Cathay sponsorship opnieuw open

Bedenk goed waar je aan begint een salaris zonder housing allowance laat je niet zo heel veel doen in een van de duurste steden ter wereld..Het is niet alsof je bij KLM/BA of dergelijke begint.

Maar goed een flat van 400 sq ft is ook wel leuk in een lokale buurt..en de echte chinese keuken is ook wel verassend...bedenk goed waar je aan begint voor je de beslissing neemt
 
Ik ga het toch proberen. Ik heb de afgelopen 3 jaar erg veel in China gedaan. Die chinese keuken overleef ik wel :)

Dat ik de KLu selectie gehaald heb, maar niet ben aangesteld. Is dat iets wat ik zou moeten noemen, of juist niet?
 
Ik heb een 2 maand geleden alles al ingevuld, maar nog niets van gehoord... Nu het programma weer open is wou ik weer alles invullen maar zei men dat mijn vorige applicatie nog niet verwerkt was.
 
Zijn er mensen hier op airwork die hier aangenomen zijn of peeps kennen die met 230/250 uur zijn binnengekomen?
 
Ja,

Die zie je in CX city rondstruinen voordat ze naar Adelaide gaan.
CX is op zoek naar kadetten, lees cruispilots voor A330/340/777/747.
met geen of weinig ervaring. afhankelijk hiervan krijg je de opleiding toegewezen.

Ga bij je zelf na of het aangeboden pakket genoeg voor je is.
lees geen housing, verslechterd contract voor de rest van je carriere.

Van de laatste aannames heeft bijna iedereen nee gezegd tegen CX..
Je kan niet van de lucht leven, en een grote jet blijft even leuk.

lees je in op Pprune.org, fragrant harbour afdeling..
 
Ik had zelf Lollercopters verhaal nog niet gezien maar hij slaat de spijker wel op z'n kop enigste wat ie mist is dat de huren hier de afgelopen maanden exponentiel (of hoe je dat dan ook mag schrijven) omhoog gaan.

Ik heb zelf een redelijk grote flat maar die is de laatste 5 jaar van 1.000 euro per maand verdubbelt in huur naar 2.000 op het moment. Gelukkig heb ik wel housing maar zonder housing....Je betaald geen opledingskosten maar bedenk wel goed voor je ergens aan begint zonder housing en schooling allowance..

En bier hoef je geen 5 euro voor te betalen die haal je gewoon bij de 7/11 net als alle andere pubers maar in een bar in het centrum 5 euro..ja redelijk standaard...

Nou mag lollercopter enkel nog ff uitleggen waar je 3 euro whiskey vind
 
Hier een mooi schema van PPRUNE in augustus dus in Amsterdam hopelijk zit ik erbij!

Initial Schedule for 2011 - maybe subject to change without notice:
January - Hong Kong, Vancouver, Johannesburg, Kuala Lumpur
February - Hong Kong, London
March - Hong Kong, Melbourne, Singapore, Paris
April - Hong Kong, San Francisco
May - Hong Kong, Sydney, Vancouver
June - Hong Kong, London
July - Hong Kong, Brisbane
August - Hong Kong, Amsterdam, Johannesburg, Melbourne
September - Hong Kong, London
October - Hong Kong, Vancouver
November - Hong Kong, Adelaide
December - Hong Kong, Auckland
 
Hier een mooi schema van PPRUNE in augustus dus in Amsterdam hopelijk zit ik erbij!

Initial Schedule for 2011 - maybe subject to change without notice:
January - Hong Kong, Vancouver, Johannesburg, Kuala Lumpur
February - Hong Kong, London
March - Hong Kong, Melbourne, Singapore, Paris
April - Hong Kong, San Francisco
May - Hong Kong, Sydney, Vancouver
June - Hong Kong, London
July - Hong Kong, Brisbane
August - Hong Kong, Amsterdam, Johannesburg, Melbourne
September - Hong Kong, London
October - Hong Kong, Vancouver
November - Hong Kong, Adelaide
December - Hong Kong, Auckland

Heb je al iets van antwoord gehad? Ik heb een hele tijd geleden info opgegeven en nog niets gehoord...
 
Heren wees geduldig. Ik had mijn aanmelding in augustus 2009 ingestuurd en kreeg pas bericht voor een uitnodiging in juli 2010. De selectie zou plaats vinden in triport schiphol 26 augustus 2010. Ik heb niet deelgenomen aan de selectie, omdat ik werdt aangenomem om offshore te vliegen.

Ik heb een PDF file toen der tijd toegestuurd gekregen van Cathy recruitment, dat boekje moest je uit je kop leren voordat je naar de interview gaat.
Dus geef maar een email adres dan kan ik hem toe mailen en vandaar uit kunnen jullie het onderling verspreiden.

Succes

PS. Ik heb inmiddels al het boekje toegestuurd aan First the last en Blauwe vlieg dus ik verwijs jullie om een PM naar die jongens/dames te sturen!!!!!:)
 
Last edited:
Bedankt om het door te sturen!
Ik heb net eens gekeken en het was eind augustus 2010 dat ik mijn info gestuurd heb. Ik hoop dus binnenkort iets te ontvangen!
Grtz & good luck
 
Ruuusssstiiiiiiig
ok ok ok first things first:

@reach52: De whisky/whiskey (volgens mij was het JD) van 3 euro had ik bij Bulldogs in Lan Kwai en als je dan coke erbij wilde rekenden ze dat erbij geloof ik.. 1 probleempje Bulldogs bestaat niet meer:traantjes club 7/11 doet het altijd goed, volgens mij is HK the only place on earth waar je kapotje lam kan worden met een Octopus card

Het enige wat ik kan bedenken: 6 jaar bond in HK waar je een salaris krijgt en een baan of 150k lichter bij 1 of andere tent als Stella?
Ja, HK is duur, dat weet ik, maargoed, in NL moet je ook huur betalen en je schuld ook nog eens aflossen, dan weet ik wel zeker dat je in die 6 jaar alsnog beter af bent in CX. (althans dat vertel ik mezelf maar, anders ga ik het allemaal jammer vinden dat ik niet de KLS heb gedaan en nu 150k lichter en al 2 jaar op een wachtlijst sta).

Ook cadet entries hebben tegenwoordig education allowance trouwens, mocht je in HK willen blijven. Verder nog een leuk nieuwtje in de rumour molen, iets met een HK allowance.. details later. :kerst:

En nu de minder leuke zaken:
Huizenprijzen zijn inderdaad exponentieel aan het stijgen. (fact)
JF/O Upgrades reduced-> 2 S/O's op de ULH ipv 1 S/O (rumour)
 
Back
Top