Go-around and engine out bij takeoff zijn totaal andere dingen (al kan het wel een goede indicatie geven van je mogelijkheden natuurlijk). Maareuh... je vliegt toch in de reële wereld niet?
In geval van Europese bestemmingen, engine failure op voorhand en dan een circle-to-land gaan doen... bij ons zal je dat denk ik mogen gaan uitleggen op het bureau. Leuke oefening in de simulator, maar in het echt zullen er wel handigere alternatieven beschikbaar zijn.
Engine failure tijdens de circle-to-land procedure. Circle to land is een visuele procedure dus het eerste deel is wat het is... visueel. Je kent ook de missed approach. Jij zit in een (stel 2-1 motorig) toestel, dat zou je 2,1% moeten kunnen klimmen bij max landing weight. Op ons 73-tje win je 1% per 4ton eronder.
En je zal ook wel een idee hebben waarom die circle-to-land gevlogen werd. Als er bergen aan de andere kant liggen... dan draai je best de andere kant uit. Als het land te arm is voor een ILS aan de andere kant dan moet je het jezelf niet moeilijker maken dan het is. Als jijzelf of je captain tijd wou winnen omdat de wind verkeerd zat idem.
En aangezien je een circle-top-land netjes gebriefed hebt en de radio uitgeluisterd hebt, weet je ook waar de cumulus granitus (terrain) en cumulus humanus (obstacles & flying objects) zich bevinden.
En als het de dag is waarop alles nu eenmaal misgaat... tja... dan gaat geen enkel ICAO regeltje je helpen: "use all available resources" en vergeet van in het begin vooral je landingsgestel niet in te trekken
PS:ivm CTL en andere kisten op de approach... magda? Het is nl een non-precision approach.