Lagos

coco-ootje

New member
Beste KLM vliegers,


Sinds enige tijd ben ik een regelmatige "gast" in Lagos, en ik meen daar ook meerdere KLM crews te bespeuren. Helaas nog niet de kans gezien om een babbeltje te slaan.

In ieder geval, ik zou jullie graag een operationele vraag willen stellen, louter informatief.
Komende van Amsterdam, wat gebruiken jullie als enroute alternate(s) en destination alternate(s) tijdens deze vlucht. Waar zeker naar toe gaan, maar waar zeker niet , etc.

Wil eens kijken in welke wijze deze verschillen met de onze.

Alvast dank,

In ruil misschien een biertje aan het Sheraton zwembad ...


gr

C.
 
Is ook heel lastig om een babbeltje met ze te slaan. De ene crew is de andere niet maar ze hebben het ook erg druk met de Linda en de Viva daar aan de pool. Per abuis ben ik door een Nigeriaanse schone aan de KLM ontbijt tafel geplaatst (sheik heeft kaaskop) en ipv van een 'kom er gezellig bij' moest ik het doen met het ABN equivalent van opzouten. Alle crews zijn nogal opzich daar. Waarschijnlijk om dat je eigenlijk in detentie bent (onder het genot van een Guilder of Star) en iedereen houdt iedereen in de gaten. Het lijkt er zelfs op dat de Qatar Crews tot hun kamer zijn verbannen want daar heb ik er nog nooit eentje van gezien in badpak. Beware of the night-fighters.

Btw, Donderdag avond is crew-night. Gratis bierelieren in de 'nachtclub'. Dan is het wel allemaal iets losser, maar nog steeds iedereen op z'n eigen turf.
 
Het lijkt er zelfs op dat de Qatar Crews tot hun kamer zijn verbannen want daar hb ik er nog nooit eentje van gezien in badpak. Beware of the night-fighters.

Bij mijn laatste Lagos toch met aardig wat mooie jonge dames aan het zwembad gezeten, hun in bikini en ik in mijn zwembroek en daarna de tequila fles open getrokken en voor het eerst een Zuid Koreaanse tequila zien sippen ipv achteroverslaan :yeehaa:


Sorry voor de offtopic
 
Niet zo moeilijk te vinden in LOS/NBO/DXB etc etc: de klem-crew is de luidruchtigste en de oudste aan het zwembad. Er is namelijk maar één luchtvaartmaatschappij en die is blauw.
Oplossing: 4 strepen op je Speedo's naaien dan komen ze 's avonds vanzelf langs.

Maar alle gekheid: de jongens van Martinair hebben de beide beentjes nog wel op de grond, dus die zijn (zonder uitzondering) onder betaling van een goudgeeltje wel aanspreekbaar.
(74 en MD zijn toch veel interessanter een triple ;-))
Of onze club: ook wel trek in een aangeboden pilsje.
Welke mij zit jij cocootje?
 
Niet zo moeilijk te vinden in LOS/NBO/DXB etc etc: de klem-crew is de luidruchtigste en de oudste aan het zwembad. Er is namelijk maar één luchtvaartmaatschappij en die is blauw.
Oplossing: 4 strepen op je Speedo's naaien dan komen ze 's avonds vanzelf langs.

Maar alle gekheid: de jongens van Martinair hebben de beide beentjes nog wel op de grond, dus die zijn (zonder uitzondering) onder betaling van een goudgeeltje wel aanspreekbaar.
(74 en MD zijn toch veel interessanter een triple ;-))
Of onze club: ook wel trek in een aangeboden pilsje.
Welke mij zit jij cocootje?

Ik ben ook altijd in voor een biertje mr. O!! Ook blauw, maar ja KLC is ook te min....(en niet in Lagos.....);)
 
MM.. analyse ;) de negatieve KLM comment is niet bij de topic starter begonnen; die heeft de kans gewoon weg nog niet gezien.

inhoudelijk; begin ze met een biertje aan te bieden,. en vraag ze saaie vragen over alternates e.d. nadat je ze onder de bar hebt gedronken.
 
Voor Lagos alternates kun je denken aan Lome, Accra, Abuja of event. Kano.
Port Harcourt proberen wij (BA) te vermijden.
Enroute: Tamanrasset (Algerije) en Niamey (Niger)

Heb zelf wel aardig wat leuke avondjes meegemaakt met KLM crew. Maar ja, majors onderling klikt wel over het algemeen ;-)
 
Larspl: niet zozeer negatief bedoeld, wel een observatie ;-)

Meneer Boer: daar kan een mouw aangepast worden aangezien ik nogal veel contact heb met jouw buurman Meneer Texaco
 
Meneer Boer: daar kan een mouw aangepast worden aangezien ik nogal veel contact heb met jouw buurman Meneer Texaco

Daarom, moeten we maar eens doen dan, aangezien lux voorlopig niet door m'n Braziliaanse lekkertje gevlogen wordt. Ik zal de buurman wel ff aanspreken bij m'n volgende tankbeurt.
 
Daarom, moeten we maar eens doen dan, aangezien lux voorlopig niet door m'n Braziliaanse lekkertje gevlogen wordt. Ik zal de buurman wel ff aanspreken bij m'n volgende tankbeurt.

Ja welkom ;-) Of in Milaan Onassis?

Alternates alles behalve in Afrika. Ik hang nog liever voor de kust. Iets met een no-fly zone...
 
Sorry voor de Off-Topic, maar vergeet de Imodium pillen niet. T'is alweer 2 dagen feest. Volgende keer gaat de frituurpan mee.
 
Inhakend op dit tipje: na een accute buikloop van 2 weken (wel weer handig om de bierbuik weg te werken), gaat Onassis tegenwoordig op pad naar Afrika met vacuumverpakt survivalvoer..prima pastaatje of een stamppot zonder risico's..te koop op internet
 
Inhakend op dit tipje: na een accute buikloop van 2 weken (wel weer handig om de bierbuik weg te werken), gaat Onassis tegenwoordig op pad naar Afrika met vacuumverpakt survivalvoer..prima pastaatje of een stamppot zonder risico's..te koop op internet

Ik zal het even afkloppen maar in Afrika heb ik wat dat betreft nog geen problemen gehad. India daarentegen.......

Een flesje DEET is ook geen overbodige luxe daar.
 
Back
Top