Transavia MPL - selectieprocedure

Ik hoor van meerdere kanten dat er binnen HV de komende tijd een aardige behoefte is aan nieuwe piloten, dit door o.a. de transitie van Boeing naar Airbus en (mogelijke) uitstroom naar moeder KLM. Daarom mijn vraag; weet iemand toevallig wanneer Trans weer van plan is te gaan werven voor hun eigen MPL opleiding/ airline pilot program?

Muchas gracias!
 
Ik hoor van meerdere kanten dat er binnen HV de komende tijd een aardige behoefte is aan nieuwe piloten, dit door o.a. de transitie van Boeing naar Airbus en (mogelijke) uitstroom naar moeder KLM. Daarom mijn vraag; weet iemand toevallig wanneer Trans weer van plan is te gaan werven voor hun eigen MPL opleiding/ airline pilot program?

Muchas gracias!
Is van de week opengegaan, hij sluit op 4 februari a.s.

 
Iemand al de online test gedaan? Bestaan de onderdelen alleen uit vragenlijsten of ook rekenmodules, natuurkunde vragen etc?

Op de site van pilotentraining staan de data 9,13 en 17 februari met elk 2 uur training. Is ieder data een afzonderlijke training of bestaat de training uit die drie data?

Groet,
Okky
 
Iemand al de online test gedaan? Bestaan de onderdelen alleen uit vragenlijsten of ook rekenmodules, natuurkunde vragen etc?

Op de site van pilotentraining staan de data 9,13 en 17 februari met elk 2 uur training. Is ieder data een afzonderlijke training of bestaat de training uit die drie data?

Groet,
Okky
Ik ga hem toevallig morgen maken, heb jij hem al gemaakt? Wat te verwachten?
 
Heb jij ondertussen al uitslag? Ik heb hem vorige week zaterdag gemaakt en heb nog geen uitslag.
Nee ook nog niet! Ben zo benieuwd. Denk dat we het wel volgende week uiterlijk moeten horen. Aangezien er in de e-mail stond dat er 4 maart een info avond is?
 
Ja het lijkt mij ook dat we het aankomende week zullen horen, er zit namelijk best veel spoed achter het hele programma.
 
Ik ben door!!

Nu staat het volgende op de planning 'Fase 2' oftewel selectie op locatie. Op de website van Transavia staat dat je het volgende kan verwachten:

  • Pilot aptitude screening (compass);
  • Personality test;
  • Technisch inzicht test;
  • Groepsopdracht;
  • Simulator training om te zien of je in staat bent om de opleiding goed te doorlopen;
  • Interview met selecteurs van EPST;
  • Interview met selecteurs van Transavia.
Ik neem aan dat dit niet allemaal op 1 dag plaatsvindt? Of wel?

En heeft iemand hier ervaring mee? Wat kan je verwachten, voornamelijk bij de eerste 4 opdrachten.

En hoeveel deelnemers nemen hier aan deel?

Bedankt voor jullie hulp.

Edit:
4 maart 2024: Infoavond
Tussen 11 maart en 26 maart: Compass test
Tussen 2 april en 18 april: Transavia Interview
Tussen 6 mei en 31 mei: SIM training op locatie en SIM grading en groepsopdracht
 
Last edited:
Ik ben door!!

Nu staat het volgende op de planning 'Fase 2' oftewel selectie op locatie. Op de website van Transavia staat dat je het volgende kan verwachten:

  • Pilot aptitude screening (compass);
  • Personality test;
  • Technisch inzicht test;
  • Groepsopdracht;
  • Simulator training om te zien of je in staat bent om de opleiding goed te doorlopen;
  • Interview met selecteurs van EPST;
  • Interview met selecteurs van Transavia.
Ik neem aan dat dit niet allemaal op 1 dag plaatsvindt? Of wel?

En heeft iemand hier ervaring mee? Wat kan je verwachten, voornamelijk bij de eerste 4 opdrachten.

En hoeveel deelnemers nemen hier aan deel?

Bedankt voor jullie hulp.
Voor zover ik denk is de 2e fase alleen de compass test. En de rest volgt later ;)

4 maart 2024: Infoavond
Tussen 11 maart en 26 maart: Compass test
Tussen 2 april en 18 april: Transavia Interview
Tussen 6 mei en 31 mei: SIM training op locatie en SIM grading en groepsopdracht
 
Voor zover ik denk is de 2e fase alleen de compass test. En de rest volgt later ;)

4 maart 2024: Infoavond
Tussen 11 maart en 26 maart: Compass test
Tussen 2 april en 18 april: Transavia Interview
Tussen 6 mei en 31 mei: SIM training op locatie en SIM grading en groepsopdracht
Grappig, had net de mail geopend toen ik je bericht ontving. Bedankt!
 
Hai allemaal,

Gefeliciteerd met jullie succes tot nu toe. Wie weet op welke websites je t beste kan oefenen voor de Compass Test voor Transavia? Er zijn er een aantal maar welke is t best om de trainen?
En iemand een tip hoe t best Engels voor te bereiden?

Dank!
 
De websites pilottest.com en latestpilotjobs.com heb ik van meerdere personen gehoord die de compass test al hebben gemaakt. Bij het Engels gedeelte krijg je een ATIS bericht te horen en gesprekken tussen een piloot en ATC. Je zou die dus kunnen oefenen.
 
De websites pilottest.com en latestpilotjobs.com heb ik van meerdere personen gehoord die de compass test al hebben gemaakt. Bij het Engels gedeelte krijg je een ATIS bericht te horen en gesprekken tussen een piloot en ATC. Je zou die dus kunnen oefenen.
Dank voor de tips voor Compass oefenen. Heb je ook een tip waar ATC gesprekken te luisteren/oefenen?
 
Back
Top