NOVA Reportage maandag 30 Augustus 2010

Even googlen leert dat de eerst genoemde persoon in het artikel nu voor Stella werkt.
Isn't it ironic.
 
Hoorde ik vandaag op BNR Radio omstreeks uur of 6 s'avonds over een mogelijk te onstane tekort op gebied van tandartsen ;). Momenteel nog veel Duitse en Belgische Tandartsen zijn werkzaam in Nederland, maar er dreigt een situatie te ontstaan dat deze heren en dames wellicht terug gaan naar hun eigen land. Hierdoor dus een enorm te kort. Aangezien vele wannabees VWO N&T of N&G profiel hebben kunnen zij dus ook eventueel de opleiding hiervoor volgen. Het verdient lekker, en nagenoeg zekerheid van een baan en de investering is vele malen lagen.

Just my 2 cents
 
D´n daldeër,

Wat een fantastisch stukje is dat wat je gepost hebt uit het volkskrant archief! Het jammere is dat het allemaal waar is. Elke keer komt er weer opnieuw een organisatie/persoon die het voorelkaar krijgt om mensen een GIGA bak geld uit de zak te kloppen. En zelfs tegenwoordig, met het bestaan van Airwork en alle info die er op staat gebeurt het nog. Waarom?? Ik denk ook omdat wannabees graag in het slappe gelul van die figuren willen geloven.

Laten ze maar eens op een Airwork borrel komen, dan kunnen ze ervaringen horen uit eerste hand.

Eeeuuhh, had ik het daarnet nou over een Airwork Borrel? Schiet me ineens te binnen. Zal er binnenkort eerns een keer eentje organiseren :D

Groeten

:radar: André :radar:
 
Hoorde ik vandaag op BNR Radio omstreeks uur of 6 s'avonds over een mogelijk te onstane tekort op gebied van tandartsen ;). Momenteel nog veel Duitse en Belgische Tandartsen zijn werkzaam in Nederland, maar er dreigt een situatie te ontstaan dat deze heren en dames wellicht terug gaan naar hun eigen land. Hierdoor dus een enorm te kort. Aangezien vele wannabees VWO N&T of N&G profiel hebben kunnen zij dus ook eventueel de opleiding hiervoor volgen. Het verdient lekker, en nagenoeg zekerheid van een baan en de investering is vele malen lagen.

Just my 2 cents

Ja ik hoorde ook dat er een tekort was aan piloten, dus we moeten nu allemaal de opleiding in gaan...
 
Ja ik hoorde ook dat er een tekort was aan piloten, dus we moeten nu allemaal de opleiding in gaan...

Vast geciteerd van een uitspraak van Stella ;). :haha: .

Daar trappen wij niet meer in. En owja, wanneer gaan die verdomde Baby Boomers met pensioen? Sjonge Jonge. haha
 
Hoorde ik vandaag op BNR Radio omstreeks uur of 6 s'avonds over een mogelijk te onstane tekort op gebied van tandartsen ;). Momenteel nog veel Duitse en Belgische Tandartsen zijn werkzaam in Nederland, maar er dreigt een situatie te ontstaan dat deze heren en dames wellicht terug gaan naar hun eigen land. Hierdoor dus een enorm te kort. Aangezien vele wannabees VWO N&T of N&G profiel hebben kunnen zij dus ook eventueel de opleiding hiervoor volgen. Het verdient lekker, en nagenoeg zekerheid van een baan en de investering is vele malen lagen.

Just my 2 cents

en beide banen / opleidingen combineren?
 
En owja, wanneer gaan die verdomde Baby Boomers met pensioen? Sjonge Jonge. haha

Als de gemiddelde piloten pensioenleeftijd onder de 60 ligt (heb ik me laten vertellen) en al die baby boomers rond '45 geboren zijn loopt de hele handel al zo ongeveer 5 tot 8 jaar achter de feiten aan...
 
Vast geciteerd van een uitspraak van Stella ;). :haha: .

Daar trappen wij niet meer in. En owja, wanneer gaan die verdomde Baby Boomers met pensioen? Sjonge Jonge. haha

Haha ik meende het ook niet serieus natuurlijk. Het is dat ik niet meer de media zonder meer vertrouwen die zeggen dat ergens een tekort is.
 
Goed artikel en zou zo door kunnen gaan voor een artikel anno 2010. Het lijkt er alleen wel op dat er 13 jaar geleden wat meer kritiek werd geuit in de pers. In de recentelijk uitgezonden NOVA uitzending krijgt Stella toch weer de mogelijkheid aangeboden om een commercieel praatje te houden.

