Flightsimmen op de pc goed of niet??

Status
Not open for further replies.
Alleen omdat ik mijn naam als FSXpiloot heb staan, spreekt dat jullie natuurlijk heel erg aan.
ik houd gewoon van het spel, omdat het mij een vrij gevoel geeft. Ik kan niet veel meer ervaring opdoen dan als passagier in een vliegtuig zitten.

O ja? je kunt toch gaan zweefvliegen........?? Duurt helemaal niet zolang hoor voordat je alleen de lucht in mag.
 
FSX,

Jij bent degene die mensen afzeikt. Eerst piloten in twijfel nemen, dan vraag je om die reacties. Normale, vriendelijke zinnen typen schijnt voor jou ook een probleem te zijn. Je enthousiasme is ver te zoeken. In plaats van 24 uur per dag FS spelen, kun je je ook bijvoorbeeld aanmelden voor zweefvliegen. Ik denk dat het eindbedrag net zoveel is als je FSX speelt, op een uitermate geschikte computer en ook nog eens allerlei uitbreidingen.

Voor het geval je hier een negatieve reactie van op uitmaakt, wat ik nu schrijf heeft te maken met de manier hoe jij je op dit forum presenteert. Doe daar eens wat aan. Respect moet je immers verdienen ;).

Cheers,

1296

EDIT: 777-200 was me net voor met zweefvliegen :D. Good job :biertje:

EDIT2: Voor de laatste keer, op dit forum zit veel ouwelui (sorry :D), die geen MSN-taal kunnen omzetten in normaal Nederlands, dus fatsoeneer je taalgebruik eens.
 
het klopt wel wat jullie zeggen. Sorry daarvoor.
Diana had me daarvoor al een tijdje geblokkeerd om post te plaatsen.

Zweefvliegen lijkt me leuk. zal er wel eens naar zoeken.
 
het klopt wel wat jullie zeggen. Sorry daarvoor.
Diana had me daarvoor al een tijdje geblokkeerd om post te plaatsen.

Zweefvliegen lijkt me leuk. zal er wel eens naar zoeken.

nou, ik heb erover gepraat met mijn ouders. Ze vinden het wel goed, mijn moeder en vader en ik betalen een deel totaal: €780,- per jaar. Mocht ik worden geselecteerd dan kom ik op deze club terecht: http://www.illustrious.nl/
ik hoop dat dat toch een stuk anders is dan een zweefvliegtuig in fsx!!:duh: :duh:
 
Leuk joh! Je gaat er vast veel lol aan beleven.

Je kunt ook nog over de I-Fly regeling denken (lnkermuisknop). Dan wordt een deel van je zweef-opleiding gesponsord.

En kunnen we nu dit topic sluiten? Het lijkt me wel duidelijk:

Flightsimmen, leuk, handig, maar ken de gebreken.
 
nou, ik heb erover gepraat met mijn ouders. Ze vinden het wel goed, mijn moeder en vader en ik betalen een deel totaal: €780,- per jaar. Mocht ik worden geselecteerd dan kom ik op deze club terecht: http://www.illustrious.nl/
ik hoop dat dat toch een stuk anders is dan een zweefvliegtuig in fsx!!:duh: :duh:

tip: probeer in het begin zo vaak mogelijk te komen. Hierdoor krijg je het snel onder de knie en mag je dus sneller solo.

En ik kan je wel garanderen dat je het leuk gaat vinden, leuker dan FS!!
 
Leuk joh! Je gaat er vast veel lol aan beleven.

Je kunt ook nog over de I-Fly regeling denken (lnkermuisknop). Dan wordt een deel van je zweef-opleiding gesponsord.

En kunnen we nu dit topic sluiten? Het lijkt me wel duidelijk:

Flightsimmen, leuk, handig, maar ken de gebreken.


jammer, i-fly is gesloten, aanmelden moest voor 1-02-2007, of zie ik dat verkeerd op de site?
b.t.w i-fly is ook een FS- addon :duh:
http://www.simflight.com/modules.php?name=News&file=article&sid=8022
maar is echt geen goede
 
Je verhaal begint nu wel heel warrig op mij over te komen.

