Type rating program Aircrew Training Center

Thisisit

New member
Iemand ervaringen???
Volgens mijn bron E38.500,- voor een type rating en 100 uur line training bij astraeus. Met daarna KANS op een contract....

Ben erg benieuwd naar mensen met ervaringen bij deze club.
 
Ik wil niet klagen en ik weet dat ik niet op de vraag antwoord, maar waarom zou iemand nu zoiets doen? 40k voor 100u. Kans = buiten en de volgende naiveling die dit doet aannemen.
 
Thisisit!, Heb je ueberhaupt al ergens naar een baan gezocht waar je geen type hoeft te betalen??? Of kijk je automatisch maar als eerste naar de "lekkere inkoop" banen omdat het misschien wel lekker makkelijker is? Ben erg benieuwd waar je allemaal al hebt gesolliciteerd!

Cheers!
 
... omdat arbeidsomstandigheden wereldwijd door dit soort praktijken omlaag worden gehaald en daarmee sommige ervaren mensen hier op het board worden geconfronteerd met de gevolgen hiervan.
 
Voor alle duidelijkheid, ik heb geen enkele interesse in dit traject.
De reden dat ik vraag naar ervaringen is dat ik ernstig twijfel aan de betrouwbaarheid van deze club.

Mochten die twijfels terecht zijn wil ik graag dat zoveel mogelijk mensen hiervan op de hoogte zijn. Alleen op die manier kunnen we dergelijke praktijken een halt toeroepen.

Gr,

Thisisit
 
Op hun site staat dat je erna een contract krijgt. Ben benieuwd.
Ze hebben in ieder geval binnenkort een informatiebijeenkomst, kan geen kwaad om eens te vragen naar het hoe & wat.
 
The heavy metal band Iron Maiden commissioned an Astraeus 757 as transport for their 'Somewhere Back in Time' tour in 2008 and nicknamed it Ed Force One. The aircraft was converted into a combi configuration, repainted with an Iron Maiden livery and was used in this scheme until 28 May 2008. The same aircraft (G-OJIB) was used again on the second leg of the Somewhere Back in Time tour in 2009. The same aircraft will be used for The Final Frontier World Tour in 2011.

When not performing as lead singer for Iron Maiden, Bruce Dickinson is an Astraeus Captain flying the Boeing 757 aircraft[3] and now is Astraeus's Marketing Director.

On 20th October 2010, Bruce Dickinson flew the Liverpool FC team to Napoli for their European match

Omdat ik benieuwd ben naar de reden waarom iemand dit zou doen...

Wellicht om celebrities te ontmoeten.
 
Last edited:
De reden dat ik vraag naar ervaringen is dat ik ernstig twijfel aan de betrouwbaarheid van deze club.

Heb gehoord dat iemand van de klas na mij in de selectie hiervoor zit, psycho, simgrading en interview, dan wordt bekeken of je 100 uur mag komen sturen voor een x bedrag, dacht idd rond de 30.000 euro.
Volgens mij ben ik op pprune als is fly astraeus tegengekomen met toen ook al een pay to fly scheme, dus denk niet dat de kans op blijven heel erg groot is
 
100 uur linetraining is meestal niet genoeg om dan de lijn op te mogen, als cadet...
 
dan kan je toch beter gelijk bij astraeus solliciteren?

Het schijnt dat Astraeus zelf niet aanneemt, en alle NL'ers gewoon weer naar ATC doorschuift.


Betreft je vraag over ATC:
Ik heb klasgenoten destijds via hun naar Pegasus zien gaan (toen nog 500 uur mogelijk was in Turkije) en dit is allemaal netjes gegaan.
Ze hebben precies die 500 uur gevlogen, en zijn daarna weer naar andere turkse maatschappijen overgestapt. Echter op eigen kracht, maar het opstapje via ATC en pay-to-fly was prima.
BUT dit was natuurlijk vorig jaar, daarna op eigen kracht/geluk, en cijfers uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

Ik zelf geloof nog steeds in afwachten en niet betalen om te mogen vliegen. Dat je je eigen typerating moet betalen is vrij normaal. Tevens ook niet modern maar iets wat zelfs 50 jaar geleden al moest. Ken verschillende (inmiddels gepensioneerden) welke zelfs bij Transavia gewoon voor de Caravelle of 737 moesten betallen. Van wat ik begrijp zelfs een bedrag dat nog redelijk gelijk aan nu is. (maar toen nog in guldens)

Maak gewoon een afweging. 38k euro voor een half jaar contract is gekken werk. Je betaald je TR, LT, je eigen salaris, plus nog een beetje winst, en daarna heb je werkelijk niets.
Betaal je je TR en heb je zwart-op-wit!!! dat je daarna dan ook een vaste baan met redelijk inkomen zal krijgen, zou ik het wel doen.

