Horloge aanschaf advies gevraagd

Toffe klok Surferboy, weet je wat ie kost en waar ie te koop is?

Eigenlijk zouden we een topic moeten hebben over toffe klokken voor een budget tot € 200.- . Daar heb je tenminste iets aan, of straalt het er nu af dat ik een "vrije markter" ben :D

Groeten

:radar: André :radar:

www.stowa.com Is 1 van de 5 merken die in de WOII mochten leveren aan de Luftwaffe, naast IWC/Laco/Lange und Söhne en nog een. Model is dus ook niet meer veranderd sindsdien. Deze is een limited edition die ongeveer 1200 euro kost, maar een bijna identieke van Stowa heb je vanaf 500 euro, en van andere merken vanaf een euro'tje of 300:radar:

@Beer: Ach ja, ik zal d'r maar mee moeten leven dat ik een pauper ben dan :D
 
Last edited:
Horloges,

Heb aan de hand van deze thread inderdaad de Citizen Skyhawk gekocht voor een mooi prijsje via Amazon.com. Het horloge voldoet volledig aan mijn wensen, met een druk op de knop heb je de lokale tijd van bestemming erin staan, en UTC in digitale vorm op de achtergrond.

Ben mezelf toch wat meer gaan interesseren voor de wat "duurdere" horloges. Ik verwacht over vier weken het (eerste en tevens laatste) exemplaar:

Vergeet de Breitlings (is voor paupers), dit is pas het ECHTE vliegershorloge..................:haha:


De IWC Spitfire Chronograph Automatic.....................

3717_002_l.jpg


Isn't she lovely?


Cheers,:D

Doc.
 
Erg mooi! Maar als je dan toch het echte pilotenhorloge wil hebben:nicethread::

IWC-IW378601.jpg
 
Air-hostie runs up to the flightdeck: "Captain! I just looked out of my window and saw a naked dead pilot on the tarmac!"
Captain (with usual seriousness): "How would you know he's a pilot and not its just a naked man?'
Air-hostie: "Well that's easy, he had a big watch, and a small c*ck!"


Typisch...draag sindsdien geen horloge meer...:D
 
ik ook niet, was geintje :D

deze laat me al 15 jaar niet inde steek:

tnCITIZEN-PROMASTER-JP2000-08.jpg
 
Overload heeft geen horloge en het de afgelopen 30 jaar ook nog niet nodig gehad. Misschien dat het nog komt?
In dat geval wil ik er een waarop ik kan zien hoe laat het is en waarvoor ik geen typerating nodig heb.
In het vliegtuig heb ik al een klok en verder past iedereen zich maar aan mij aan.

PS.
Overloads moeder komt uit een dorp waar de torenklok veertig jaar lang verkeerd liep omdat de torenwachter vond dat hij de juiste tijd had en de rest van de wereld niet.
Dat mag ik wel.
 
Weet iemand ook een horloge wat niet al te veel weegt en gewoon niet als een blok om je pols heen hangt.
Ik heb er zelf een van Titanium maar die heeft zijn beste tijd wel gehad helaas.
Ik ben al een tijdje op zoek naar een alternatief maar nog steeds niks gevonden wat echt in mijn smaak valt en aan mijn eisen voldoet

De breitling Aerospace komt aardig in de buurt van wat ik zoek kwa gewicht en ontwerp, hij is simpel, overzichtelijk en als ik 50 jaar ben kan ik hem nog steeds aflezen.:p
Maar het geld heb ik er helaas nog niet voor, dus dat wordt nog een jaartje of 20 sparen voordat ik die met gemak kan betalen:kerst:
Heeft iemand een idee wat een goedkopere oplossing is?
Als die maar licht is en betrouwbaar en natuurlijk 2 tijden in zich heeft ( of meer) en zolang die maar niet duurder is dan de breitling:p
Het is een waslijst aan eisen, maar goed, wie weet weet iemand er eentje.

Groeten Eagle One
 
Rolex GMT. Ik weet het is in Nederland een politiek incorrect merk maar in de VS het meest begeerde piloten horloge. Verder denk ik dat de IWC Spitfire serie en klasieke vlieger uhren een goede 'investering" zullen zijn. Kan me voorstellen als je nog een ton moet aflossen aan je vlieg opleiding je beter af bent met een Casio Flight Watch of Seiko Flight Master.
 
Rolex GMT. Ik weet het is in Nederland een politiek incorrect merk maar in de VS het meest begeerde piloten horloge. Verder denk ik dat de IWC Spitfire serie en klasieke vlieger uhren een goede 'investering" zullen zijn. Kan me voorstellen als je nog een ton moet aflossen aan je vlieg opleiding je beter af bent met een Casio Flight Watch of Seiko Flight Master.

Helemaal mee eens. Maar een spitfire lijkt mij vandaag de dag geen goede investering. Koop dan een stalen Daytona....die is bij aankoop al veel meer waard.
 
De breitling Aerospace komt aardig in de buurt van wat ik zoek kwa gewicht en ontwerp, hij is simpel, overzichtelijk en als ik 50 jaar ben kan ik hem nog steeds aflezen.:p
Maar het geld heb ik er helaas nog niet voor, dus dat wordt nog een jaartje of 20 sparen voordat ik die met gemak kan betalen:kerst:
Heeft iemand een idee wat een goedkopere oplossing is?