Ik heb nog een leven voor me, soms denk ik, dat jullie denken dat piloot zijn heel wat is. het is niet meer dan een bus in de lucht, maar dan met meer belletjes enzo

Mmh, okee. Wil je nou piloot worden of niet ? Als je op zweefvliegen zit, is dit een van de opmerkingen die je niet moet maken, omdat er genoeg leden werkzaam zijn bij een luchtvaartmaatschappij.

Verder vind ik zo\'n opmerking dus echt belachelijk en vind ik het echt heel raar dat je zo beïnvloedbaar bent, door een forum nog wel, dat je overweegt te gaan zweefvliegen.

Als jij overweegt piloot te worden, moet je dit niet als reden geven om te gaan zweefvliegen. Je moet gaan zweefvliegen, omdat je wilt vliegen! En nogmaals, naar aanleiding van jouw posts, vind ik dat jij je erg raar opstelt.

Maar goed, mocht je gaan zweefvliegen. Veel plezier :)

PH-1296
 
Last edited:
Je verhaal begint nu wel heel warrig op mij over te komen.



Mmh, okee. Wil je nou piloot worden of niet ? Als je op zweefvliegen zit, is dit een van de opmerkingen die je niet moet maken, omdat er genoeg leden werkzaam zijn bij een luchtvaartmaatschappij.

Verder vind ik zo\'n opmerking dus echt belachelijk en vind ik het echt heel raar dat je zo beïnvloedbaar bent, door een forum nog wel, dat je overweegt te gaan zweefvliegen.

Als jij overweegt piloot te worden, moet je dit niet als reden geven om te gaan zweefvliegen. Je moet gaan zweefvliegen, omdat je wilt vliegen! En nogmaals, naar aanleiding van jouw posts, vind ik dat jij je erg raar opstelt.

Maar goed, mocht je gaan zweefvliegen. Veel plezier :)

PH-1296

je hebt helemaal gelijk.
Ik moet met een schone lei beginnen. Ik wou al wat vroeger zweefvliegen.
maar dat mocht niet van mijn ouders i.v.m. het prijskaartje. nu bedaal ik dus een deel.
IK WIL VLIEGEN, waarom begrijpt men dit niet. misschien is het wat moeilijk om het duidelijk op een forum te zetten. maar geloof me, als je me kent, dan geloof je het heus wel. FSX doe ik om ff een snuifje te halen, dan voel ik me weer beter.
misschien heb ik het zo beter uitgelegt, als dit zeg maar mijn eerste post zou zijn.
 
je hebt helemaal gelijk.
Ik moet met een schone lei beginnen. Ik wou al wat vroeger zweefvliegen.
maar dat mocht niet van mijn ouders i.v.m. het prijskaartje. nu bedaal ik dus een deel.
IK WIL VLIEGEN, waarom begrijpt men dit niet. misschien is het wat moeilijk om het duidelijk op een forum te zetten. maar geloof me, als je me kent, dan geloof je het heus wel. FSX doe ik om ff een snuifje te halen, dan voel ik me weer beter.
misschien heb ik het zo beter uitgelegt, als dit zeg maar mijn eerste post zou zijn.

Laten we hopen dat je vliegkunsten niet rechtevenredig worden als je taalgevoel :grijns: .

Ik begrijp wel dat je wilt vliegen hoor als je dat neerzet. Ik denk alleen dat het beter overkomt als je toelicht waarom, welke aspecten je je door aangetrokken voelt etc.

Maar FSXpiloot, veel plezier met zweefvliegen!

PH-1296 :kerst:
 
Last edited:
@ FSXpiloot: als je zegt dat piloot zijn eigenlijk niet meer is dan een bus in de lucht, wekt dat bij mij de indruk dat je het eigenlijk helemaal niet leuk vind.

En wat PH-1296 al zegt, zweefvliegen ga je doen omdat je het vliegen en de dingen daaromheen leuk vindt. Niet omdat je later graag piloot wilt worden.
Bedenk goed dat je bij zweefvliegen niet even op een zondag in de namiddag naar het veld komt om ''even te vliegen''. Er wordt heel wat van van je verwacht, en als je het snel onder de knie wilt krijgen, moet je ervan uitgaan dat je minstens 1 hele dag in het weekend op het veld bent.
 
