FAA brevet waardeloos?

Mijne Heren , hallo Chaseplane
Als bezitter van een FAA ATPL alswel een JAA ATPL , bekend bij Chaseplane ,doet deze discussie mij denken aan een welles nietes spelletje.
Er is geen argument te noemen want steek houdend is mbt het laten ,,verdwijnen,, van FAA
licenties en N- geregistreerde vliegtuigen in Europa onder EASA auspicien.
Simpelweg omdat in Europa de regelgeving zodanig ingesteld is dat wij als vliegers met een FAA licentie en N geregistreerd onder de europese wetgeving vallen ,resume gesproken het volgen van de wettelijke eisen , zoals die geregeld zijn in de luchtvaartwet
Als ik met een JAA geregistreerd vliegtuig Amerikaans territorium binnenvlieg , dien ik me te houden aan de regels zoals gesteld door de Amerikaanse luchtvaartwet.
Ook niet wat de reden is van de ,,gefrustreerde ,, figuur , die zich wil doen laten gelden bij EASA, een gat ziet om dit erdoor te drukken , en ,,ons volkje,, wil laten bloeden voor de crazy
tarieven die dan gaan gelden.
Het moge duidelijk zijn dat dit met alle middelen aangevochten dient te worden.
Bovendien is het niet te realiseren , daar er Open Skies verdragen zijn , waarbij wettelijk volgens ICAO de vrije toegang gesteld wordt voor internationaal ICAO aangesloten landen
bepaald per land en doelstelling.
Dus ook voor N geregistreerde vliegtuigen in Europa
Simpel als we stellen dat in Nederland wij een FAA licentie in eerste instantie nodig hebben
voor een N geregistreerd toestel, waarbij de kanttekening gemaakt wordt dat dit vliegtuig ook met een EASA licentie gevlogen kan worden.
Controlfreaks zijn er altijd geweest met de eigenschappen van ,,haantjes,,gedrag en het willen opvallen alswel het willen manifesteren van deze in mijn optiek zieke narcistische mensen.
Resterend kan ik melden dat ik van de organisatie van EASA niet erg onder de indruk ben in het kader van een eerdere ervaring met betrekking tot een registratie Europees van een jet .
Vanzelfsprekend dient AOPA dit OOK in Nederland keihard aan te pakken en internationaal
dmv rechtszaken en het persoonlijk aansprakelijk stellen van deze narcistische politici, die denken zich te kunnen verschuilen achter een organisatie als EASA
Pech voor ze ,want we hebben ze in de gaten , zeker als we beseffen dat dit een eenmans aktie is, die TE grote gevolgen zal hebben voor de internationale luchtvaart inclusief de Amerikaanse strijd die zal gaan gelden en voor ons in het nadeel zal uitvallen.
Komt nog bij dat ik indertijd mijn licenties ook al door politiek twee keer moest doen maw, zowel in Europa alswel in de USA , geen ,,gelijkstellingsregeling,, of anderszins.
Het zou eigenlijk niet zo moeten zijn dat dit soort slechte , niet ingevulde ,altans niet te verwezenlijken wettelijk, ideen uberhaupt de kans krijgen om er doorheen te komen.
Feit dat bovenstaand nog niet wettelijk verwezenlijkt is, blijven wij met dit soort idiote zaken politiek lastig gevallen worden.
De europese rechters dienen dit te gaan behandelen op voorhand van de waarschuwingen en nette getekende brieven van ons allen ,waaronder AOPA.
Rest mij nog te stellen dat IF vliegen , en het IFR kunnen vliegen, een toegevoegde waarde heeft voor PPL houders , en veiligheid vooropstaat
veel plezier en goede vluchten ,ook onder FAA ,JAA , CAA australie ,CAA Canada, etc, en deze gaan we echt niet verbieden !!!!
 
Mag je mij vertellen wat er dan niet klopt? EASA is in jouw geval restrictiever, dus veiliger, of niet dan?

Dus restrictiever is veiliger? Da's precies wat EASA ook vindt. Maar FAA nou juist niet, die faciliteren waar mogelijk en maken van de issues een gecalculeerd risico, wat ook op die manier gemanaged wordt (blijft dus controle over). Hiermee heb je meteen hèt kernverschil tussen de benadering van medicals tussen EASA en FAA blootgelegd.
 
Ik zou de studie wel eens willen zien die EASA gedaan heeft naar de vraag of N-registered airplanes met FAA brevetten vaker bij een ongeluk betrokken zijn dan PH en equivalent Europees geregistreerde kisten met ditto piloten... ???

Net zoals de studie naar het feit dat de door WSH aangehaalde niet-restrictieve ooglimieten in de U.S. nooit een enkel ongeval hebben veroorzaakt.

Safety as a smoke screen indeed.
 
Mag je mij vertellen wat er dan niet klopt? EASA is in jouw geval restrictiever, dus veiliger, of niet dan?