Een 2ehands Aerospace of de voorloper daarvan (Navitimer) is toch wel te betalen? Ben d'r erg tevreden mee, lekker licht om de pols.
 
Rolex GMT. Ik weet het is in Nederland een politiek incorrect merk maar in de VS het meest begeerde piloten horloge. Verder denk ik dat de IWC Spitfire serie en klasieke vlieger uhren een goede 'investering" zullen zijn. Kan me voorstellen als je nog een ton moet aflossen aan je vlieg opleiding je beter af bent met een Casio Flight Watch of Seiko Flight Master.

BigC208MAC, kan ik jou mijn CV PM'en, want als ik dit zo lees dan is een baan op een Twin Otter of C208 "the best kept secret in aviation" :)
 
De Breitling Navitimer en Navitimer World (GMT functie) maken ook een mooie sokken vuller voor Sinterklaas of:kerst:. Je moet er wel een behoorlijke pols voor hebben want zeker de World uitvoering is een knots van een horloge.

642, ik sta al 3 jaar op een wachtlijst voor een SS Daytona maar begin nu toch wat te twijfelen. Vond destijds $6200 voor een SS al een hoop geld en nu is de prijs pas gestegen naar $9200 plus 6% sales tax. Weet dat ze waardevast zijn maar denk dat ik liever 2 of 3 andere horloges koop uitgespreid over een paar jaar. Ben overigen benieuwd of de depressie die voor de deur staat een invloed gaat hebben op de prijzen die de dealers kunnen vragen en of ze wat meer bereid zijn om af te dingen.

Eagle one, kijk eens naar Torgoen T6, heeft een tweede tijdzone en een E6B voor rond de $250. Heb je een mooi functioneel klokkie en nog geld over voor een pilsje!

Touch &Go, M'n vrouw kijkt regelmatig met argusogen naar m'n horloge display om te checken of er weer iets nieuws bij gekomen is. Vorig jaar duurde het 3 weken voordat ze in de gaten had dat er een nieuwe staal gouden Anniversary GMT bijgekomen was. We hebben een regel dat wat ik uitgeef aan horloges zij ook kan uitgeven aan whatever. Maakt het even uitleven toch iets meer doordacht.(Meestal worden het vakanties naar de Antillen of een cruise waar ik dan met veel tegenzin toch maar mee ga.:D)

En ja, als je graag thuis bent iedere dag en lol hebt in op 6000ft door weer en ijs te ploeteren moet je maar een cv'tje sturen. We hebben weer iemand nodig voor onze BWI naar EWR run, 4 nachten per week 2.5 uurtje vliegen. Overigens is er niemand die die run langer dan een jaar volhoud. Newark in de winter in een Van is niet veel fun.
 
Wordt echt een beetje "clockwork"hier , 3 pagina's.
Mijn meest betrouwbare horloge is zo'n Lorus sporthorloge (jajaja) uit 1988 ofzo , jaren van misbruik/zon/zand/zout water/tegen de muur geramd/12.000 keer laten vallen: niks aan het Händchen.
En dan hebben die malle Japanners er ook nog een lampje ingebouwd: dat je in het donker ook kan zien hoe laat of dat het dan wel niet is ( who cares ook, donker->kroeg in)

Wil wel om een nieuwe maar ik krijg hem niet kapot...
 
Ik vraag me eigenlijk nu wat af kwa het kopen van een Breitling Aerospace met Co-pilot(toch meer mijn smaak).
Waar kan je nou het beste zo'n horloge kopen? (Land) (goedkoop)
Die worden gemaakt in Zwitserland toch? (correct me if i'm wrong). dus is het niet een idee om eens op vakantie te gaan en dan naar de Breitlingfabrieken te gaan en er een in de souveniersshop te kopen daaro:p of werkt dat niet zo met Breitlings?:rt:
En heb je die dingen ook in Nederlandse versies? en kan je die dus ook in het buitenland kopen? of zijn de NL versies alleen in NL verkrijgbaar

2ehands vind ik niet bepaald een optie, vind een horloge te persoonlijk om 2e hands te kopen.

weet iemand dit, of het is beter om een breitling in NL te kopen bij een echte merkdealer voor garantie en onderhoud enzo?
Volgens mij kost de Breitling Aerospace met Co-pilot iets van 3800 euries in NL


Eagle_One
 
Aerospace

Aerospace

Zwitserland is een duur land, tax free kosten de 'Breits' daar meer dan hier in de winkel.
 
En heb je die dingen ook in Nederlandse versies? en kan je die dus ook in het buitenland kopen? of zijn de NL versies alleen in NL verkrijgbaar

Euh, klokkijken gaat in elk land hetzelfde...

Breitling heeft prijsafspraken met dealerships gemaakt, dus prijs is overal nagenoeg hetzelfde.
Je kan het beste slagen in Dubai of Barbados.

Was in Barbados en zag daar een Breitling Emergency Mission met alle toeters en bellen en titanium wristband voor 1500 Euro (!!!) minder dan de normale retailers rekenen. Hele goeie deal dus...
Overigens moet je met die Mission versie wel uitkijken want onderhoud aan de transponder kost verplicht 350 Euro per jaar.
Wel de gaafste klok die er te krijgen is

breitling_emergency_4.jpg


breitling_emergency_1.jpg


Breitling heeft wereldwijde service, dus maakt niet uit waar je m koopt als ie maar niet nep is
 
Last edited:
Back
Top