Inderdaad. Maar ik ga toch zweefvliegen, omdat ik dat leuk vind.
Waarom zal ik maar niet zeggen :duh:
 
Waarom zou je het niet zeggen ? Op een eventuele selectieonderdeel waar ze vragen naar je motivatie, zeg je toch ook niet van: \\\'\\\'Ja, ik vind vliegen leuk. Waarom zal ik maar niet zeggen\\\'\\\'.

Sorry, maar hier maak je alweer een slechte indruk mee. Ik hoop dat je niet zo oud bent, want dan zou ik in ieder geval wat aan dat negatieve gaan werken.

En als je alleen gaat zweefvliegen met als reden, omdat je piloot wilt worden. Dan zul je het snel zat worden op de strip. Ga uit van gemiddeld 3 startjes per dag en de rest van de dag helpen op de strip met het startbedrijf.
 
Waarom zou je het niet zeggen ? Op een eventuele selectieonderdeel waar ze vragen naar je motivatie, zeg je toch ook niet van: \\\'\\\'Ja, ik vind vliegen leuk. Waarom zal ik maar niet zeggen\\\'\\\'.

Sorry, maar hier maak je alweer een slechte indruk mee. Ik hoop dat je niet zo oud bent, want dan zou ik in ieder geval wat aan dat negatieve gaan werken.

En als je alleen gaat zweefvliegen met als reden, omdat je piloot wilt worden. Dan zul je het snel zat worden op de strip. Ga uit van gemiddeld 3 startjes per dag en de rest van de dag helpen op de strip met het startbedrijf.

dat gevoel kan ik niet met tekst beschrijven. Het moet met een expressie.
Ik ben net 15 jaar. Maar denk niet dat ik alleen ga zweefvliegen omdat ik piloot wil worden, ''het kan me helpen om het te worden.''
 
Laten we voorkomen dat we alle woorden van FSXpiloot op een weegschaaltje gaan leggen.

Misschien wilde hij het niet zeggen omdat er dan weer iemand een reactie zou plaatsen van: "NOU ..dan ben je met zweegvliegen echt verkeerd bezig man!!".

Dus!! FSXpiloot heeft zijn taalgebruik duidelijk verbeterd. Ik zou zeggen: kijk het eens aan bij de zweefvliegerij. Neem een paar proeflessen, ga een paar dagen naar het veld toe. Als het je nog altijd wat lijkt.. ga er lekker voor... en laat je niet beinvloeden door iemand anders dan jezelf.

Abrucx
 
Laten we voorkomen dat we alle woorden van FSXpiloot op een weegschaaltje gaan leggen.

Misschien wilde hij het niet zeggen omdat er dan weer iemand een reactie zou plaatsen van: "NOU ..dan ben je met zweegvliegen echt verkeerd bezig man!!".

Dus!! FSXpiloot heeft zijn taalgebruik duidelijk verbeterd. Ik zou zeggen: kijk het eens aan bij de zweefvliegerij. Neem een paar proeflessen, ga een paar dagen naar het veld toe. Als het je nog altijd wat lijkt.. ga er lekker voor... en laat je niet beinvloeden door iemand anders dan jezelf.

Abrucx

Echt dankjewel, eindelijk iemand die het begrijpt. Dat waardeer ik echt:)
Dit geeft me al een beter gevoel om bij de site aanwezig te zijn!
 
FSXpiloot,

Ik bedoel de dingen die ik zeg absoluut niet negatief hoor. Het gaat erom hoe je je presenteert op een forum. En over de expressie die je nodig hebt.
Een paar posts terug begin je te roepen met grote letters en uitroeptekens. Ik denk dat daar ook echt wel een stuk expressie in zit hoor :grijns:.

Nog iets, de feedback die krijgt, is positief bedoeld. Dat is ook een punt waar je als piloot zeker tegen moet kunnen. Als piloot krijg je in je carrière genoeg tegenslagen, ruzie en negatieve kritiek (misschien wel meer als ieder ander mens). Ik zou hier als ik jou was dus aan gaan werken.

