Stand van Zaken deel 32

Status
Not open for further replies.
allebei gefeliciteerd! Geniet ervan!

Gister werd ik gebeld of ik vandaag de SOL wilde doen. Had vandaag echter herkansingen dus wordt het ergens volgende week waarschijnlijk. Druk bezig met het leren van de theorie weer haha. (wordt zowat routine). Wel opvallend aan het instructieboekje van de SOL is dat de handelingsvolgorde amper besproken wordt. Bij de GVSS & VFS was duidelijk beschreven hoe je overgaat naar een stijgende of dalende vlucht vanuit horizontale vlucht. Neem aan dat de SOL dan dezelfde handelingsvolgorde kent? (uitgezonderd van het feit dat je met de SOL de throttle en Speed moet bedienen)

Kreeg laatst in mijn email te lezen dat voor de KOO ook een aanname advies commissie wordt opgesteld, gelijk aan de MWO studierichting. Aan de ene kant leuk, aan de andere kant had ik gehoopt dat na de SOL de moeilijkste dingen wel gehad heb :p

Goed om te lezen vandaag in de krant dat er weer burgerpiloten gezocht worden. Hopelijk bevordert dat de doorstroom luchtmacht --> burger. (dus meer opleidingsplaatsen)
 
allebei gefeliciteerd! Geniet ervan!

Gister werd ik gebeld of ik vandaag de SOL wilde doen. Had vandaag echter herkansingen dus wordt het ergens volgende week waarschijnlijk. Druk bezig met het leren van de theorie weer haha. (wordt zowat routine). Wel opvallend aan het instructieboekje van de SOL is dat de handelingsvolgorde amper besproken wordt. Bij de GVSS & VFS was duidelijk beschreven hoe je overgaat naar een stijgende of dalende vlucht vanuit horizontale vlucht. Neem aan dat de SOL dan dezelfde handelingsvolgorde kent? (uitgezonderd van het feit dat je met de SOL de throttle en Speed moet bedienen)

Kreeg laatst in mijn email te lezen dat voor de KOO ook een aanname advies commissie wordt opgesteld, gelijk aan de MWO studierichting. Aan de ene kant leuk, aan de andere kant had ik gehoopt dat na de SOL de moeilijkste dingen wel gehad heb :p

Goed om te lezen vandaag in de krant dat er weer burgerpiloten gezocht worden. Hopelijk bevordert dat de doorstroom luchtmacht --> burger. (dus meer opleidingsplaatsen)

in welke krant las je dat ? Ik mag toch hopen dat het niet in een advertentie stond ;)!? Want voor zover ik weet is er nog steeds een massa aan geslaagde EPST/KLS/NLS (ga zo maar door) aspirant vliegers die dromen van een baantje...

Time will tell...
 
weet iemand wanneer de eerste komende informatie/open dag is voor de KMA? Ik zit op internet te zoeken maar kan het zo snel niet vinden...
 
thanks. Hoe kom je aan die info!? En moet je je daarvoor nog inschrijven?

Nog even in de mail gelezen, het begint om 10:30 maar de poorten gaan 09:30 open. Ik kreeg na mijn eerste selectieronde die mail toegestuurd met informatie over die dag. De mail begint wel met "Je bent ingeschreven voor de KMA informatiedag op ....."

Dus ik neem aan van wel...Er staat wel dat ik een introduce mag meenemen, dus mocht je echt graag willen moet je me even een PB sturen dan kan je wel op mijn uitnodiging mee.. De informatiedag gaat wel over de selectierondes en opleiding als officier bij de KLu. (Dus niet een algemene infodag)
 
Last edited:
Nog even in de mail gelezen, het begint om 10:30 maar de poorten gaan 09:30 open. Ik kreeg na mijn eerste selectieronde die mail toegestuurd met informatie over die dag. De mail begint wel met "Je bent ingeschreven voor de KMA informatiedag op ....."

Dus ik neem aan van wel...Er staat wel dat ik een introduce mag meenemen, dus mocht je echt graag willen moet je me even een PB sturen dan kan je wel op mijn uitnodiging mee.. De informatiedag gaat wel over de selectierondes en opleiding als officier bij de KLu. (Dus niet een algemene infodag)

ej thanks voor het aanbod! Ik moet morgen helaas studeren ( en ook dingen online getimed inleveren ) in Delft... dus ik kan niet. Ik zal moeten wachten tot het 'echie' in augustus.

jij veel plezier daar!
 
Hey S89,
Tot augustus dan!
Gister mijn AAC gehad en dat was allemaal prima :)
Het enige is nog de uitslag afwachten van laatste medische keuring en MIVD, maar daar verwacht ik beide geen problemen mee!
Nu eerst nog even blokken voor de examens.
 
mja het is lastig met de keuringen, gewoon je best doen en dan zie je het vanzelf.

@GijsVZC, ben je nu afgevallen op de GVSS dan?
@Iwannabe, dat is jammer joh, maar misschien nog niet zo heel erg om het over een tijdje nog een keer te proberen. Misschien als die bezuinigingen tegen die tijd al weer wat minder zijn geworden dat het sowieso wat gunstiger is.

Anyways, voor mijn stand van zaken, ik heb vorige week m'n laatste EMVO vlucht gehaald en heb nu een weekje vakantie tot assignment night.

Op de GVSS ja, F-vlucht.
Jij heel erg gefeliciteerd met je assignment op de F-16, what a fantastic job!


Zelf ook wel een leuke update, ik ben geschikt verklaard in België.
Er zijn er maar weinig door dit jaar, op 18 plaatsen.

20 juli hoor ik of ik bij die 18 zit, dus dat wordt nog even flink knallen voor de examens die ik daar op de KMS moet doen!
 
Hey allemaal, het is wel weer even geleden maar lees nog mee. Ik probeer mensen in contact te brengen die komende augustus aan de KMA kunnen starten. Misschien een idee om vooraf een terrasje te pakken oid. Op http://kma0811.hyves.nl/ kan je je aanmelden en dan kunnen er eventueel plannen gesmeed worden.

Gr,

Andrew
 
Hey allemaal, het is wel weer even geleden maar lees nog mee. Ik probeer mensen in contact te brengen die komende augustus aan de KMA kunnen starten. Misschien een idee om vooraf een terrasje te pakken oid. Op http://kma0811.hyves.nl/ kan je je aanmelden en dan kunnen er eventueel plannen gesmeed worden.

Gr,

Andrew


ga jij voor de vliegersklas a.s. augustus?
 
Gaat augustus door dan? Ik kreeg een brief dat ik (mocht alles goed verlopen) begin in februari 2012..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top