GVSS + KLS

JerryH

New member
hee airworkers,

Ik weet dat er al zat topics zijn over de gvss en andere selectie bij de KLS. Maar toch heb ik wat vragen.

Ik heb deze week mn GVSS gehad bij de KLu, helaas ben ik na mn D-vlucht ontkoppeld net als 2 andere, zijn er 2 geweest die door mochten, de ene had brevet voor zweefvliegen en de andere zn ppl+cpl voor de heli......

Ik ben afgewezen omdat ik niet belastbaar genoeg zou zijn, de vluchten ervoor waren ze tevreden en was het goed gedaan, heb geen enkele reset gehad (ook niet in mn D-vlucht!!!) heb in de 5 vluchten max 5 x een waarschuwing gekregen. Maar punt was dat ik 2 nieuwe dingen moest doen en dat liep niet zo lekker was wel allemaal opgelost maar blijkbaar niet snel genoeg.

Wordt er ook nog tegen je gezegd "ja, vanwege bezuinigingen is dit niet goed genoeg meer, anders had je je F-vlucht ook nog mogen doen".....:mad:

Maar ik vroeg me af weet iemand of de gvss van de kls hetzelfde is qua vluchtprofiel?? De kls is ook minder streng qua belastbaarheid en afwijkingen toch? want ik maak me om de afwijking geen zorgen als ik bij de KLu al ruim binnen de grenzen bleef met af en toe eens een slippertje :p

En hoe lastig is PO1 van de KLS, hoor daarvan dat die lastig is??

Ik ben momenteel 18 jaar en heb mn VWO diploma (zullen de meeste hier wel hebben :)), maar is het verstandig om me nu al aan te melden voor de KLS?? Of kan ik beter nog 2-3 jaar wachten zodat ik wat meer levenservaring heb?? want daar zoekt de KLS ook naar heb ik gehoord en nemen ze iemand van 21 eerder aan dan iemand van 18....

Alvast bedankt

Jerry
 
50 voet, 5 graden en 5 knopen verschil is de marge voor de Klu.
Voor de KLS zijn die cijfers ongeveer x 3.

Dat zijn ball park figures uiteraard.
Je moet altijd streven en corrigeren naar 0 voet, graden en knopen verschil!
 
Wat memba ook zegt, de kls marges zijn minder (ik dacht 100ft, 10graden en 10kt afwijking). Je kan afgewezen worden bij de klu en nog door de gvss bij de kls komen. PO1 vond ik niet heel lastig, maar dat is natuurlijk erg persoonlijk. Volgens mij is het redelijk goed te doen, zeker als je VWO aankan. Wat betreft je leeftijd, die inschatting zul je zelf moeten maken. Sommigen kunnen met 18 jaar al geschikt zijn, en anderen met 21 nog niet. Bedank je wel dat iemand van 21 strenger wordt beoordeeld op gedrag dan iemand van 18. Succes!
 
Wat memba ook zegt, de kls marges zijn minder (ik dacht 100ft, 10graden en 10kt afwijking). Je kan afgewezen worden bij de klu en nog door de gvss bij de kls komen. PO1 vond ik niet heel lastig, maar dat is natuurlijk erg persoonlijk. Volgens mij is het redelijk goed te doen, zeker als je VWO aankan. Wat betreft je leeftijd, die inschatting zul je zelf moeten maken. Sommigen kunnen met 18 jaar al geschikt zijn, en anderen met 21 nog niet. Bedank je wel dat iemand van 21 strenger wordt beoordeeld op gedrag dan iemand van 18. Succes!

minder of juist ruimer....?
 
Nou ik weet dat ik bij mn D-vlucht op een bepaald moment een afwijking had van 100 ft, maar daar heb ik geen waarschuwing van gekregen....en die 5 graden en 5 knopen zijn er ook zat geweest die daar overheen gingen en geen waarschuwing hebben gekregen (ik ook in de fam vlucht en de A-vlucht)

Dus in zoverre weet ik niet hoe die grens zit maar ik kreeg bij mn snelheid 1 keer een waarschuwing omdat ik 80-85kts vloog waar 95kts moest vliegen....had de tijd niet goed gezien en was een minuut te vroeg met mn vertraging, de instructeur vond dat niet erg "kan iedereen gebeuren, zolang het volgende keer niet meer gebeurd" en heb dit ook gwn netjes opgelost.

Dus dan zijn de grenzen bij de eerste paar vluchten nog wijder...of zijn de grenzen die jullie bedoelen alleen voor je F-vlucht??
 
Op de leeftijd kun je niet echt een vinger leggen. Dat verschilt per persoon ontzettend veel.
Ikzelf heb de selectie met positief resultaat afgerond op mijn 17e. Maar ken bijv. iemand die op zijn 24e bij de COVA is afgewezen, omdat ze hem niet voldoende volwassen/besluitvaardig vonden.

Als je gaat voor de selectie, succes.

PS PO1 is prima te doen.
 
Op de leeftijd kun je niet echt een vinger leggen. Dat verschilt per persoon ontzettend veel.
Ikzelf heb de selectie met positief resultaat afgerond op mijn 17e. Maar ken bijv. iemand die op zijn 24e bij de COVA is afgewezen, omdat ze hem niet voldoende volwassen/besluitvaardig vonden.

Als je gaat voor de selectie, succes.

PS PO1 is prima te doen.

Het gaat om het totale plaatje. Iemand van 17 mag nog wel een beetje onvolwassen overkomen, die jeugdpuistjes verdwijnen wel in de twee jaar van de opleiding. Als iemand 24 is en onvolwassen overkomt valt het niet meer te wijten aan de leeftijd.
 
Back
Top