -> vertical speed indicator omhoog -> hoogtemeter omhoog -> snelheid omlaag. Zo kan je jezelf alvast heel veel vragen stellen en kijken hoe het vliegtuig reageert. Pak dan geen 747, maar een cessna 172 ofzo, dat lijkt nog een beetje op de frasca simulator van de KLS.

het jammere aan een joystick, is dat hij veelste gevoelig is bij een Cessna 172.
Althans dat is mijn mijn joystick(s) wel zo.
bij de 747 reageert hij wel goed.
maar bij de cessna is een tikkie al genoeg om een flinke bank te maken, en dat is niet echt fijn.
 
Net als in het echt dus:angel:

Je stuurt in principe met je duim en wijsvinger in een Single Engine, je houdt niet met je hele hand de yoke vast. Dan voel je ook meteen of de kist in trim is. Bij een kist met een stick kan je het beste je hand op je dijbeen laten rusten en dan hele kleine bewegingen met je been maken om te sturen. Zeker aerobatics kisten en sommige zweefkisten zijn heel erg gevoellig. Wellicht nog meer dan met jouw joystick.
 
Last edited:
En vergeet vooral de fighters niet, als iets gevoelig is is dat het wel, kramp in je vinger wordt volgens mij een drie-dubbele kurkentrekker :)
 
lijkt me niet echt fijn. hebben jullie daar last van?
Ik kan alleen niet de joystick tussen mijn dijbenen houden, want die staat op de modem.
 
...
Pirke: wat gebeurt er als ik m'n neus omhoog doe? Probeer het in flight simulator en je zult zien: neus omhoog -> kunstmatige horizon zal hoger gaan staan -> vertical speed indicator omhoog -> hoogtemeter omhoog -> snelheid omlaag.
...

De kunstmatige horizon zal toch lager gaan staan?
 
Het is maar hoe je het bekijkt, de horizon komt hoger (het bruine stuk gaat omlaag ja), jouw attitude is pitch up.
 
Ik snap hem...ik dacht dat je met kunstmatige horizon de 'de bol met de horizonstreep' bedoelde. Maar de stand is inderdaad hoger.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top