Het is toch altijd linksom of rechtsom, je betaald je training altijd zelf. Of je betaald je training direct en kan gaan en staan waar/wanneer je wilt, of zij betalen en je zit x jaar vast aan een bond. Beide hebben natuurlijk voor- en nadelen.
 
Als je het voor Astraeus zo goedkoop wilt maken, moet je vooral deelnemen aan dit soort praktijken. Want je koopt je eigen plek binnen het bedrijf EN je hebt niet eens de garantie dat je uiteindelijk aangenomen wordt, ook hoeft Astraeus niets meer in jou te investeren om voor hun te kunnen werken.

Persoonlijk stond ik er ook versteld van dat mensen op de informatiebijeenkomst positief reageerden op de hele zwendel.
Een Type-Rating betalen heb ik geen probleem mee, maar ik ga niet betalen voor Safety Drills, Dangerous Goods, mijn eigen screening, Uniform, ID en wie weet wat nog meer...
En dan is de aangeboden prijs van € 38.500,- Exclusief Engelse BTW, €600,- selectie, transport van en naar Engeland en het verblijf al daar.(4 a 5 maanden)

Het kan dus zijn dat je uiteindelijk € 50.000,- moet investeren in je MOGELIJKE toekomst. Snel zal je het ook niet kunnen aflossen met een basissalaris van 29.000,- pond per jaar en met 6000 pond per jaar aan vlieg toelage.

Het verhaal van die avond ging allemaal rond datgene wat je gaat doen als je in het traject zit, over datgene wat je moet doen om KANS te maken op die functie, maar niet wat de maatschappij (Astraeus) voor JOU doet. Dat Aircrew Traing Center DE "Preferred Supplier" is voor "Astraeus" is in mijn ogen alleen maar omdat zij gek genoeg zijn geweest om op dit soort voorwaarden in te gaan en om deze aan te bieden.

Indien Astraeus zelf een bijdrage levert in dit traject wordt het natuurlijk een heel ander verhaal, maar ja, dat is niet zo!
 

Treurig wordt je hiervan.:traantjes

Maja, he. Dit gebeurt nu ook bij Easy. 40 K neersmijten en na het seizoen er zeer waarschijnlijk eruit geknikkerd worden. Wel met een paar ervaringsuurtjes.:biertje:.

Wellicht dat je met die uurtjes kunt gaan solliciteren bij JIP in het land der zand en zwarte ninja's of bij AirNout.

Daar zijn als het goed is wel de T&C's goed.

AirNout heeft ook ooit een halve TR gedaan als het goed is op A320. Dit heeft wel geholpen dat hij binnen kwam bij Qatar.

Misschien dan toch ergens goed voor. Dit wil niet zeggen dat ik het goedkeur.

Als je bij Astreus gaat, lijkt mij de keus snel gemaakt. 737.
 
Ben zelf op de informatieavond geweest, aardige mensen en een goed verhaal.
Maar inderdaad geen baangarantie. Ook ik ben bang dat de kosten ENORM gaan oplopen.
Wat mij betreft een no-go.

Heel veel succes voor de dames & heren die dit gaan doen. Ik hoop echt dat het het waard is.
 
Als je bij Astreus gaat, lijkt mij de keus snel gemaakt. 737.

Dat zeker... Was ook het enigste positieve van heel die avond...
Je krijgt een type-rating op de 737 Classic met een NG conversie.
Na voltooiing mag je beide typen vliegen en dat ga je ook effectief doen tijdens die 100u...
Maar dat was dan ook wel het enigste.

Maar ik heb begrepen dat je bij Easyjet wel iets van 5000,- p/m netto krijgt...
Daar staat in zekere zin wel iets tegenover.
 
Back
Top