Goedenavond Airworkers,
Na ruim één jaar forumlid te zijn en vrijwel dagelijks mee lees met de vele interessante onderwerpen eindelijk eens een vraagje van mijn kant.
Ik volg, als hobbyist, dagelijks het luchtvaart verkeer via een ontvanger en heb daarnaast sinds een aantal maanden de beschikking over een z.g. Airnav Radarbox ontvanger.
Met deze laatste kan ik via een computer programma de meeste vliegbewegingen volgen op mijn PC.
Nu wilde ik vandaag de terugkeer van mijn schoonzoon "spotten" bij zijn terugkeer uit Oslo met de KL 1145 maar deze was niet zichtbaar op mijn scherm.
Op de vkl freqs was deze vlucht al geruime tijd te horen, ik denk al ongeveer in de buurt van Helgoland op 134.375 mHz.
Hetzelfde merk ik vaak bij de MP vluchten die worden uitgevoerd met de MD 11voor KLM Cargo.
Ik neem aan dat dit een bewuste keuze is van KLM maar ik vraag me af hoe dit in elkaar zit én waarom.
Met vriendelijke groet,
Peter
Na ruim één jaar forumlid te zijn en vrijwel dagelijks mee lees met de vele interessante onderwerpen eindelijk eens een vraagje van mijn kant.
Ik volg, als hobbyist, dagelijks het luchtvaart verkeer via een ontvanger en heb daarnaast sinds een aantal maanden de beschikking over een z.g. Airnav Radarbox ontvanger.
Met deze laatste kan ik via een computer programma de meeste vliegbewegingen volgen op mijn PC.
Nu wilde ik vandaag de terugkeer van mijn schoonzoon "spotten" bij zijn terugkeer uit Oslo met de KL 1145 maar deze was niet zichtbaar op mijn scherm.
Op de vkl freqs was deze vlucht al geruime tijd te horen, ik denk al ongeveer in de buurt van Helgoland op 134.375 mHz.
Hetzelfde merk ik vaak bij de MP vluchten die worden uitgevoerd met de MD 11voor KLM Cargo.
Ik neem aan dat dit een bewuste keuze is van KLM maar ik vraag me af hoe dit in elkaar zit én waarom.
Met vriendelijke groet,
Peter