FAA CPL en JAA CPL 275 uur TT 70 K Euro

imo apita

New member
Beste Mensen;

Wie heeft er interesse in een gecombineerde FAA en JAA (EASA) opleiding?
Aan het einde van de rit heb je het volgende:
  • 275 uur Total time
  • 100 uur Cross country
  • 100 uur IFR

  • FAA CPL ME IR
  • FAA CPL SE IR
  • JAA CPL ME IR
  • 14 ATPL examens (Frozen ATPL)

Alle vlieg ervaring op G1000 EFIS (Glass cockpit) vliegtuigen.
FAA vliegopleiding and JAA theorie vind plaats in Florida en JAA praktijk conversie (ong 25 uur) in Europa.
JAA praktijk conversie is inbegrepen in de prijs.
Totale duur van de opleiding 10-12 maanden, prijs ong. 70K Euro
Zal een beetje varieren met de Dollarkoers.

Diana reageert maar niet op mijn verzoek op advertentie tarieven dus ik zal de naam van de school niet noemen.
Reageer voor meer info maar de naam van de school moet via PM.

Hartelijke groeten,
 
Last edited:
Hoeveel betaal je extra voor baangarantie?

Edit: ja dit is dus een parodie op stella, maar fijn dat ik serieus genomen wordt :p
 
Last edited:
LOL.....het is geen Stella, baan garantie tot de deur.
Ze verzorgen je opleiding en daarna zal je het echt zelf moeten doen.
 
Het is trouwens vliegtuigen.

LOL, gecorrigeerd.
BTW, niet iedereen leest alle sub forums (fora?).
Er staan bij "Piloten in opleiding" duidelijk een hoop vragen van mensen die nog niet aan een opleiding zijn begonnen.

Het Amerika forum is ondanks mijn beste inspanningen zo'n beetje het bejaardentehuis hier, daar wordt bijna niet gepost door aspiranten, voor de enkeling die toch daar kijkt.

Vandaar 3 keer.
Als het je stoort, geen paniek, het zakt snel genoeg naar onderen als er geen reacties zijn.
 
Last edited:
Hoe zit het met de lening? rijke ouders? huisvesting? vervoer? enz?

Lening - bij de bank
Rijke ouders - leuk
Huisvesting - in een woning
Vervoer - eerst met het vliegtuig naar Florida en dan met de auto
Enz - aanduiding van het feit dat een verdere opsomming overbodig geacht wordt
 
Dat klinkt heel interessant!

Maar is het ook haalbaar in zo'n korte periode, dwz als je de theorie ook goed onder de knie wilt hebben?

Ik heb net m'n CPL/ME/IR (+SE) gehaald + ATPL met 200 uur vliegen, waarvoor we 13 maanden keihard gewerkt hebben, plus 2 maanden waarin we het wat rustiger aan moesten doen vanwege het weer... Jij hebt het over 10-12 maanden :confused:

Dus, tenzij je alleen een Bristol-account wilt aanschaffen voor de ATPL, lijkt het me time-wise nauwelijks te doen!

Maar goed, voor de echte die-hards of super-nerds onder ons is het misschien een leuke uitdaging ;) Succes iig!
 
LOL, gecorrigeerd.
BTW, niet iedereen leest alle sub forums (fora?).
Er staan bij "Piloten in opleiding" duidelijk een hoop vragen van mensen die nog niet aan een opleiding zijn begonnen.

Het Amerika forum is ondanks mijn beste inspanningen zo'n beetje het bejaardentehuis hier, daar wordt bijna niet gepost door aspiranten, voor de enkeling die toch daar kijkt.

Vandaar 3 keer.
Als het je stoort, geen paniek, het zakt snel genoeg naar onderen als er geen reacties zijn.

Sorry imo, bijdehandje modus uit:haha:. Blij als `r eens iets gepost is op Airwork (best wel rustig inderdaad).
 
No Offense maar met zo'n korte toelichting denk ik dat je niet heel veel respons zult krijgen. En het overal op het forum posten werkt ook niet mee.
 
Wat wil je meer weten Q10?
Ik geef graag antwoord, ik ga alleen niet de moeite nemen om serieus te reageren op dat soort SMS text berichten als

Hoe zit het met de lening? rijke ouders? huisvesting? vervoer? enz?

Je moet even nadenken voordat je een vraag stelt en dan neem ik de moeite om te antwoorden. Ik vond mijn antwoord best wel geestig trouwens.
 
Ik vond mijn antwoord best wel geestig trouwens.

Ik ook. :grijns:
Tegenwoordig moeten ze alles voorgekauwd krijgen...
Liefst piloot worden vanop de bank thuis betaald door de bank of mammie...

Lijkt mij op het eerste zicht een veel betere deal dan die "wannabe" elite vliegscholen in NL, met belachelijke prijzen. Met baangarantie, als je nog eens 30-50k€ dokt voor een TR... :1855:

De amerikaanse route geeft je meer ervaring, en kwalitatief krijg je het beste van beide werelden (FAA & JAA)
 
Als je het dan toch iets goedkoper wilt doen dan in NL. Dan kun je ook naar België gaan (Belgian Flight School) bijv. Staat niet slecht bekend, dichterbij dus geen dure tickets heen en weer en aan een FAA brevet heb je toch weinig als Hollander.
 
Als je het dan toch iets goedkoper wilt doen dan in NL. Dan kun je ook naar België gaan (Belgian Flight School) bijv. Staat niet slecht bekend, dichterbij dus geen dure tickets heen en weer en aan een FAA brevet heb je toch weinig als Hollander.