Daar dacht ik ook gelijk aan toen ik het artikel las. Er werd behoorlijk fel en kritisch over bepaalde zaken geschreven toentertijd.
Dat Stella ruim de tijd krijgt(in verhouding) in Nova om een praatje te houden over gebakken lucht vind ik onbegrijpelijk. Zelfs van de publieke omroep hoef je niet veel meer te verwachten. Ze hebben bij Nova vast wat knaken gevangen van die Hilgeman. It's all about the money...

en beide banen / opleidingen combineren?

Een tandartspraktijk aan boord van een vliegtuig? Hmm, niet eens zo'n slecht idee misschien. Wel oppassen met boren bij turbulentie...;)
 
Gat in de lucht al zeg ik et zelf. Tandarts aan boord. Bedoel Zeker op Ica Vluchten in relief vlucht. ;). Tijd om die praatjes die geen gaatjes vullen toch maar op te vullen.

Maar inderdaad, he. De publieke omroep is toch niet objectief, met dat eeuwig linkse geblablabla. Word tijd dat het publieke gebeuren gestopt wordt.

Back on topic.

Die BabyBoomers?????? Wanneer stoppen ze er nu mee?Met vliegen.
 
@V1Rotate.

Art is een BabyBoomer. Ik hoop dit jaar nog zestig te worden.

Ben gestopt met vliegen, zie linker rijtje, op vrijwillige basis, 56 jaar. Vond het wel genoeg zo en had het mijn echtgenote ook beloofd toen we trouwden. Had ook gewoon door kunnen vliegen, die mogelijkheid werd geboden, menige collega heeft dat dus ook gedaan, maar voor mij was het einde oefening.

Ik wilde wel eens wat anders gaan doen in de luchtvaart, heb dat ook gedaan en ben nog dagelijks betrokken bij deze industrietak. Met plezier.

Nu even je vraag, “wanneer stoppen die babyboomers er nu eens mee”

Wel, V1Rotate. Mogen ze dat volgens jouw niet zelf bepalen? Als de maatschappij waar ze voor werken het prima vind dat ze door blijven werken zolang de “technical ability”, door middel van sim en route checks, bevestigd blijft en de goede Doktor ook ieder half jaar geen bezwaar maakt?

Als je inderdaad vind dat ze dat zelf niet mogen bepalen ondanks bovenstaande condities dan heb ik een vraag aan jouw. Op welke stoel denk je te zitten om hier over te oordelen? Op een bid stoeltje in de kerk van de “want to bees”? Verklaar je nader.

Kom niet aanzetten hier met de onderstelling dat oudere vliegers meer fouten maken dan jongere vliegers want dan trek ik hier nog een can of worms open waar je U tegen zegt.

Mocht je vinden dat de “babyboomers” maar door de achterdeur dienen te verdwijnen dan ben je bij deze uitgenodigd dat hier op dit forum eens stevig te onderbouwen.

Met vriendelijke Cheers
Art
 
@Art: Ik begrijp je reactie volkomen, maar ik denk dat je de reactie van V1Rotate net iets anders moet lezen. Ik gok dat de opmerking van V1 een beetje (heel erg?) Ironisch opgevat moet worden.
Natuurlijk is het mogelijk dat V1 er echt zo over denkt, maar feitelijk is zijn opmerking over de babyboomers een verdraaide quote van de heren van Stella, die overal waar ze maar kunnen rondtoeteren dat de babyboomers allemaal met pensioen aan het gaan zijn. Sterker nog, ik las pas ergens een stukje waar de heren van Stella beweerden dat babyboomers verplicht werden om door te werken, omdat er geen goede piloten waren om hun plekjes op te vullen en dat er daarom bij verschillende maatschapijen een verplicht scholingsgebeuren is, waarmee ze mensen versneld van rechts naar links schuiven.

:eek:fftopic:Tot zo ver mijn welgemeende poging om vrede te stichten in de oorlog die tussen Art en V1 aan het ontstaan is. :eek:fftopic:
 
@FotoJunky.

Niks oorlog, lees nog eens mijn groet met de deurknop in de hand, "met vriendelijke cheers".:cool:

V1Rotate kwam voorbij en was dus aan de beurt.

Babyboomers zijn de duurste flight decks en de reden waarom er nog zovelen aktiief blijven is erg divers. Het heeft in ieder geval niets te maken met welke twist de vliegscholen dit spinnen.

Mijn persoonlijke mening is dat met een leeftijd van 55 jaar en 35 jaar in de business het wel genoeg is. Kan je tenminste zelf de beslissing nemen. Heb ik gedaan. Op latere leeftijd gaan anderen dat voor je doen.