Maar, was dit topic niet bedoel om over FSX te discussiëren en niet over FSXpiloot ? :grijns:

Groet,

PH-1296
 
Maar, was dit topic niet bedoel om over FSX te discussiëren en niet over FSXpiloot ? :grijns:

Exact. Dus hierbij voor de tweede maal de oproep het over het onderwerp te hebben en niet meer over andere zaken of over FSXpiloot. FSXpiloot en ik hebben - na een eerder stilleggen van zijn account - afspraken gemaakt over hoe hij zich het beste op dit forum kan presenteren. Dit houdt o.a. in dat op een volwassen manier probeert te posten, het forum niet als MSN behandelt en dat hij niet op alles wat gepost wordt hoeft te reageren.

@FSXpiloot: post in dit topic dus niet meer over je eigen plannen. Je kunt je ook zonder i-Fly aanmelden bij een zweefvliegclub, de meeste clubs zien graag nieuwe leden komen. Kijk op www.zweefportaal.nl voor meer informatie. Het heeft ook een forum, en daar kun je specifiek op zweefvliegen gerichte vragen stellen (ook daar is het handig eerst de oude topics door te nemen!). En leen in de bibliotheek het boek "Hoe word ik piloot". Het is enigszins verouderd, maar de basis over het worden van piloot kun je er nog goed uithalen.
 
Oke, ik zal proberen het hier back on-topic te brengen ;)

Ik heb binnenkort de GVSS, en daarvoor heb ik flight simulator geinstalleerd om eens te kijken hoe die metertjes nou precies werken. Ik weet van de helft van de functies nog niet door welke controls je ervoor moet gebruiken, maar ik heb toch af en toe de flight simulator aan staan als ik uit het prachtige blauwe boekje zit te leren. Alleen maar om de metertjes in actie te zien.
Naar mijn mening is flight simulator op de PC dus redelijk te gebruiken, alleen maar om je te helpen oefenen met het blauwe boekje voor de GVSS. Verder kan ik toegeven dat ik de rest van het spel voor geen meter kan omdat ik nog niet de tijd heb genomen om uit mijn hoofd te leren welke toetsen ik waarvoor moet gebruiken :rolleyes:

Kan iemand mij vertellen of dit een goeie voorbereiding is op de GVSS, en zo ja, of er nog meer eigenschappen zijn die je met de flight simulator op de pc goed kan oefenen voor de GVSS?
 
Last edited:
Oke, ik zal proberen het hier back on-topic te brengen ;)

Ik heb binnenkort de GVSS, en daarvoor heb ik flight simulator geinstalleerd om eens te kijken hoe die metertjes nou precies werken. Ik weet van de helft van de functies nog niet door welke controls je ervoor moet gebruiken, maar ik heb toch af en toe de flight simulator aan staan als ik uit het prachtige blauwe boekje zit te leren. Alleen maar om de metertjes in actie te zien.
Naar mijn mening is flight simulator op de PC dus redelijk te gebruiken, alleen maar om je te helpen oefenen met het blauwe boekje voor de GVSS. Verder kan ik toegeven dat ik de rest van het spel voor geen meter kan omdat ik nog niet de tijd heb genomen om uit mijn hoofd te leren welke toetsen ik waarvoor moet gebruiken :rolleyes:

Kan iemand mij vertellen of dit een goeie voorbereiding is op de GVSS, en zo ja, of er nog meer eigenschappen zijn die je met de flight simulator op de pc goed kan oefenen voor de GVSS?

Het zal zeker helpen als je weet hoe je de instrumenten moet lezen en ms flight simulator is daar een prima hulpmiddel bij. Het gaat hier niet om perfect te leren vliegen, maar om de basis van het vliegen: wat gebeurt er als ik m'n neus omhoog doe? Probeer het in flight simulator en je zult zien: neus omhoog -> kunstmatige horizon zal hoger gaan staan -> vertical speed indicator omhoog -> hoogtemeter omhoog -> snelheid omlaag. Zo kan je jezelf alvast heel veel vragen stellen en kijken hoe het vliegtuig reageert. Pak dan geen 747, maar een cessna 172 ofzo, dat lijkt nog een beetje op de frasca simulator van de KLS.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top