Sorry,

je hebt gelijk. In je bed blijven liggen is het veiligst.

Mijn ogen zijn 0,0 met 130-140% zicht

dit is ruim een jaar en is volkomen stabiel. Voor JAA moest ik ook een speciale stabiliteitstest ondergaan. resultaat >> perfect.


hoever wil je nog gaan?

iedereen boven de 40 een vliegverbod opleggen omdat de kans op een hartaanval veel te groot is? Dit risico is reëeler dan een ooglaser test en nee.. ook gezonde sportieve mensen hebben hier een reeele kans op.

Gelet op jouw uren ben je de 40 gepasseerd dus ben je op deze basis alleen een te groot risico geworden.

klinkt ook niet logisch of wel?
 
Dit zat er al jaren aan te komen hoor.
Erg trieste situatie, voor alle FAA gebrevetteerden, vooral degenen die geen Europees medical kunnen krijgen of een kist hebben met specifieke modificaties die niet EASA geregistreerd kunnen worden.
Begrijp alleen niet goed dat AOPA doet alsof dit ze overvalt, iedereen had dit al jaren kunnen weten. Is voor mij de reden geweest om toch maar een JAA IR te halen, ofschoon ik ook eigenlijk FAA had willen doen.
http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=7355
Sterkte aan iedereen die het treft en laten we hopen dat het nog tegen gehouden kan worden, vrees zelf van niet. Er zijn al ruime inspraakrondes geweest, maar toen dacht blijkbaar iedereen dat het toch niet zo een vaart zou lopen.
 
LHU,

Zoals ik het begrepen heb hebben zowel AOPA als IAOPA wel degelijk deel genomen aan de inspraakrondes. Echter, de EASA heeft alle comments compleet naast zich neer gelegd. Uit het bovenstaande:

“ . . . EASA has consulted on Part FCL, and in response to IAOPA’s specific comments on third country licences it responded with one word – ‘Noted.’ That is all. EASA sends its work as an opinion to the European Commission, which has a time frame in which to accept or reject, and the hearing for that is on the 13th and 14th October.”

Daarnaast heeft EASA meerdere keren te kennen gegeven dat het allemaal zo'n vaart niet zal lopen, daarmee de diverse belangengroepen sussend. Nu ze dan eindelijk het voortel voor de nieuwe FCL publiceren, blijkt opeens dat met de opmerkingen van AOPA en IAOPA totaal maar dan ook totaal geen rekening gehouden is. En dat is wat (I)AOPA overvalt.

Om het nog erger te maken, zit er maar pakweg 2 weken tussen openbaar worden van het voorstel en het moment waarop de EC er al over zou kunnen beslissen. Da's veel te weinig om reëel protest aan te kunnen tekenen en te lobbyen. Lijkt dus sterk op een doordrukaktie vanuit EASA . . .
 
Het voorstel is al jaren bekend. De reactie van EASA op het commentaar is inderdaad nu pas bekend, maar AOPA heeft de zaak ook een beetje op z'n beloop gelaten vind ik. Alles wat ze nu aan het mobiliseren zijn, hadden ze eerder moeten doen.
Just my 2 cents.
Ik hoop desalniettemin uit de grond van mijn hart dat dit niet doorgaat !
 
Voor wie het wil lezen en er ook de tijd voor heeft, alle 209 pagina's van het voorstel zijn te vinden op http://www.easa.europa.eu/ws_prod/r...on Regulation on personnel licensing (LW).pdf .

De introductie op het voorstel staat op http://www.easa.europa.eu/ws_prod/r/doc/opinions/Translations/2010/04/Opinion 04-2010.pdf .

Ik ben niet blond Chase, maar soms lijk ik het misschien (zeg `t maar vooraf dan hebben we dat ook maar gehad).

Ik heb heel snel even de 209 pagina`s door gescrolld maar kwam even niet 1-2-3 iets tegen over verbieden van vliegers met niet JAA brevet in Europees luchtruim (wat volgens mij niet verboden kan worden ivm ICAO afspraken). Ik las wel iets dat lidstaten vrij waren om brevetten te erkennen van andere landen.

Zoals je weet, ik wil heel graag met N2024 blijven vliegen (de long-range tank aanpassing is trouwens gedaan met een FAA STC, ik kan de kist volgens mij nu niet eens meer PH-reg maken).
 
Ben het met je eens dat dit soort teksten die bol staan van de verwijzingen nauwelijks te lezen zijn. Is dus ook erg lastig om de relevante delen eruit te pikken. Maar er is me verteld dat het specifiek om de bepalingen gaat in Article 7 en Annex III.
 
Wil je een Porsche maar is hij in nederland voor jou te duur koop je er een op duits kenteken. Maar ook daar mag je in NL niet (legaal) mee rondrijden.