Het blijft echter een persoonlijke en daarom individuele beslissing om na je vijfenvijtigste door te werken als je aan de voorwaarden voldoet.
Iemand dat recht, puur gebaseerd op leeftijdsgrens, te ontzeggen is op zijn minst hypocriet te noemen. Iedereen word ouder.

Cheers
Art
 
Hallo Art,

Ik ben het helemaal met je eens. Voor mij is het volledig onafhankelijk van de branch waar je in werkt. Als je graag wilt ophouden met werken, moet dat kunnen. Als je door wilt werken, moet dat wat mij betreft ook kunnen, uiteraard mits je aan de voorwaarden en eisen die die branch stelt, voldoet.

Om die grens op basis van leeftijd te stellen vind ik "opmerkelijk" en dat is dan nog de politiek correcte vorm om e.a. uit te drukken.

Let op: Ik vind niet dat de overheid verplicht moet worden om stoppen met werken op iedere leeftijd financieel mogelijk te maken. Daar moet je zelf maar voor zorgen als je zo nodig eerder dan gemiddeld of eerder dan sociaal economisch gewenst, wilt stoppen met werken.

n.b. Ik had je vriendelijke groet niet gemist, maar ik weet ook dat jij nog van de generatie bent die ook als hij de deurknop beet heeft, om die deur voorgoed dicht te trekken, nog steeds mensen netjes een goede dag wenst.

Met vriendelijke groet,

FotoJunky
 
@V1Rotate.

Art is een BabyBoomer. Ik hoop dit jaar nog zestig te worden.

Ben gestopt met vliegen, zie linker rijtje, op vrijwillige basis, 56 jaar. Vond het wel genoeg zo en had het mijn echtgenote ook beloofd toen we trouwden. Had ook gewoon door kunnen vliegen, die mogelijkheid werd geboden, menige collega heeft dat dus ook gedaan, maar voor mij was het einde oefening.

Ik wilde wel eens wat anders gaan doen in de luchtvaart, heb dat ook gedaan en ben nog dagelijks betrokken bij deze industrietak. Met plezier.

Nu even je vraag, “wanneer stoppen die babyboomers er nu eens mee”

Wel, V1Rotate. Mogen ze dat volgens jouw niet zelf bepalen? Als de maatschappij waar ze voor werken het prima vind dat ze door blijven werken zolang de “technical ability”, door middel van sim en route checks, bevestigd blijft en de goede Doktor ook ieder half jaar geen bezwaar maakt?

Als je inderdaad vind dat ze dat zelf niet mogen bepalen ondanks bovenstaande condities dan heb ik een vraag aan jouw. Op welke stoel denk je te zitten om hier over te oordelen? Op een bid stoeltje in de kerk van de “want to bees”? Verklaar je nader.

Kom niet aanzetten hier met de onderstelling dat oudere vliegers meer fouten maken dan jongere vliegers want dan trek ik hier nog een can of worms open waar je U tegen zegt.

Mocht je vinden dat de “babyboomers” maar door de achterdeur dienen te verdwijnen dan ben je bij deze uitgenodigd dat hier op dit forum eens stevig te onderbouwen.

Met vriendelijke Cheers
Art

Geachte meneer Arthorizon,

Ik probeer hier niet te zeggen dat de heren van uw leeftijd moeten stoppen. Ik vind dat je zo lang mag vliegen tot je lichamelijk en geestelijk niet meer in staat bent om te vliegen. Als dat 66 is, dan zeg ik prima. Sterker nog. Zelf zit ik liever in een vliegtuig met ervaren piloten dan zo een jong binkie van 18/19 jaar voorin.
Een ervaren piloot van 60 gebruikt zijn ervaring om problemen op te lossen , en daar heb ik zeer veel vertrouwen in. Immers , er komt iedere 6 maanden een profcheck voorbij. Dan mogen wij ervanuit gaan dat het dan wel goed zit met vliegkwaliteiten en die medical zit meestal ook wel goed.

De kans echter op hartfalen vanuit het niets is natuurlijk groter als je ouder ben, maar ja he. De medical wijst dat meestal op tijd uit. Deze is ook frequenter zover ik weet als men wat ouder wordt.

Die babyboom opmerking bedoelde ik in de context van , al die leugens die door de vliegschoolhouders de wereld in geholpen worden.

Maar laat vooropstellen dat ik zeer veel respect heb voor heren zoals u, die al veel veranderingen in de luchtvaart voorbij hebben zien komen. Dalen en Pieken.

Als ik mag vragen, wat doet u nu zoal nog in de luchtvaart?

Mvg,

V1
 
Back
Top