vrouwelijke piloten

Status
Not open for further replies.
Gewoon autoland met een vinger in je neus, nog beter :D

Maar hoe kwamen we nou in hemelsnaam van "vrouwelijke piloten" op "hoe vlieg je een ILS?" Doen vrouwen dat anders?
 
Met dank aan birdseyeview (ondanks alle goede bedoelingen denk ik)

Dont get cranky when your halve a dot below glideslope
just add power
 
Nee, dan voel je je helemaal zon buschauffeur Iz!

En die deep shit komen bij one dot below komen vrouwen alleen met een voorbinddildo in terecht!
 
ik ook!

ik ook!

hihi

ik ben ook vrouw (nouja klinkt zo oud..) doe op dit moment mn opleiding... over 1,5 jaar ben ik klaar en hoop daarna snel aan de bak te kunnen :D
maar ik verwacht niet in NL te kunnen beginnen... ik woon nu ook in het buitenland, dus een paar jaar meer om uren op te bouwen... geen probleem!
 
Jongens, wat jammer dat ik ten tijde van dit topic nog niet actief was op Airwork. Wat hadden we kunnen genieten!
 
dat zou een hoop gejank en gekreun van Q verklaren !!!!

(you know I love you Q !)

FD
 
@fortuna

hapsnap honger? ik zou bijna denken dat het die tijd van de maand is..

goeie en slechte zijn er altijd maar ja als 1 van die 3 vrouwen van de 100 vliegers minder presteerd is dat al 30 procent van het geheel aan vrouwen, dus valt dat op, als 10 keer zoveel mannen slecht presteerd dan is dat "maar'10,3 % ofwel vrouwen presteren 3 keer vaker minder goed dan mannen..

nog honger?

garoeten :D
 
Ik ga me dan toch maar mengen in de discussie!

Laat ik voorop stellen dat ik niets heb tegen vrouwelijke vliegers. Sterker nog, de meeste zijn beter dan de mannen!

MAAR: Ik ken(de) :D meerdere vrouwen die opleiding / TQ / Line Training niet hebben gehaald, dan mannen. Dat ik dat heb meegemaakt hoeft niet te betekenen dat dat overal zo is, maar het valt wel op. Ik durf daarom deze stelling aan:

Vrouwen zijn betere vliegers dan mannen, maar het zijn slechts enkelen die zover komen.

Het is gewoonweg een feit dat vanuit een procentueel oogpunt meer vrouwen het niet halen dan mannen. Ik zal wel door de ene helft afgemaakt worden, en door de andere helft als held gezien worden, maar dit is mijn persoonlijke ervaring van de laatste paar jaar.

Ik heb ook een idee hoe dat komt. Bij gelijke (vlieg)technische kennis, CRM etc etc, is er een groot verschil tussen de meeste mannelijke vliegers, en de meeste vrouwelijke vliegers: druk en stress. Tijdens het vliegen/checks/examens worden stressvolle situaties door beiden succesvol en probleemloos opgelost.

Het verschil zit 'm echter in hoe er door beiden mee wordt omgegaan voor, en na de vlucht. De constante druk tijdens je opleiding (school+TQ) is voor mannen veel gemakkelijker te dragen; ze denken er niet aan als ze niet op school of in de Sim zitten. En als ze er al aan denken, is het slechts kort. Vrouwen gaan hier heel anders mee om; ze als er een check aan komt, denken ze daar al lang van te voren zeer regelmatig, dan wel constant aan. Ze leggen de lat over het algemeen hoog, en zijn teleurgesteld indien het gewenste resultaat niet wordt behaald. Mannen halen hun schouders op, denken 'jammer', nemen een biertje en gaan verder. Vrouwen niet. Ze zetten zichzelf NOG meer onder druk, totdat op een gegeven moment de bom barst, en ze het niet meer aankunnen. Vliegen en prive worden niet meer gescheiden, in veel gevallen ontbreekt het vermogen om uit te kunnen stappen, schouders op te halen, dingen die gebeurd zijn achter je te laten en DOOR TE GAAN.

Ik heb weer een mooie aanzet gegeven: flame away!

BTW: Fortuna is Vrouwe Fortuna neem ik aan?

Gr,

Q-Nimbus (die verder graag met vrouwen vliegt)
 
quote: Ik geef gewoon wat gas bij als ik een halve dot below ben hoor. But then again, ik heb ook geen KLS achtergrond!

voor het gasgeven zijn er auto throttles. En de elevator trim om op de glideslope te blijven (tenzij er kleine correcties nodig zijn). Maar ja, wat weet ik veel. heb ook geen KLS achtergrond. Vlieg bovendien voor een amerikaans bedrijf. En dan ook nog eens vracht. Who cares. Zolang ik de weg naar Iqique (Chili) maar kan vinden om een lading mais naar Miami te slepen. Zal wel dure mais worden.....
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top