RVR en tijd in NL Atis

Ik heb me hier al eens eerder over verwonderd maar met het huidige weer is het weer actueel.
Op de ATIS van Beek wordt geen tijd en/of RVR gegeven. Ik meen mij te herinneren dat dit ook het geval is op AMS en RTM (ik kom niet meer zo vaak boven de 51° noord).
De vraag is nu waarom? Als LUX, BRU, CRL, OST e.d. allemaal below minima raken wil ik toch graag een een atis kunnen nemen ven een veld met een catIII baan.
 
rvr veranderd constant, Atis per uur of na belangrijke veranderingen. Een rvr die een paar honderd voet veranderd telt niet.
 
Tja, als ik op de ATIS al hoor ''RVR's available on ATC frequencies'', dan ga ik al van low vis uit...
 
Heb vandaag toevallig de RTM atis uitgehoord en inderdaad geen RVR maar wel tijd.
Metro je hebt gelijk maar waarom hoor je ze in heel europa wel op de atis behalve in NL?
Rto dat hangt er maar net vanaf. Sommige velden gaan bij 800m vis (geen RVR!) over op LVP. Of zoals BRU vanavond vanwege broken op 100 voet. Ik zou het toch graag horen ter indicatie. Voor mij zit er toch wel een verschil tussen een RVR van 550 a 700 of 200 meter.
 
I get your drift, inderdaad irritant. In dat opzicht is ACARS een groot voordeel.

Zijn jullie CAT IIIA? Als ik cloudbase BKN001 hoor ga ik al uit van de hoogst mogelijke soort approach beschikbaar. De vis mag je tijdens de vlucht ook converteren naar een RVR voor een CAT I of non precision approach. Ook een goede indicatie lijkt me?
 
Dat laatste heb ik werkelijk nog nooit gebruikt!

Maar ehhh.... je kan toch altijd en route vragen of atc je het laatste weer kan geven + rvr?
Via acars kan je van ams iig altijd de laatste RVR's krijgen. Lijkt me dat dat op de meeste NL velden wel zo is?
 
Hier op aansluitend: is het jullie wel eens gebeurd dat er zowel op de NOTAMS, SNOWTAMS en METAR niets over in staat maar dat een veld wegens snow gewoon gesloten is? We krijgen dat dan via de dispatcher wel door, maar had liever een werkend systeem hiervoor gehad.
 
Huhh!

snoclo! Afgelopen week genoeg gezien op atis metar etc
Moet wel zeggen dat dat op acars weather was
 
Back
Top