Is dat zo?

Er zijn genoeg private jet bedrijven waar het bijna een vereiste is om een FAA license bovenop je JAA te hebben.
En die 500€ zal op het totaal budget van een vliegopleiding toch het verschil niet maken hoop ik?
 
@ Imo ampita & Coriolis...

Zelf geen interesse, maar voor de andere lezers/geinteresseerde misschien leuk om meer informatie te hebben. 70K zou ik graag willen weten hoe het zit met een eventuele lening, huisvesting, visum, vervoer, enz.

En als je graag mensen wil aanspreken zal ik ook antwoord geven op die enz. Want met deze info zal niemand starten.

Ik was gewoon nieuwsgierig want voor de rest ziet het er goed uit. Sorry dat ik om meer info vroeg...

Succes!
 
Voor een vliegopleiding in de VS heb je een visum nodig, het M 1 visum.
Kan je hierover lezen:
http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=11082

Huisvesting zit altijd een winstmarge op voor de school.
Als je die wil betalen, altijd goed.
In dit geval is er geen school huisvesting. Er is besloten om dat niet te doen omdat eisen/wensen zo uiteen kunnen lopen. Er is dus geen verplichting om in school accomodatie te wonen. Maar je zal kontakt informatie krijgen van andere leerlingen in je klas zodat jullie gezamenlijk wat kunnen zoeken.
Krijg je ruim de tijd voor.
Met een M1 visum kan je tot 30 dagen voor aanvangsdatum van je opleiding de VS binnenkomen.
Met zijn vieren kan je een huis met zwembad huren voor $500/maand/pp.

Wat verwachten jullie nou met schoolvervoer? Dat jullie met een busje heen en weer gereden worden?
Je bent in de VS voor bijna een jaar. Als je met zijn vieren een auto koopt is dat ook $500/pp. Wil je daar de school voor betalen?
Net even op autotrader.com gekeken, er zijn >800 auto's te koop onder de $3,000 binnen 150 KM.
Ga je weg, verkoop je de auto aan de volgende klas.

Want met deze info zal niemand starten.

Dat is ook niet de bedoeling dat mensen starten omdat ze een bericht hebben gelezen op een internet forum. Dat zou wel heel ernstig zijn.

Sammetje, als je meer vragen hebt, altijd welkom.


Als je het dan toch iets goedkoper wilt doen dan in NL. Dan kun je ook naar België gaan (Belgian Flight School) bijv. Staat niet slecht bekend, dichterbij dus geen dure tickets heen en weer en aan een FAA brevet heb je toch weinig als Hollander.

Beetje simpel gesteld. Om te beginnen zijn die tickets helemaal niet zo duur en iedere dag heen en weer rijden naar Belgie kost ook geld. Ga je in Belgie wonen, betaal je ook voor je huisvesting. Zal je meer kosten dan in de VS.
Aan een FAA brevet heb je niet zoveel in Nederland maar zeker wel als je wat verder kijkt. Europa/Rusland/Midden Oosten/Verre Oosten.
Blijf je in NL dan heb je daar het JAA brevet voor, het is een gecombineerde opleiding.
 
Last edited:
Er zijn meerdere opleiders die dit al jaren doen, waaronder het Aircrew Training Center.

Module 1:
FAA Private Pilot License
FAA Instrument Rating
JAA Ground School Frozen ATPL
JAA Commercial Pilot License
JAA Multi Engine Rating
JAA Instrument Rating

Module 2:
MCC / Jet Operation Course
Type Rating Boeing 737
Pilot Training Contract
100 uur Line Training B737

Kosten module 1, inclusief accommodatie USA € 74.000,-
Kosten module 2 € 35.000,-
Totale kosten € 109.000,-

Kees Schmitz
www.aircrewcenter.nl
 
Ik ook. :grijns:
Tegenwoordig moeten ze alles voorgekauwd krijgen...
Liefst piloot worden vanop de bank thuis betaald door de bank of mammie...

Rare opmerking maar oke wij wannabe's zullen gewoon overal instappen zonder meer informatie te vergaren. sorry voor offtopic.

Imo mag ik vragen wat jou rol is in het geheel, zelf FI op de betreffende school of ?

Het zal niet iets voor mij zijn maar ik ben altijd benieuwd naar zulke initiatieven :)
Goodluck imo!
 
Bedoelde te zeggen dat als je toch al een JAA brevet hebt een FAA brevet niet echt een meerwaarde heeft aangezien je in het verre/midden oosten net zoveel, zo niet meer, hebt aan JAA. Voordeel van FAA is dat je vaak een goedkopere (kortere) TQ kan doen. Daarnaast is die 70.000 veel goedkoper dan NL. Echter je HOEFT niet persé naar de VS om voor die prijs klaar te zijn. Misschien een leuke ervaring als je dan toch naar de USA wilt.
 
Is dat zo?

Er zijn genoeg private jet bedrijven waar het bijna een vereiste is om een FAA license bovenop je JAA te hebben.
En die 500€ zal op het totaal budget van een vliegopleiding toch het verschil niet maken hoop ik?

Uit pure interesse, zou je er één kunnen noemen? Ik ben er met FAA en JAA papieren en letterlijk 190+ sollicitatiebrieven geschreven nog nooit 1 tegengekomen waar je ze allebij MOEST hebben.

Groetjes, MH
 
Back
Top