Maar ook dit voorbeeld heeft niets met safety te maken. Ik vind het ook belachelijk. Het is altijd legaal geweest, waarom moet dat veranderen. Is er een onderzoek geweest en is daaruit gebleken dat als je een N-kist vliegt dat daar in Europa meer ongevallen mee zijn gebeurd in vergelijking met EU-kisten? Volgens mij niet...

Dus waar in eerste instantie Safety de key point is bij EASA, waarbij gestreefd zou worden naar minder bureaucratie, lukt het ook deze autoriteit niet om het juiste doel te bereiken....

Maaar, eerst afwachten want de wind draait nog al eens.

Cheers en succes,
 
Uitstel, maar nog géén afstel!

Van de AOPA (NL) website:

AOPA heeft samen met de sector met succes om aandacht bij EASA en de Europese Commissie gevraagd.
(15-10-2010)
Onze IAOPA Europe voorzitter Martin Robinson, zegt ons:
“We hebben collectief bereikt dat het besluit van EASA over de FCL (brevetten) is aangehouden omdat er een grote bezorgdheid is ontstaan bij de commissie, de brede communicatie van de collectieve GA sector heeft daar zijn doel bereikt”.
Het uitstel duurt tot december om de zaken te heroverwegen en mogelijk met nieuwe voorstellen te komen.
Van uitstel komt geen afstel, er zal volgens AOPA doorgepakt moeten worden, dit doen wij in goed overleg met IAOPA Europa en met de Nederlandse GA sector die onze brief heeft gesteund.
Het onderwerp werd ook al in het Europarlement besproken, de Nederlandse fracties waren door ons geïnformeerd.


De volgende deadline lijkt op 18 december te liggen.
 
Uitstel, maar nog géén afstel!

Van de AOPA (NL) website:

AOPA heeft samen met de sector met succes om aandacht bij EASA en de Europese Commissie gevraagd.
(15-10-2010)
Onze IAOPA Europe voorzitter Martin Robinson, zegt ons:
“We hebben collectief bereikt dat het besluit van EASA over de FCL (brevetten) is aangehouden omdat er een grote bezorgdheid is ontstaan bij de commissie, de brede communicatie van de collectieve GA sector heeft daar zijn doel bereikt”.
Het uitstel duurt tot december om de zaken te heroverwegen en mogelijk met nieuwe voorstellen te komen.
Van uitstel komt geen afstel, er zal volgens AOPA doorgepakt moeten worden, dit doen wij in goed overleg met IAOPA Europa en met de Nederlandse GA sector die onze brief heeft gesteund.
Het onderwerp werd ook al in het Europarlement besproken, de Nederlandse fracties waren door ons geïnformeerd.


De volgende deadline lijkt op 18 december te liggen.

Glad to hear! Ik hoop dat uitstel = afstel wordt.
 
Radix , ja ben nog steeds current op de eclipse 500 , hij is alleen verkocht , nu is dit vliegtuig weer goedgekeurd door EASA.
groet!
 
Knipseltje van de mail die ik kreeg van AOPA NL

Knipseltje van de mail die ik kreeg van AOPA NL

EASA Fight Crew Licensing:
FAA brevetten en N-vliegtuigen. Uitstel executie?
Zoals jullie in de vorige E-Nieuwsbrief hebben kunnen lezen, zou het voor een Europese burger vanaf 2012 niet meer toegestaan zijn om met een FAA brevet (PPL en IF rating) op een N-geregistreerd vliegtuig te vliegen in Europa als de regelgeving, die EASA heeft voorgesteld, wordt aangenomen.
Op 7 en 8 december was een bijeenkomst van een Raadgevende Commissie van de Europese Unie. De vergadering heeft de tekst ongewijzigd aangenomen ondanks wijzigingsvoorstellen van IAOPA. Wel waren de enkele staten bereid de belangen van de piloten met een FAA brevet tegemoet te komen en is de datum waarop de regeling geldt uitgesteld van 2012 naar 2014.
In de tijd tussen nu en 2014 zal een bilateraal verdrag moeten worden gesloten tussen de EU en de USA over de wederzijdse erkenning van brevetten en ratings.
Deze kwestie is helaas politiek beladen omdat de USA voor bepaalde zaken (op een ander gebied van luchtvaart ) de Europese uitvoering niet wil erkennen. De FCLisencing wordt dus gebruikt door de Europese landen om de USA onder druk te zetten. Dit heeft dus niets met veiligheid te maken!
IAOPA en de nationale AOPA’s hebben de afgelopen weken actief lobby gevoerd bij hun overheden.
De Nederlandse overheid onderkent de belangen van de piloten, maar heeft mede door weinig tot geen steun van andere landen, niet meer kunnen bereiken in het overleg van 7/8 december dan een uitstel tot 2014. Onze overheid heeft zich bereid verklaard om er aan te werken dat er tijdig (dus voor 2014) en bilateraal verdrag tussen de EU en de USA komt.
AOPA zal zich voor deze zaak actief blijven inzetten.
 
Back
Top