Bezuinigingen defensie

Echter, bij thuiskomst kunnen ze allemaal weer minimaal 12.500 euro op hun bankrekening bijtellen. ( Dit is het salaris van een matroos notabene. Laat staan wat officieren binnen halen)

Wat ik hiermee wil zeggen is, dat door dit soort acties het dus helemaal mis loopt met Defensie en heb daarom niet zo heel veel medelijden met veel mensen daar.

Tijdens de GVSS zei een testleider tegen me dat hij zelf ook vreesde voor zn baan.
Hij zal helaas niet de enige zijn met die gedachte..

Heel slim om deze opmerkingen te plaatsen terwijl jij notabene aan het solliciteren bent bij Defensie. Wat een geweldige collega ga je worden!
 
Heel slim om deze opmerkingen te plaatsen terwijl jij notabene aan het solliciteren bent bij Defensie. Wat een geweldige collega ga je worden!

Ten eerste lig ik uit de selectie. Ten tweede wordt na je eerste selectie vertelt dat het onmogelijk is om er doorheen te komen. "We hebben geen plek voor jullie. Als jullie door de eerste test heen komen, dan vallen jullie in die test daaropvolgend wel af"

En hij vertelt het toch aan ons? Zie het probleem niet. Iedereen weet dat Defensie personeel in de problemen zit. En zoals ik al zei, mensen die zich doodvervelen op een boot 5 maanden en daar minimaal 12.000 euro voor krijgen, daarmee heb ik geen medelijden nee. Van wat ik zie weten ze niet eens wat ze er mee moeten doen.

En cpt-x, voor jongens van 17/18 jaar is dit niet het salaris die je bij deze leeftijd schat.
 
Last edited:
Ten eerste lig ik uit de selectie. Ten tweede wordt na je eerste selectie vertelt dat het onmogelijk is om er doorheen te komen. "We hebben geen plek voor jullie. Als jullie door de eerste test heen komen, dan vallen jullie in die test daaropvolgend wel af"

En hij vertelt het toch aan ons? Zie het probleem niet. Iedereen weet dat Defensie personeel in de problemen zit. En zoals ik al zei, mensen die zich doodvervelen op een boot 5 maanden en daar minimaal 12.000 euro voor krijgen, daarmee heb ik geen medelijden nee. Van wat ik zie weten ze niet eens wat ze er mee moeten doen.

En cpt-x, voor jongens van 17/18 jaar is dit niet het salaris die je bij deze leeftijd schat.

Grapjas:snore:
 
Enough said i guess... WingsAndSky, als dat aanbod je zo aantrekkelijk lijkt, moet je misschien zelf even solliciteren en voor dat geld 5 maanden op zee gaan? Ik vind het knap en gun die gasten hun centen..
 
T gaat mij er om dat er veel te veel salaris wordt gegeven aan jongens die net van de middelbare school afkomen. Wie zegt dat ik hun werk niet waardeer?
En dat er zo enorm veel wordt uitgegeven aan dit soort dingen dat moet op een bepaald moment gewoon fout aflopen. Tenzij de rest van jullie t wel eens is met die enorm hoge salarissen natuurlijk.

En Douglas2, Defensie is niet echt een optie meer aangezien ik zelf ook slachtoffer ben van bezuinigingen.

Maar goed, ik hou al op. Dit wordt toch een endless discussion:biertje:
 
Last edited:
zelf ook slachtoffer ben geworden van bezuinigingen.
No further comment.

Harde klappen voor iedereen. Pijnlijk.
Gezien de kamerbrief van afgelopen vrijdag er nu 68 jets en 68 vliegers komen is er wellicht één positief neveneffect mogelijk. Laten we hopen op de terugkeer van de nose-art..
 
No further comment.

Harde klappen voor iedereen. Pijnlijk.
Gezien de kamerbrief van afgelopen vrijdag er nu 68 jets en 68 vliegers komen is er wellicht één positief neveneffect mogelijk. Laten we hopen op de terugkeer van de nose-art..

Deze is echt geweldig Kazimierz :D Maar dan wel banale of hoe ging ie ook al weer.
 
T gaat mij er om dat er veel te veel salaris wordt gegeven aan jongens die net van de middelbare school afkomen. Wie zegt dat ik hun werk niet waardeer?
En dat er zo enorm veel wordt uitgegeven aan dit soort dingen dat moet op een bepaald moment gewoon fout aflopen. Tenzij de rest van jullie t wel eens is met die enorm hoge salarissen natuurlijk.

En Douglas2, Defensie is niet echt een optie meer aangezien ik zelf ook slachtoffer ben van bezuinigingen.

Maar goed, ik hou al op. Dit wordt toch een endless discussion:biertje:

Ongelovelijk domme post voor iemand die niet eens werkzaam is bij defensie.
Kan je vertellen dat de meeste mensen op een operationele stoel zich de afgelopen jaren de ballen uit de boek hebben gewerkt en regelmatig 5-6 maanden per jaar van huis waren.
Het uurloon wat een soldaat daarbij krijgt is niet veel hoger als het uurloon van een gemiddelde supermarkt medewerker.

Over de bezuinigingen:

Balen, zal ongetwijfeld ook gevolgen gaan hebben voor de sollicitaties (zoals het voor iedereen in en om defensie gevolgen gaat hebben).
 
Fenomeen over de evenaar gaan , weet ik niet of dat bij de NL marine ook geldt, maar bij The US marine heet dat Pollywog als je nog niet over evenaar ben geweest en je ben een Shellback als je daar wel overheen ben geweest.

Als ze over die evenaar gaan , doen de Wogs een soort van ontgroening om zich daarna Shellback te mogen noemen. ;) :biertje:
 
Fenomeen over de evenaar gaan , weet ik niet of dat bij de NL marine ook geldt, maar bij The US marine heet dat Pollywog als je nog niet over evenaar ben geweest en je ben een Shellback als je daar wel overheen ben geweest.

Als ze over die evenaar gaan , doen de Wogs een soort van ontgroening om zich daarna Shellback te mogen noemen. ;) :biertje:

Voortaan geen Carrier meer voor jou!
 
Wat ik dan wel weer apart vind is dat de sollicitaties blijkbaar wel gewoon doorgaan. Ben zelf namelijk net gebeld door het CML dat ik morgen mijn VMO & FAM heb. Mijn SOL was blijkbaar toch wel voldoende gegaan haha. Maar goed, we zien wel waar het schip strand.
 
hoe kom je aan deze informatie? En zit jij hier zelf (ook) bij?

Is mij ook laten vertellen op het CML afgelopen week :) in totaal 18 plaatsen, 9 voor KOO en 9 MWO. (of het waren er 12, 6 om 6, durf ik niet meer met zekerheid te zeggen).
 
Op het CML wisten ze mij ook te vertellen dat de augustus klas al vol zit en dat de mensen die nu door de selectie komen pas in februari kunnen beginnen.

Helaas bleek tijdens de GVSS dat dit niet voor mij is weggelegd... :S
 
Ze hadden beter de JSF kunnen cancellen en daardoor meer mensen in dienst kunnen houden. Nu gaat het materieel + bruine arm bij de Amis voor de soldaten en de werkgelegenheid, schandalig.
 
Back
Top